Katalog

Magdalena Żyła, 2011-02-02
Rybnik

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego – ocenianie kształtujące

- n +


Lekcja: języka angielskiego

Data: 30.11.2010
Klasa Va



Temat: What’s the weather like today? – jaka jest dzisiaj pogoda.

Powiązanie z wcześniejszymi lekcjami: uczniowie znają niektóre wyrazy związane z tematyką pogody oraz wyrażenie It’s – to jest ….


Cele lekcji:
- Uczeń będzie posługiwał się nowym słownictwem
- Uczeń opowie o pogodzie
- Uczeń będzie potrafił zadać pytania o pogodę
- Uczeń przeczyta ze zrozumieniem krótki tekst
- Uczeń wysłucha tekstu o pogodzie
Cele lekcji sformułowane w języku ucznia :
- Po lekcji wymienisz kilka słów związanych z pogodą
- Będziesz wiedział jak opowiedzieć o pogodzie
- Dowiesz się jak zapytać o pogodę na dziś
- Będziesz wiedział o czym był tekst czytanki
- Będziesz wiedział jaka jest pogoda po wysłuchaniu tekstu
NACOBEZU
- Znam słownictwo związane z pogodą
- Potrafię uzyskać informację się o pogodzie
- Wiem o czym był tekst czytanki
- Opowiem i wysłucham informacje o pogodzie





Przebieg lekcji:
1. Przywitanie uczniów i zapis tematu lekcji.
2. Podanie celów lekcji w języku ucznia i nacobezu.
3. Test – powtórka wiadomości z poprzednich lekcji. Tłumaczenie krótkich zdań. Ocena koleżeńska – uczniowie wymieniają się zeszytami i dokonują oceny swoich kolegów. Uczniowie zapisują sobie informację zwrotną – zliczają punkty.
4. Nauczyciel wprowadza nowe słownictwo – pokazuje karty obrazkowe oraz nazywa je.
5. Uczniowie słuchają wymowy nowego słownictwa i powtarzają.
6. Utrwalenie wymowy – uczniowie sami wybierają kto ma odpowiadać.
7. Nauczyciel pyta uczniów jaka jest pogoda dzisiaj. Pokazuje karty obrazkowe a uczniowie odpowiadają. Uzupełnienie makatki szkolnej – odnośnie dzisiejszej pogody.
8. Uczniowie zadają pytania kolegom odnośnie pogody na świecie (praca w książce). Nauczyciel zwraca uwagę na pytanie What is the weather like in ….? Oraz It’s ….
9. Karta pracy – uczniowie wpisują nazwy pogody.
10. Uczniowie słuchają prognozy pogody – na kartach pracy próbują wpisać miejscowość lub rodzaj pogody.
11. Czytanie ze zrozumienie pocztówki z wakacji. Tłumaczenie zdań oraz odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu. Zapis odpowiedzi w zeszycie.
12. Metoda zadań niedokończonych – dziś nauczyłem się …. Dowiedziałem się ….. Wiem, że ……. Muszę utrwalić ……
13. Pytanie kluczowe: Jak pogoda wpływa na twoje samopoczucie? Dyskusja.



Pytanie kluczowe: jak pogoda wpływa na twoje samopoczucie? Dyskusja
Praca domowa: Wykonanie plakatu z wybranym przez siebie krajem oraz prognozą pogody.
Materiały i pomoce dydaktyczne: podręcznik, karty obrazkowe, karty pracy, radioodtwarzacz,


Opracowała: mgr Magdalena Żyła

Wyświetleń: 6373


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.