Katalog Małgorzata Marcinkowska, 2011-02-22 Piaseczno Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan pracy wyrównawczej kl IITreści programowe: EDUKACJA MATEMATYCZNA 1. Zbiory. Ćwiczenia utrwalające pojęcie zbioru. Klasyfikacja zbiorów ze względu na ich liczebność, przeliczanie elementów zbiorów. Uzupełnianie elementów w zbiorze. Ustalanie równoliczności zbiorów na podstawie przeliczenia i łączenia w pary. Znajdowanie części wspólnej, złączenia zbiorów oraz wyodrębnienie podzbioru. 2. Dodawanie i odejmowanie liczb. Powtórzenie zapisu liczb z wyróżnieniem cyfry dziesiątek i cyfry jedności. Usprawnienie techniki rachunkowej i umiejętności dodawania i odejmowania liczb poprzez zabawy. Prawidłowe umiejscawianie liczb na osi liczbowej. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb z wykorzystaniem tabelek, grafów, drzewek. Różne sposoby dodawania i odejmowania bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Różne sposoby dodawania i odejmowania z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Porównywanie różnicowe ( O ile więcej? O ile mniej?) 3. Mnożenie i dzielenie. Zastępowanie mnożenia dodawaniem jednakowych składników. Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb na konkretach. Dzielenie liczby przez liczbę jako działanie odwrotne do mnożenia. Różne sposoby obliczania iloczynów z wykorzystaniem rozdzielności mnożenia względem dodawania. Praktyczne poznawanie i stosowanie umów dotyczących kolejności wykonywania działań. Porównywanie ilorazowe. 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych. Dokładna analiza treści zadań, wyróżnianie danych i niewiadomych. Przekształcanie treści zadań. Układanie treści zadań do rysunku i działania matematycznego. Układanie pytań do zadań tekstowych. Rozwiązywanie łatwych zadań złożonych. 5. Utrwalanie pojęć geometrycznych. Rozpoznawanie figur geometrycznych na rysunku i w otoczeniu. Własności prostokąta, kwadratu, trójkąta, koła. Rysowanie figur geometrycznych, konstruowanie 6. Wiadomości i umiejętności praktyczne. Mierzenie czasu. Obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Pisanie dat. Pieniądze, liczenie pieniędzy, płacenie, zabawa w sklep, Pomiar długości, ciężaru i pojemności. Termometr i odczytywanie temperatury. Treści programowe są zgodne z podstawą programową dla I etapu edukacyjnego w zakresie edukacji matematycznej. EDUKACJA POLONISTYCZNA A. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu - Ćwiczenia w stosowaniu w mowie elementów języka mówionego: pauz, tempa, siły głosu i odpowiedniej intonacji. - Ćwiczenia doskonalące dłuższe wypowiedzi na temat historyjek obrazkowych. - Doskonalenie porządkowania zdań w chronologicznej kolejności. - Doskonalenie umiejętności układania i pisania zdań na temat różnych przedmiotów. - Ćwiczenia w rozpoznawaniu przedmiotów na postawie ich opisów. - Angażowanie dzieci do wzajemnego okazywania sobie życzliwości w formie korespondencji. Pisanie listów i życzeń . B. Ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów - Ćwiczenia zmierzające do osiągnięcia płynności głośnego czytania. - Ćwiczenia zmierzające do wzmożenia tempa czytania cichego ze zrozumieniem. - Opracowywanie dodatkowych tekstów literackich dotyczących ulubionych przez dzieci tematów. - Doskonalenie umiejętności ustalania kolejności zdarzeń w opowiadaniach. - Ilustrowanie treści pracami plastycznymi wymagającymi większego nakładu prac manualnych. - Wykorzystanie historyjek obrazkowych i układanek ,potrzebujących rozwijania wyobraźni wzrokowej . C. Ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne z elementami wiedzy o języku - Ćwiczenia utrwalające rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących; kropka, znak zapytania, wykrzyknik na końcu zdania. - Analiza obrazków przedstawiających wykonywanie czynności. Odróżnianie nazwy bohatera od nazwy wykonywanej przez niego czynności. - Rozpoznawanie w treści (opisującej ilustracje)rzeczowników i czasowników oparte na analizie obrazków. - Poszerzanie zdań o przymiotniki określające rzeczowniki podczas analizy ilustracji zawierających dużo szczegółów. - Ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z : ó, rz, h,”nie” z przymiotnikiem. D. Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne - Ćwiczenia poznawania przez dotyk przedmiotów :ich kształtu, wielkości i tworzywa, z którego zostały wykonane. Rozwijanie zdolności poznawczych z zaangażowaniem zmysłu dotyku. - Ćwiczenia manualne polegające na zbieraniu wyrazów ( zapisanych- każdy na oddzielnym kartoniku) należących do tej samej rodziny. - Doskonalenia układania zdań z rozsypanki wyrazowej. - Ćwiczenia doskonalące rozwijanie zdań lub ograniczanie liczby ich składników. - Doskonalenie przekształcania zdań pojedynczych w złożone. PLAN PRACY WYRÓWNAWCZEJ W KLASIE II A ROK SZKOLNY 2010/2011 M.MARCINKOWSKA Wyświetleń: 2361
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |