Katalog Magdalena Żyła, 2011-02-02 Rybnik Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego – ocenianie kształtująceLekcja: języka angielskiego Data: 30.11.2010 Klasa Va Temat: What’s the weather like today? – jaka jest dzisiaj pogoda. Powiązanie z wcześniejszymi lekcjami: uczniowie znają niektóre wyrazy związane z tematyką pogody oraz wyrażenie It’s – to jest …. Cele lekcji: - Uczeń będzie posługiwał się nowym słownictwem - Uczeń opowie o pogodzie - Uczeń będzie potrafił zadać pytania o pogodę - Uczeń przeczyta ze zrozumieniem krótki tekst - Uczeń wysłucha tekstu o pogodzie Cele lekcji sformułowane w języku ucznia : - Po lekcji wymienisz kilka słów związanych z pogodą - Będziesz wiedział jak opowiedzieć o pogodzie - Dowiesz się jak zapytać o pogodę na dziś - Będziesz wiedział o czym był tekst czytanki - Będziesz wiedział jaka jest pogoda po wysłuchaniu tekstu NACOBEZU - Znam słownictwo związane z pogodą - Potrafię uzyskać informację się o pogodzie - Wiem o czym był tekst czytanki - Opowiem i wysłucham informacje o pogodzie Przebieg lekcji: 1. Przywitanie uczniów i zapis tematu lekcji. 2. Podanie celów lekcji w języku ucznia i nacobezu. 3. Test – powtórka wiadomości z poprzednich lekcji. Tłumaczenie krótkich zdań. Ocena koleżeńska – uczniowie wymieniają się zeszytami i dokonują oceny swoich kolegów. Uczniowie zapisują sobie informację zwrotną – zliczają punkty. 4. Nauczyciel wprowadza nowe słownictwo – pokazuje karty obrazkowe oraz nazywa je. 5. Uczniowie słuchają wymowy nowego słownictwa i powtarzają. 6. Utrwalenie wymowy – uczniowie sami wybierają kto ma odpowiadać. 7. Nauczyciel pyta uczniów jaka jest pogoda dzisiaj. Pokazuje karty obrazkowe a uczniowie odpowiadają. Uzupełnienie makatki szkolnej – odnośnie dzisiejszej pogody. 8. Uczniowie zadają pytania kolegom odnośnie pogody na świecie (praca w książce). Nauczyciel zwraca uwagę na pytanie What is the weather like in ….? Oraz It’s …. 9. Karta pracy – uczniowie wpisują nazwy pogody. 10. Uczniowie słuchają prognozy pogody – na kartach pracy próbują wpisać miejscowość lub rodzaj pogody. 11. Czytanie ze zrozumienie pocztówki z wakacji. Tłumaczenie zdań oraz odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu. Zapis odpowiedzi w zeszycie. 12. Metoda zadań niedokończonych – dziś nauczyłem się …. Dowiedziałem się ….. Wiem, że ……. Muszę utrwalić …… 13. Pytanie kluczowe: Jak pogoda wpływa na twoje samopoczucie? Dyskusja. Pytanie kluczowe: jak pogoda wpływa na twoje samopoczucie? Dyskusja Praca domowa: Wykonanie plakatu z wybranym przez siebie krajem oraz prognozą pogody. Materiały i pomoce dydaktyczne: podręcznik, karty obrazkowe, karty pracy, radioodtwarzacz, Opracowała: mgr Magdalena Żyła Wyświetleń: 6373
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |