Katalog

Marta Bykowska, 2011-04-05
Gielniów

Język angielski, Konspekty

If I were you...

- n +

B I U
LESSON PLAN (PLAN LEKCJI)



SUBJECT (TEMAT LEKCJI) : Giving advice

CLASS (KLASA)-Ia gim.
TIME (CZAS) – 45 min.
TEACHER (NAUCZYCIEL)- mgr MARTA BYKOWSKA


AJMS OF THE LESSON (CELE LEKCJI):

Uczniowie:
• poznają i utrwalają niezbędne zwroty i słownictwo angielskie, aby umieć udzielać rad, np.:
If I were you, I’d….,You look worried. That’s serious!,
What do you think I should do? What’s the problem? , What’s the matter?
• utrwalają umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem.
• ćwiczą i utrwalają poprawną wymowę w języku angielskim
• rozwijają sprawność mówienia w języku angielskim
• rozwijają umiejętność słuchania ze zrozumieniem


1 Część organizacyjna - 3 min

• Powitanie
• Sprawdzenie listy obecności.
• Zapisanie tematu lekcji

2 Sprawdzenie pracy domowej -5 min.

• Sprawdzenie pracy domowej, omówienie i ocena

3 Wprowadzenie słownictwa związanego z udzielaniem rad -
10 min.

Ćw. 5 str.87 w podręczniku (NEW ADVENTURES - ELEMENTARY). Nauczyciel wypisuje na tablicy wyrazy, które mogą być nieznane przez uczniów. Uczniowie tłumaczą wyrazy przy użyciu słowników i zapisują je do zeszytów. Potem uzupełniają tekst wyrazami podanymi w ramce. Następnie poprzez słuchanie tekstu z płyty sprawdzają czy uzupełnili tekst poprawnie.



4 Wprowadzenie zwrotów związanych z udzielaniem rad.- 10 min.

Ćw. 6, str.87 w podręczniku. Uczniowie słuchają dialog. Następnie głośno czytają i tłumaczą go na j. polski, tak aby wszyscy uczniowie zrozumieli tekst. Potem zapisują tłumaczenie zwrotów z dialogu podane w zeszycie ćwiczeń na str. 126 w rubryce „Prase to learn”.

5 Ćwiczenie wymowy i zwrotów.- 8 min.

Ćw. 7, str.87 w podręczniku. Uczniowie słuchają i powtarzają dialog i zwroty za lektorem.
Potem czytają dialog z podziałem na role.

6 Podsumowanie i utrwalenie wiadomości -7 min.

Uczniowie otrzymują kartki z fragmentami dialogu z książki.(załącznik nr.1) Ich zadanie polega na bezbłędnym przeczytaniu swojej kwestii bez porozumiewania się z innymi członkami grupy. Jeżeli wszyscy w grupie bezbłędnie przeprowadzą dialog otrzymują plusy. Jeżeli chociaż jedna osoba pomyli się nikt w grupie nie otrzymuje nagrody.

7 Zadanie i omówienie pracy domowej-2 min.


Załącznik nr.1, dialog


* Hey, Kelly, what’s the matter? You look worried. What’s the problem.


* Yes, it’s my brother. I think he’s stealing things. I found ten new DVDs in his room.


* Wow! That’s serious! What are you going to do?


* I don’t know. What do you think I should do?


* Well, if I were you, I’d speak to him.


* I tried that, but he didn’t listen.


* Then you have to try again. Come on – I’ll come with you.


* Ok. Thanks Mark.



Wyświetleń: 1653


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.