Katalog Agnieszka Koprulu, 2011-03-02 Raszyn Matematyka, Scenariusze Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie na wesoło w klasie 4KONSPEKT LEKCJI W KLASIE IV Temat: Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie na wesoło. Nauczyciel: ………………………………. Przedmiot: Matematyka czas pracy: 1 godzina dydaktyczna (45 minut) data: …………………… Cel główny: ćwiczenie dodawania i odejmowania pamięciowego w zakresie 100, pobudzanie wyobraźni, rozumowania oraz aktywności matematycznej dzieci Cele operacyjne: Uczeń: • zna pojęcie składnika, sumy • zna pojęcie odjemnej, odjemnika i różnicy • wie jak dodawać, odejmować liczby • potrafi dodawać i odejmować liczby w zakresie 100 • zna rolę liczby 0 w dodawaniu i odejmowaniu Metody: dyskusja, ćwiczeniowa z wykorzystaniem komputera z dostępem do Internetu Formy: praca z całą klasą, praca indywidualna Środki dydaktyczne: Podręcznik, zeszyt, tablica, kreda, komputer Przebieg lekcji: I. Faza wstępna 1. Czynności organizacyjno-porządkowe. 2. Sprawdzenie pracy domowej dotyczącej dodawania i odejmowania liczb 3. Zapisanie tematu lekcji. II. Faza realizacyjna 1. Wprowadzenie do tematu. Krótka pogadanka na temat dodawania i odejmowania, przypomnienie podstawowych pojęć oraz metod dodawania i odejmowania. 2. Włączenie komputera, otwarcie przeglądarki internetowej a następnie wpisanie adresu strony i wyszukanie jej (http://www.e-gierki.com/gra-arithmetic-challenge-11834.html). 3. Dzieci mają wybrać w grze dodawanie i rozwiązywać przykłady – mają na to 10 minut. Następnie ogłoszony zostaje konkurs na mistrza dodawania. Dzieci na polecenie nauczyciela ponownie otwierają aplikację z dodawaniem i w ciągu minuty rozwiązują zadania. Następnie na tablicy wypisane zostają wyniki poszczególnych uczniów. Osoba, która rozwiązała poprawnie najwięcej przykładów w ciągu jednej minuty dostaje ocenę bardzo dobrą i zdobywa tytuł mistrza dodawania. 4. Następnie dzieci otwierają aplikację z odejmowaniem. Dostają dziesięć minut na rozgrzewkę, podczas której rozwiązują przykłady na odejmowanie. Po upływie czasu ogłoszony zostaje konkurs na mistrza odejmowania. Dzieci na polecenie nauczyciela ponownie otwierają aplikację z odejmowaniem i w ciągu jednej minuty rozwiązują zadania. Następnie na tablicy wypisane zostają wyniki poszczególnych uczniów. Osoba, która rozwiązała poprawnie najwięcej przykładów w ciągu jednej minuty dostaje ocenę bardzo dobrą i zdobywa tytuł mistrza odejmowania. 5. Pod koniec wszystkie dzieci zostają nagrodzone plusami za swoją pracę na lekcji. III. Faza podsumowująca Podsumowanie zajęć. Luźne wypowiedzi dzieci na temat formy prowadzenia zajęć – chętne dzieci podchodzą do tablicy i rysują odpowiednią minkę symbolizującą to czy lekcja podobała się czy też nie. Zadanie pracy domowej, zapisanie przykładów do rozwiązania: a) 35 + 69 = b) 78 + 12 = c) 23 + 58 = d) 99 – 78 = e) 45 – 16 = f) 25 – 11 = Wyświetleń: 5092
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |