AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Drążek, 2011-03-06
Bychawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Wiosenne rozkwitanie" - konspekt zajęć zintegrowanych

- n +

(Świat ucznia kl.III –wyd. Juka)
Blok tematyczny: Nadchodzi wiosna.
Temat dnia: Wiosenne rozkwitanie.
Cel główny: Rozpoznawanie i nazywanie kwiatów kwitnących wiosną.
Kształcenie umiejętności pisania zdań złożonych.
Cele operacyjne -uczeń:
• wykonuje dodawanie, odejmowanie i mnożenie w zakresie 10 000,
• porządkuje liczby rosnąco,
• czyta płynnie z właściwą intonacją,
• wypowiada się na temat przeczytanego tekstu,
• przedstawia genealogię imienia królewny,
• wymienia czynniki powodujące w przyrodzie rozkwitanie roślin,
• rozpoznaje i nazywa kwiaty kwitnące wiosną,
• śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę „Leśne dzwonki”,
• układa z puzzli wiosenne kwiaty,
• układa i zapisuje zdania o wiosennych kwiatach,
• rozpoznaje zdania pojedyncze,
• tworzy zdania złożone z użyciem właściwych spójników,
• współdziała w zespole, w grupie, pracuje indywidualnie.
Formy pracy:
- zbiorowa jednolita,
- grupowa zróżnicowana,
- indywidualna jednolita,
- indywidualna zróżnicowana,
Metody :
- praca z tekstem,
- poszukujące – rozmowa kierowana, pogadanka,
- podające – objaśnienia lub wyjaśnienia,
- problemowe – gra dydaktyczna (puzzle),
- praktyczne – ćwiczenia,
- programowe – prezentacja multimedialna,
- aktywizujące – ewaluacyjna – tarcza strzelecka.

Środki dydaktyczne:
- podręcznik,
- mobilny zestaw multimedialny,
- puzzle ze zdjęciami wiosennych kwiatów,
- ilustrowane encyklopedie z roślinami,
- plansze z regułami zapisywania zdań złożonych,
- karty pracy,
- magnetofon, płyty CD z piosenkami „Leśne dzwonki”,
- karty pracy z konturami kwiatów,
- tarcza strzelnicza.

Kształtowane umiejętności kluczowe:
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia;
- poprawnego posługiwania się językiem ojczystym;
- efektywnego współdziałania w zespole, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm;
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków;
- rozwijania sprawności umysłowej.


Przebieg zajęcia
1. Czynności organizacyjno – porządkowe. Sprawdzenie listy obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej
3. Przypomnienie wiadomości z ostatnich zajęć.
4. Wprowadzenie do zajęć .
Wykonanie działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 .
Uporządkowanie wyników rosnąco i odczytanie hasła : Wiosenne rozkwitanie.
( zał. 1a – dzieci zdolniejsze, zał.1b –dzieci słabsze - cały konspekt + załączniki znajdziesz na:dorotadrazek.vixo.pl).

5. Czytanie opowiadania „Kwiatowa królewna” Małgorzaty Węgorzeckiej (P. 2, s. 81-82).

6. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu.
7. Praca z tekstem – odgadnięcie znaczenia tajemniczego imienia królewny.
8. Rozmowa na temat: „Czynniki powodujące rozkwitanie roślin wiosennych”.
9. Poznanie nazw wiosennych kwiatów z wykorzystaniem projektora multimedialnego. Prezentacja komputerowa w programie PowerPoint:
- Śnieżyczka przebiśnieg
- Przylaszczka pospolita
- Zawilec gajowy
- Fiołek leśny
- Pierwiosnka lekarska
- Sasanka zwyczajna
- Krokusy
- Wawrzynek wilczełyko
- Forsycja
10. Zabawa ruchowa przy piosence „ Leśne dzwonki”. (zał. 2)
11. Praca w grupach (można wykorzystać pozycje książkowe przygotowane przez prowadzącą).

a) Ułożenie poprawnie puzzli ze zdjęciem wiosennego kwiatu;
b) Podpisanie jakiej rośliny jest to kwiat;
c) Napisanie kilku zdań o tej roślinie.
12. Przepisywanie z tekstu opowiadania zdań złożonych z użyciem spójników i, ale, z, że, bo, jako ćwiczenia kaligraficzne (Ćw. 5, s. 11, ćw,1)

13. Kolorowanie przecinków oraz wyrazów spajających zdania pojedyncze. Oddzielenie pionową kreską zdań pojedynczych.

14. Kończenie rozpoczętych zadań (Ćw. 5, s. 11, ćw,2). Sprawdzenie przez odczytanie.

15. Układanie zdań złożonych i stosowanie poznanych reguł(Ćw. 5, s. 11, ćw,3).
16. Wpisywanie brakujących liter w wyrazy. Przepisywanie zdań pojedynczych z zamianą na zdania złożone. Zastosowanie wybranej zasady.

17. Podsumowanie wiadomości o zdaniach złożonych – zapisanie informacji do zeszytu.

18. Zadanie domowe – zróżnicowane; Pokolorowanie i podpisanie konturów wiosennych kwiatów . Dla chętnych: napisać kilka zdań opisujących tę roślinę, z wykorzystaniem zdań złożonych. (zał. 4)

19. Ewaluacja.
Samoocena. Uczniowie ewaluują swoją pracę zamalowując dowolnym kolorem płatek kwiatka z napisem: pracowałem świetnie, pracowałem dobrze, mogłem pracować lepiej. W środku kwiatka dorysowują buzię – ewaluacja samopoczucia. (zał. 3)

20. Dzielenie sposobem pisemnym liczby wielocyfrowej przez liczbę jednocyfrową. Sprawdzenie dzielenia za pomocą mnożenia sposobem pisemnym.

a) Wprowadzenie dzielenia sposobem pisemnym. Analiza wykonanego dzielenia (M. 3, s. 84, zad 1.). Postępowanie według wzoru.

b) Wykonanie na tablicy dzielenia 878 : 8 sposobem pisemnym z jednoczesnym wyjaśnieniem.

c) Samodzielne wykonanie dzielenia sposobem pisemnym (M. 3, s. 85, zad 3.). Dzieci szybciej pracujące wykonują zadanie 2 (M. 3, s. 84).

d) Sprawdzenie wykonanego dzielenia przez nauczyciela.

21. Praca domowa; Rozwiązanie zadania 4 (M. 3, s. 85)
22. Podsumowanie pracy na zajęciach.
a) Udzielenie pochwał za aktywność na zajęciach.

23. Zabawa ruchowa ze śpiewem.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4135


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.78



Ilość głosów: 9

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.