Katalog Agnieszka Michalik, 2011-02-14 Nowy Sacz Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji z j.ang : Poznajemy pory roku i miesiące KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO KLASA: IV szkoła podstawowa TEMAT LEKCJI: Poznajemy miesiące i pory roku CZAS: 90 minut CELE GŁÓWNY: Uczeń zna alfabet nazwy miesięcy oraz pory roku. Uczeń potrafi wymienić nazwy miesięcy w poprawnej kolejności, zna ich pisownię i wymowę.Potrafi dokończyć zdania w których mówi o tym jakie pory roku i miesiące lubi a jakich nie. Ponadto potrafi zadać pytanie o to kiedy ktoś ma urodziny jak równiez udzielić na to pytanie odpowiedzi. CELE OPERACYJNE - uczeń poznaje nazwy miesięcy, - uczeń poznaje pory roku, - uczeń pamięta, że w języku angielskim nazwy miesięcy pisane są wielka literą, - uczeń potrafi poprawnie zapisać nazwy miesięcy i pór roku, - uczeń potrafi przeliterować nazwy miesięcy i pór roku, - uczeń potrafi powiedzieć, które miesiące i pory roku lubi a których nie, - uczeń potrafi powiedzieć, kiedy ma urodzić jak również zapytać kogoś o urodziny, FORMY PRACY: - w parach, - indywidualna, - grupowa, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - karty obrazkowe (nazwy miesięcy wraz z ich wymową, obrazki przedstawiające pory roku oraz karty z nazwami pór roku ) - podręcznik i ćwiczenia (New English Zone 1) - magnetofon, - słowniki, - miękka piłeczka, - 3 duże arkusze brystolu PRZEBIEG LEKCJI: 1.Przywitanie się. Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie alfabetu (piosenka z podręcznika, literowanie wyrazów, zapisywanie literowanych przez nauczyciela wyrazów) 2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji. 3.Burza mózgów – uczniowie starają się przypomnieć sobie nazwy pór roku. Nauczyciel zapisuje zaproponowane przez dzieci wyrazy mające być nazwami pór roku. 4.Uczniowie wspólnie z nauczycielem powtarzają alfabet. Nauczyciel daje czterem wybranym uczniom słowniki, ci sprawdzają (każdy uczeń jedną porę roku), które z wyrazów są poprawne. Dzieci mażą z tablicy nieprawidłowe wyrazy zostawiać tylko te dobre, (jeśli się zdarzy, że któregoś słowa nie było wcale bądź wszystkie były niepoprawne, uczniowie zapisuje słowa znalezione w słowniku. 5.Nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe przedstawiające pory roku. Zadaniem uczniów jest zawieszenie ich obok poprawnego wyrazu na tablicy. 6.Chętni uczniowie literują nazwy pór roku. Następnie uczniowie używając nazw pór roku kończą zdania I like... i I don’t like....(najpierw ustnie potem pisemnie w zeszycie). 7.Nauczyciel dzieli klasę na 3, 4, osobowe grupy (ilość grup, jaki i ich liczebność zależności od ilości dzieci w klasie) Następnie wiesza na tablicy nazwy miesięcy w nieprawidłowej kolejności. Zadaniem uczniów jest poukładanie ich w prawidłowej kolejności w jak najkrótszym czasie. Uczniowie mają do dyspozycji tylko słowniki. Zwycięska grupa może otrzymać plusiki lub słodka niespodziankę. 8.Zwycięska grupa układa na tablicy karty z nazwami miesięcy w prawidłowej kolejności. Nauczyciel pomału i wyraźnie czyta nazwy miesięcy. Następnie klasa chóralnie powtarza za nauczycielem (potem klasa może być podzielona na dziewczynki i chłopców, na rzędy itp.)Uczniowie przepisują nazwy miesięcy do zeszytów w prawidłowej kolejności. 9.Nauczyciel prosi chętnych uczniów do samodzielnego przeliterowania nazw miesięcy. 10.Uczniowie w parach ćwiczą literowania wybranych przez siebie nazw pór roku i miesięcy(nauczyciel chodzi po klasie i monituje pracę). 11.Uczniowie wspólnie z nauczycielem śpiewają piosenkę z podręcznika ćwicząc przy tym poprawna wymowę. 12.Uczniowie kończą zdania I like..., i I don’t like.... tym razem dodając nazwy miesięcy. 13.Nauczyciel wprowadza pytanie When’s your birthady? Nauczyciel prosi jednego ucznia o zadanie mu tego pytania a następnie udziela na to pytanie odpowiedzi podając tylko miesiąc np. It is in May. Nauczyciel zadaje to pytanie kilku uczniom a ci odpowiadają. Następnie nauczyciel bierze miękka piłeczkę, rzuca do wybranego ucznia i zadaje mu pytanie o jego urodziny, uczeń odpowiada i rzuca piłeczkę do następnej osoby. Zabawa trwa dopóki każdy uczeń nie otrzyma piłeczki. 14.Uczniowie zostają podzieleni na dwie grupy. Grupa pierwsza na kolorowych kartkach z bloku ilustruje rzecz, wydarzenie itp. charakterystyczna dla każdego miesiąca i pisze nazwę miesiące pod ilustracją. Następnie uczniowie przyklejają rysunki w odpowiedniej kolejności na arkuszu brystolu. Druga grupa wykonuje rysunki przedstawiające pory roku, podpisuje je i przykleja na dużym arkuszu brystolu.(Rysunki mogą być wykonane różnymi technikami np. kredkami, farbami, flamastrami, stosując technikę kolażu, itp.) 15.Każdy uczeń na kartce rysuje swój autoportret, podpisuję się swoim imieniem i podając nazwę miesiąca kończąc zdanie „My birthaday is in .... Gdy wszyscy już skończą, rysunki przyklejane są na dużym arkuszy brystolu w kolejności od stycznia do grudnia i w ten sposób powstaje kalendarz urodzin dzieci. 16.Uczniowie wieszają swoje prace. 17.Podsumowanie lekcji i zadanie zadania domowego. Wyświetleń: 4608
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |