![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Palmowska, 2011-03-24 Węgorzewo Pedagogika, Plany pracy Indywidualny plan pracy rewalidacyjno- wychowawczej dla ucznia z porażeniem mózgowymINDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNO- WYCHOWAWCZYCH ROK SZKOLNY 2010/2011 MATEUSZ T. Sfera: Samoobsługa: 1.Doskonalenie umiejętności jedzenia i picia a) kształcenie umiejętności jedzenia łyżeczką, b) kształcenie umiejętności nabijania jedzenia na widelec, wykałaczkę, 2. Wdrażanie do samodzielnego rozbierania części garderoby a) kształcenie umiejętności rozpoznawania części garderoby, b) kształcenie umiejętności współdziałania z osobą ubierającą lub rozbierającą, 3. Współdziałanie z osobą dorosłą podczas wsiadania i zsiadania z wózka, Sfera: Komunikacja: 1.Usprawnianie aparatu artykulacyjnego a) przygotowanie ucznia do ogólnej stymulacji twarzy i ruchów mimicznych, 2. Kształcenie umiejętności rozumienia słów wypowiadanych przez nauczyciela a) doskonalenie umiejętności reagowania na proste polecenia, b) wdrażanie do kojarzenia nowych prostych poleceń z konkretną sytuacją, 3. Wdrażanie do umiejętności naśladowania, mówienia prostych sylab a) wdrażanie do naśladowania prostych gestów: klaskanie, pa pa, cześć, b) kształcenie umiejętności naśladowania prostych słów np. mama, tata 4. Doskonalenie znajomości schematu własnego ciała a) wzbudzanie zainteresowania odbiciem własnej twarzy widzianej w lustrze, b) doskonalenie umiejętności wskazywania głowy, rąk i nóg, c) doskonalenie umiejętności wskazywania części twarzy: nos, oko, ucho, usta Sfera: Uspołecznienie: 1. Rozwijanie zachowań społecznych a) doskonalenie umiejętności reagowania uśmiechem na uśmiech, b) doskonalenie umiejętności reagowania na zakaz ze strony nauczyciela, c) doskonalenie potrzeby nawiązywania kontaktu wzrokowego, d) kształcenie reakcji „cześć” na powitanie i „pa pa” na pożegnanie, Sfera: Motoryka mała i duża: 1. Usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie małej motoryki a) doskonalenie funkcji rąk i palców, b) doskonalenie chwytu pęsetkowego i całą dłonią, c) wdrażanie do wykonywania ruchów precyzyjnych, d) wdrażanie umiejętności wykonywania celowych ruchów dłonią i palcami, e) wdrażanie do wykonywania ćwiczeń samodzielnie, 2. Usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej motoryki a) usprawnianie umiejętności wstawania z pomocą, b) usprawnianie umiejętności chodzenia z pomocą na bardzo krótkie dystanse, Sfera: Funkcje poznawcze: 1. Stymulacja percepcji wzrokowej, dotykowej, słuchowej, smakowej i węchowej a) wzbudzanie aktywności własnej ucznia podczas zajęć, b) kształcenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, c) doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, d) doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi na bodźcach wzrokowych, e) kształcenie rozpoznawania smaków i zapachów, f) wdrażanie umiejętności rozróżniania różnych powierzchni poprzez dotyk, METODY PRACY: 1. Terapia zabawowa 2. Snoezelen – Sala Doświadczania Świata 3. Terapia Integracji Sensorycznej 4. Muzykoterapia 5. Aromaterapia 6. Metoda Weroniki Sherborne 7. Metoda Knilla 8. Terapia ustno- twarzowa wg. Castillo- Moralesa 9. Fakturowanie – masaż z użyciem różnych powierzchni masujących Sporządziła: ……………………………………… (podpis nauczyciela) Zgłoś błąd Wyświetleń: 2838
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |