Katalog kheiri al ghazali, 2011-02-04 Siemiatycze Język angielski, Plany pracy Program nawrawczy z j. angielskiego w klasie VI szk.podst.Program naprawczy – j. angielski klasy VI rok szkolny 2011-2012 Szkoła Podstawowa w Czartajewie Opracował: mgr inż. Kheiri Al Ghazali nauczyciel języka angielskiego I. Cel główny: podniesienie poziomu wiadomości i umiejętności w zakresie języka angielskiego II. Słabe strony kształcenia w zakresie języka angielskiego (poprawność = 50%) 1. Rozumienie ze słuchu - określenie głównej myśli tekstu - właściwe reagowanie w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania lub odmowy informacji; rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy 2. Reagowanie językowe - właściwe reagowanie w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania lub odmowy informacji; rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy - przetwarzanie treści w materiale ikonograficznym i wyrażanie ich w języku angielskim. III. Zadania ogólne do realizacji - wprowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych - rozwiązywanie testów przygotowujących do testu z języka angielskiego - przeprowadzenie testów diagnozujących na początku klasy V - sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności opierających się na standardach wymagań testu - wiązanie wiadomości teoretycznych z praktycznym działaniem - kształcenie w równym stopniu sprawności receptywnych i produktywnych w nauce języka - systematyczna kontrola nabytych wiadomości i umiejętności - zapoznanie uczniów ze standardami wymagań testowych i konstrukcją testu z języka angielskiego w klasie VI IV. Odpowiedzialni: nauczyciele języka angielskiego V. Termin realizacji: wrzesień 2011 - czerwiec 2012 CELE SZCZEGÓŁOWE Podniesienie efektywności procesu dydaktycznego związanego z przygotowaniem uczniów do testu z uwzględnieniem standardów testowych. ZADANIA ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO 1) zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego 2) określenie głównej myśli tekstu słuchanego, jego kontekstu sytuacyjnego oraz wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji 3) wprowadzenie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo uczniów 4) częstsze używanie języka angielskiego podczas lekcji w każdym możliwym procesie komunikacyjnym, tak aby stworzyć uczniom jak najwięcej sytuacji umożliwiających tzw. osłuchanie się z językiem obcym, jego specyficznymi zwrotami i wyrażeniami 5) motywowanie uczniów do samodzielnej pracy w domu 6) sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy uwzględniające standardy testowe. NARZĘDZIA *zadania zawarte w podręczniku, zeszycie ćwiczeń oraz dodatkowe zadania opierające się na standardach *zadania zawarte w podręczniku, zeszycie ćwiczeń, przykładowe zadania testowe, programy audio-wizualne *ćwiczenia zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, dodatkowe ćwiczenia, zadania testowe. *posługiwanie się językiem angielskim w czasie wydawania poleceń czy tłumaczenia słownictwa, ćwiczenia polegające na pogadankach i dyskusjach *udostępnianie uczniom testów do samodzielnej pracy w domu, *zgromadzenie testów zawierających zadania testowe. ZADANIA ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO 1) zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu czytanego 2) stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo 3) motywowanie do samodzielnej pracy w domu 4) sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy uwzględniające standardy testowe. NARZĘDZIA *zadania zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, zadania uwzględniające standardy testowe. *zadania zawarte w podręczniku, ćwiczeniach, ćwiczenia dodatkowe *udostępnianie uczniom testów do samodzielnej pracy w domu *zgromadzenie testów zawierających zadania testowe w celu ewentualnej analizy. ZADANIA REAGOWANIE JĘZYKOWE 1) stosowanie większej ilości zadań ćwiczących reagowanie językowe ze szczególnym uwzględnieniem udzielaniem, przekazywaniem, uzyskiwaniem informacji, umiejętności rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy oraz wyrażania treści przedstawionych w materiale ikonograficznym 2) zwiększenie ilości różnorodnych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych 3) motywowanie uczniów do samodzielnej pracy w domu NARZĘDZIA *ćwiczenia zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, udostępnienie uczniom dodatkowych zadań *zadania zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, dodatkowe zadania i ćwiczenia doskonalące poprawne używanie struktur gramatyczno-leksykalnych *dobór ćwiczeń kształcących umiejętności posługiwania się językiem angielskim w określonych sytuacjach Monitorowanie podjętych działań 1) przygotowanie testów sprawdzających poziom wiedzy i umiejętności uczniów klas V szkoły podstawowej (test diagnostyczny) 2) badanie kompetencji językowych uczniów klas IV i V (testy opracowane dla poszczególnych poziomów z uwzględnieniem standardów testowych). 3) przeprowadzenie próbnego testu w klasach szóstych. Ocena podjętych działań 1) analiza wyników nauczania uzyskanych przez uczniów oraz testu próbnego przeprowadzonego w roku szkolnym 2010/2011 2 analiza porównawcza wyników testu 2010 próbnego 3) prezentacja i omawianie wyników na spotkaniach Rady Pedagogicznej Opracował: Kheiri Al Ghazali Wyświetleń: 3927
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |