|
|
Katalog Marta Bykowska, 2011-04-05 Gielniów Język angielski, Konspekty If I were you... B I U LESSON PLAN (PLAN LEKCJI) SUBJECT (TEMAT LEKCJI) : Giving advice CLASS (KLASA)-Ia gim. TIME (CZAS) – 45 min. TEACHER (NAUCZYCIEL)- mgr MARTA BYKOWSKA AJMS OF THE LESSON (CELE LEKCJI): Uczniowie: • poznają i utrwalają niezbędne zwroty i słownictwo angielskie, aby umieć udzielać rad, np.: If I were you, I’d….,You look worried. That’s serious!, What do you think I should do? What’s the problem? , What’s the matter? • utrwalają umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem. • ćwiczą i utrwalają poprawną wymowę w języku angielskim • rozwijają sprawność mówienia w języku angielskim • rozwijają umiejętność słuchania ze zrozumieniem 1 Część organizacyjna - 3 min • Powitanie • Sprawdzenie listy obecności. • Zapisanie tematu lekcji 2 Sprawdzenie pracy domowej -5 min. • Sprawdzenie pracy domowej, omówienie i ocena 3 Wprowadzenie słownictwa związanego z udzielaniem rad - 10 min. Ćw. 5 str.87 w podręczniku (NEW ADVENTURES - ELEMENTARY). Nauczyciel wypisuje na tablicy wyrazy, które mogą być nieznane przez uczniów. Uczniowie tłumaczą wyrazy przy użyciu słowników i zapisują je do zeszytów. Potem uzupełniają tekst wyrazami podanymi w ramce. Następnie poprzez słuchanie tekstu z płyty sprawdzają czy uzupełnili tekst poprawnie. 4 Wprowadzenie zwrotów związanych z udzielaniem rad.- 10 min. Ćw. 6, str.87 w podręczniku. Uczniowie słuchają dialog. Następnie głośno czytają i tłumaczą go na j. polski, tak aby wszyscy uczniowie zrozumieli tekst. Potem zapisują tłumaczenie zwrotów z dialogu podane w zeszycie ćwiczeń na str. 126 w rubryce „Prase to learn”. 5 Ćwiczenie wymowy i zwrotów.- 8 min. Ćw. 7, str.87 w podręczniku. Uczniowie słuchają i powtarzają dialog i zwroty za lektorem. Potem czytają dialog z podziałem na role. 6 Podsumowanie i utrwalenie wiadomości -7 min. Uczniowie otrzymują kartki z fragmentami dialogu z książki.(załącznik nr.1) Ich zadanie polega na bezbłędnym przeczytaniu swojej kwestii bez porozumiewania się z innymi członkami grupy. Jeżeli wszyscy w grupie bezbłędnie przeprowadzą dialog otrzymują plusy. Jeżeli chociaż jedna osoba pomyli się nikt w grupie nie otrzymuje nagrody. 7 Zadanie i omówienie pracy domowej-2 min. Załącznik nr.1, dialog * Hey, Kelly, what’s the matter? You look worried. What’s the problem. * Yes, it’s my brother. I think he’s stealing things. I found ten new DVDs in his room. * Wow! That’s serious! What are you going to do? * I don’t know. What do you think I should do? * Well, if I were you, I’d speak to him. * I tried that, but he didn’t listen. * Then you have to try again. Come on – I’ll come with you. * Ok. Thanks Mark. Wyświetleń: 1653
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |