AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Typek, 2011-03-08
Wożuczyn

Historia, Konspekty

Konspekt lekcji historii w kalsie IV

- n +

Konspekt lekcji historii w klasie IV

1.Temat: Czym szczyci się moja miejscowość?
2.Cele operacyjne lekcji:
Po zakończonych zajęciach uczeń powinien:
A/ znać zabytki ze swojej miejscowości i postacie z nią związane
B/rozumieć potrzebę ochrony zabytków i śladów przeszłości
C/wyjaśnić znaczenie ochrony zabytków
D/ dostrzega związki historii miejscowości z dziejami ojczystymi.
3.Zastosowane metody:
-wiodąca: pogadanka
-pomocnicze: analiza ikonografii
4.Formy pracy:
-praca z zespołem
5.Środki dydaktyczne i materiały pomocnicze:
-podręcznik :B.Szeweluk-Wyrwa, W.Surdyk-Fertsch, Historia i społeczeństwo, kl.IV, wyd.Nowa Era
-ćwiczenia: B.Szeweluk-Wyrwa, W.Surdyk-Fertsch, Historia i społeczeństwo, kl.IV, wyd.Nowa Era
- zdjęcia zabytków miejscowości Wożuczyn i Siemierz oraz prac wybitnych osób
6.Struktura zajęć:
-czynności organizacyjno-porządkowe
-określenie celu lekcji, podanie tematu,
- przypomnienie pojęcia zabytek,
-zapoznanie uczniów z polskimi zabytkami z listy Śwaitowego Dziedzictwa Kulturalnego i Naturalnego UNESCO,
- prezentacja zdjęć z zabytkami Wożuczyna i Siemierza,
- prezentacja osób wybitnych, związanych z w/w miejscowościami i ich prac,
-sprawdzenie czy cele zostały osiągnięte,
-zakończenie zajęć/ praca domowa/.
7.Czas trwania zajęć: 45 minut.

Tok lekcji
1.Czynności organizacyjno-porządkowe:
a/Czynności nauczyciela /przed lekcją przygotowuje wystawkę/
-sprawdza obecność
-zapisuje temat na tablicy i w dzienniku.
-podaje cel lekcji.
b/Czynności ucznia:
-uczeń przygotowuje się do lekcji.
-zapisuje temat.
2. Ogniwo wiążące
Nauczyciel: Tydzień temu poznaliście legendy o początkach naszego państwa i naszych miejscowości. Dzisiaj porozmawiamy sobie o ciekawych miejscach, zabytkach i postaciach z Waszych miejscowości.
- Przypomnijmy sobie co to jest zabytek?
Uczeń: odpowiada własnymi słowami, że zabytek to coś co jest stare, że to źródło historyczne, itp.
3.Ogniwo zasadnicze:
Nauczyciel: W Polsce i na świecie jest bardzo dużo zabytków, niektóre z nich są tak cenne, że zostały wpisane na światową listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Naturalnego UNESCO. Na liście tej znajduje się 11 polskich zabytków, spójrzmy jakie /książki s.62-67/-wymienia po kolei zabytki.
- Który zabytek pochodzi z naszego regionu?
-W naszych miejscowościach też są cenne zabytki i ciekawe miejsca. Są z nimi związane słynne postacie.
- Spróbujcie rozpoznać prezentowane na zdjęciach zabytki i przypomnieć sobie z wycieczek, jakie znane postacie są z nimi związane/baszta, oficyna, figury, kapliczki, kościół, kurhan, cmentarz, zabytkowe drzewa; rodzina Wożuczyńskich, Mierów, rodzina Bolesława Prusa, Fryderyk Chopin, Edmund Monsiel, Stanisław Poniatowski/
-A co ciekawego jest w Siemierzu? Kto znany jest z nim związany?/kaplica z obrazami Marii Urban Mieszkowskiej i Czesława Urbana, kapliczki, figurki/
- nauczyciel uzupełnia wypowiedzi uczniów.
Uczeń: ogląda ilustracje w książce
-odpowiada na pytania
-rozpoznaje i opowiada o prezentowanych obiektach z Wożuczyna i Siemierza.
4.Rekapitulacja pierwotna
Nauczyciel: Co ciekawego jest w Twojej miejscowości?
- Dlaczego zabytki z Waszych miejscowości należy chronić?
-Dlaczego uczymy się o nich?
-Jaką wybitną postać najbardziej zapamiętaliście?
Uczeń: odpowiada na pytania:
-wymienia poznane zabytki i postacie
5.Zakończenie zajęć:
Nauczyciel:
-ocenia
-zadaje pracę domową: w domu ćwiczenia 1,2,3,4,5 ze strony 27-28.
-zapisuje pracę domową.

Barbara Typek
Zespół Szkół w Michalowie, gm.Rachanie


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2708


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.