Katalog

Henryka Jaroń
Zawodowe, Scenariusze

Handlować skutecznie

- n +

Temat: Handlować skutecznie
Cel: Wykorzystanie w praktyce poznanych narzędzi marketingowych do opracowania strategii przedsięwzięcia
Wiek: Młodzież III, IV klasy Liceum Handlowego
Czas: 1 godzina
Materiały: 3 arkusze papieru, pisaki

Przebieg:
  1. Prowadzący nauczyciel prosi o odliczenie od 1 do 3 i dzieli klasę na trzy grupy. Prosi o wybranie lidera grupy. Każda grupa dostaje jedną wersję sprzedaży tego samego produktu w różnych warunkach. Przy wykorzystaniu poznanych narzędzi w działalności marketingowej- produktu, ceny, dystrybucji i promocji należy opracować strategię działania.
  2. Opracowane i zapisane na papierze pomysły prezentuje lider każdej grupy nie dłużej niż 5 minut
  3. Podsumowanie i wyciągniecie wniosków. Jednoczesne użycie wszystkich narzędzi w sposób umiejętny , skoordynowany prowadzi do sukcesu. pozwala na osiągnięcie założonego celu.
SPRZEDAŻ SZKLANKI WODY - wersja 1

Jesteście państwo właścicielami małego barku położonego na pustyni. Głównym produktem sprzedawanym przez Was jest woda. Wodę tę dowozicie własnym transportem (samochód terenowy, mogący pomieścić 10 kanistrów po 20 l. każdy), z położonej 200km. od barku oazy.

Państwa barek położony jest przy jedynej drodze prowadzącej przez pustynię. kolejny barek, w którym wędrujący klienci mogą napić się wody znajduje się w odległości 100km.

POLECENIE
Na podstawie przedstawionych informacji proszę
  • określić planowaną strategię przedsięwzięcia, prowadzącą do maksymalizacji zysku z prowadzonego interesu;
  • odpowiedzieć, czy będziecie Państwo stosowali jakieś elementy promocji, jeśli tak, to jakie?
  • jakie metody sprzedaży zamierzacie Państwo zastosować?
  • określić proponowaną cenę szklanki wody.
    Propozycje proszę przedstawić w formie pisemnej (w 8 punktach) na papierze.

    SPRZEDAŻ SZKLANKI WODY - wersja 2

    Jesteście Państwo właścicielami małego barku położonego w centrum miasta. Głównymi produktami sprzedawanymi przez Was są napoje, a w szczególności znakomitej jakości woda. Wysoka jakość wody mogła być jednym z Waszych głównych atutów. niestety podobnej jakości (choć nieco gorszej) wodę mają i inni detaliści. Wodę tę dowozicie własnym transportem(samochód dostawczy, mogący pomieścić 10 kanistrów po 20 l. każdy), z położonej 100km. od barku hurtowni.

    Waszymi klientami są przede wszystkim pracownicy pobliskich biur, a także turyści zwiedzający miasto. W odległości 100m. od Państwa barku położony jest inny mały barek, który oprócz napojów prowadzi również usługi gastronomiczne. W ofercie tego barku nie ma natomiast tak dobrej wody, Jak ta oferowana przez Państwa punkt.

    POLECENIE
    Na podstawie przedstawionych informacji proszę
  • określić planowaną strategię przedsięwzięcia, prowadzącą do maksymalizacji zysku z prowadzonego interesu;
  • odpowiedzieć, czy będziecie Państwo stosowali jakieś elementy promocji, jeśli tak, to jakie?
  • jakie metody sprzedaży zamierzacie Państwo zastosować?
  • określić proponowaną cenę szklanki wody.
    Propozycje proszę przedstawić w formie pisemnej (w 8 punktach) na papierze.

    SPRZEDAZ SZKLANKI WODY - wersja 3

    Jesteście Państwo właścicielami małego barku położonego w centrum kurortu uzdrowiskowego. Głównymi produktami sprzedawanymi przez Was są napoje, a w szczególności znakomitej jakości woda. Wysoka jakość wody mogła by być jednym z Waszych głównych atutów. Niestety podobnej jakości (choć nieco gorszej) wodę mają i inni detaliści. Wodę tę dowozicie własnym transportem (samochód dostawczy, mogący pomieścić 10 kanistrów po 20 l. każdy), z położonej 50km. od barku hurtowni.

    Waszymi klientami są przede wszystkim liczni kuracjusze, urlopowicze a także mieszkańcy tego miasteczka. W ostatnim czasie, w uzdrowisku oddalonym o 500m. od Państwa barku odkryto źródełko o jeszcze lepszych właściwościach, niż oferowana przez Państwa woda. Barek usytuowany obok źródełka wprowadził sprzedaż wody po obniżonych cenach, a w czasie sobót i niedziel woda jest rozdawana bezpłatnie.

    POLECENIE
    Na podstawie przedstawionych informacji proszę
  • określić planowaną strategię przedsięwzięcia, prowadzącą do maksymalizacji zysku z prowadzonego interesu;
  • odpowiedzieć, czy będziecie Państwo stosowali jakieś elementy promocji, jeśli tak, to jakie?
  • jakie metody sprzedaży zamierzacie Państwo zastosować?
  • określić proponowaną cenę szklanki wody.
    Propozycje proszę przedstawić w formie pisemnej (w 8 punktach) na papierze.

    Opracowanie: Henryka Jaroń
    nauczycielka przedmiotów zawodowych
    Zespół Szkół Zawodowych im. Bohaterów Westerplatte w Garwolinie

    Opracowanie: Henryka Jaroń
    nauczycielka przedmiotów zawodowych
    Zespół Szkół Zawodowych im. Bohaterów Westerplatte w Garwolinie

  • Wyświetleń: 1401


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.