AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

URSZULA ROJKOWSKA, 2011-04-17
Białystok

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

KONSPEKT ZAJĘĆ KLASY 2 UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM LEKKIM - Z WIZYTĄ U KRÓLOWEJ ŚNIEGU

- n +

PRZEDMIOT: edukacja wczesnoszkolna
KLASA: 2A
NAUCZYCIEL: Urszula Rojkowska
DATA: 17.01.2011
BLOK TEMATYCZNY: Z WIZYTĄ U KRÓLOWEJ ŚNIEGU
CELE:
- uczeń wie jak ubrać się stosownie do pory roku
- uczeń pokazuje dzień tygodnia, wskazuje miesiąc, porę roku i pogodę
- uczeń wskazuje i nazywa figury geometryczne
- uczeń ćwiczy rozróżnianie figur geometrycznych
- uczeń wskazuje kierunki na płaszczyźnie kartki: góra, dół, prawa, lewa
- uczeń porządkuje obiekty wg podanej cechy
- uczeń rozpoznaje cyfrę 8

FORMY: zespołowa, indywidualna
METODY: podająca, praktyczna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: okrągłe, owalne, kwadratowe, prostokątne obrazki o tematyce zimowej, plus ramki różnych kształtów, klej, flamastry, wycięte różne części ubrań, karteczki z napisami: dni tygodnia, miesiąca, obrazki pór roku.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie i sprawdzenie obecności.
2. Ustalenie daty i pogody dnia dzisiejszego
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ:
3. Ustalenie aury pogodowej zimy – czy jest ciepło czy zimno? Co leży na ulicach i trawnikach? Czy śnieg jest ciepły czy zimny? Co powinnyśmy nałożyć zimą? Wymienianie części ubrań i podpisywanie ich na tablicy?
PODANIE TEMATU I ZADAŃ LEKCJI:
4. Uzupełnianie ćwiczenia nr 2 str.92 w podręczniku. Wybrane dzieci nazywają i pokazują części ubrań.
5. Dzieci wybierają obrazki, które przedstawiają tematykę zimową. Każde z dzieci dobiera do swoich wybranych ilustracji ramkę o takim samym kształcie jak obrazek i nakleja obrazek w wybranej ramce. Po wykonaniu zadania dzieci nazywają powstałe figury geometryczne. Dzieci otrzymują białe kartki papiery, gdzie naklejają w odpowiedniej kolejności obrazki zimowe.
6. Dzieci otwierają podręczniki z matematyki na stronie 93, ć 1 i wykonują zadanie.
7. Nauczyciel prosi aby dzieci powiedziały , jak możemy bawić się zimą. Dzieci ustalają swoje ulubione zabawy. Nauczyciel rysuje na tablicy liczbę 8 i pyta, jaką cyfrę przypomina im ta postać. Dzieci odpowiadają, że to bałwanek, który wygląda jak cyfra 8. Rysowanie po śladzie bałwanka w podręczniku.
8. Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej – rysowanie liczby 8.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2291


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.