Katalog

Agnieszka Michalik, 2011-02-07
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z angielskiego kl.IV Liczby 0 -12

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA: IV szkoła podstawowa
TEMAT LEKCJI: Uczymy sie liczyć od 0 - 12
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNY:
Uczeń zna liczby od 0 do 12, potrafi je poprawnie wymówić.

CELE OPERACYJNE
- uczeń poznaje liczby 0 -12,
- uczeń zna poprawna wymowę poznanych liczb,
- uczeń zna poprawna pisownię poznanych liczb
- uczeń potrafi policzyć różne przedmioty,
- uczeń powtarza i utrwala formy powitań

METODY:
- praca z magnetofonem,
- praca z tekstem,

FORMY PRACY:
- w parach,
- indywidualna,
- grupowa,
- burza mózgów,


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe (liczby wraz z ich pisownią)
- podręcznik i ćwiczenia (New English Zone 1)

PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.
Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie form powitania i pożegnania (hello, goodmorning, goodafternoon, goodevening, goodbye), powtórzenie nazw kolorów oraz alfabetu, utrwalenie poleceń używanych w klasie (dopasowywanie nazw kolorów do wyrazu, literowanie nazw kolorów, wykonywanie poleceń wydawanych przez nauczyciela, uzupełnianie wyrazów, układanie wyrazów w odpowiedniej kolejności alfabetycznej).

2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.
3.Burza mózgów – uczniowie przypominają sobie liczby od 1 do 10 w formie ustnej.

4.Nauczyciel rozdaje uczniom karty z cyframi 0 – 12 następnie pyta „Who is number one,two,...? Zadaniem ucznia trzymającego kartę z wymienioną liczba jest zawieszenie jej na tablicy.

5.Gdy wszystkie 12 kart wisi na tablicy nauczyciel podpisuje liczby, ale „wyrzuca” z nich wszystkie spółgłoski. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i wpisują brakujące literki.

6.Uczniowie wspólnie czytają wszystkie liczby od 0 – 12 a później od 12 – 0.

7.Nauczyciel prosi uczniów o policzenie przedmiotów znajdujących się w sali (np. ławki, okna, drzwi itp. Ich liczba nie powinna przekraczać 12).

8.Uczniowie najpierw indywidualnie a następnie w parach literują poznane liczby.

9.Uczniowie wspólnie z nauczycielem Graja w grę „Bingo” .

10.Nauczyciel posługując się kodem opracowanym kilka lekcji wcześniej (każda literka alfabetu ma określony symbol, kod jest wymyślany przy okazji nauki alfabetu) zapisuję kilka cyfr, uczniowie zaś maja je odkodować. Można to zrobić w formie konkursu – kto zrobi to najszybciej i najlepiej otrzymuje plusa lub słodka niespodziankę.

11.Podsumowanie lekcji.
Wyświetleń: 3143


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.