Katalog Anna Zaborska, 2011-04-13 Konopnica Język niemiecki, Konspekty Scenariusz zajęć: Lebenslauf - formułowanie życiorysuTemat: Der Lebeslauf – formułowanie życiorysu semestr 3 szkoła policealna dla dorosłych - system zaoczny Cel ogólny: Umiejętność komunikowania się w różnych sytuacjach w życiu zawodowym. Ćwiczenia w mówieniu i słuchaniu Cele operacyjne: Słuchacz: – potrafi dokonać autoprezentacji; – umie odpowiedzieć na pytania dotyczące swojej osoby, – potrafi przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z potencjalnym pracodawcą; – rozumie globalnie i selektywnie tekst; – odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu; – współpracuje w grupie. Metody pracy: - metoda sytuacyjna - metoda komunikatywna - praca indywidualna, grupowa, w parach Materiał leksykalny: słownictwo z zakresu: dane personalne np. der Familienstand (stan cywilny), die Staatsangehőrigkeit (narodowość), die Schulausbildung (wykształcenie), - z zakresu wykształcenie, np.: die Oberschule (szkoła średnia) das Lyzeum (liceum) die technische Oberschule (technikum) die Berufsschule (szkoła zawodowa) die Berufsfachschule für Gymnasiumabsolventen (szkoła policealna) die Hochschule/das Studium (studia) - z zakresu: zawody np.der Buchhalter (tłumacz),die Buchhalterin (księgowa) der Wirtschaftswissenschaftler (ekonomista), die Wirtschaftswissenschaftlerin (ekonomistka) Materiał gramatyczny: czas przeszły Perfekt liczebniki główne i porządkowe (daty) Sprawności językowe: mówienie, słuchanie, pisanie Pomoce dydaktyczne prezentacja PowerPoint, odtwarzacz CD, materiały ksero Przebieg zajęć: Prezentacja: Nauczyciel przedstawia słuchaczom przykładowy życiorys (prezentacja PowerPoint)i o informacje w nim zawarte Nauczyciel ze słuchaczami zapoznają się z życiorysem Olafa Müllera i wyjaśniają wspólnie słownictwo Słuchacze uzupełniają brakujące nagłówki (dane personalne, wykształcenie, doświadczenie zawodowe itp.). Słuchacze selektywnie zapoznają się z tekstem życiorysu odpowiadając na pytania: Wann und wo ist Olaf geboren?(Gdzie i kiedy Olaf się urodził?) Wie ist sein Familienstand? (Jaki jest jego stan cywilny?) Welche Schulen hat er besucht? (Do jakich szkół uczęszczał?), Hat er Berufserfahrung? (Czy ma doświadczenie zawodowe?) Über welche Fähigkeiten und Kenntnisse verfügt er? (Jakie posiada zdolności i umiejętności?) Wofür interessiert er sich? (Czym się interesuje?) Ćwiczenia: - Słuchacze piszą własne życiorysy (ćw. 47/111) Słuchacze słuchają nagrania z rozmową kwalifikacyjną i zaznaczają pytania, jakie stawia pracownik działu kadr.(Track 18) a następnie porządkują dialog (inna rozmowa kwalifikacyjna – ćw. 48/112) Podsumowanie: Nauczyciel systematyzuje słownictwo związane z prowadzeniem rozmowy kwalifikacyjnej Słuchacze prowadzą w parach rozmowę kwalifikacyjną Nauczyciel zadaje i omawia pracę domową: ćw. 49/112, s.22, 23 Wyświetleń: 1566
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |