![]() |
![]() |
Katalog Aneta Rzeczycka, 2011-01-29 Mała Przyroda, Scenariusze Scenariusz apelu "Chrońmy przyrodę"Inscenizacja : „ Chrońmy przyrodę” Scenografia: „ las” – namalowane na papierze drzewa, trawa, kwiaty doniczkowe, na środku ognisko. Na scenę wchodzą uczniowie i uczennice prowadzący. Prowadzący 1: Przebywając w lesie ludzie czują się szczęśliwsi, nabierają energii i chęci do życia. Jedni lubią spacerować po wilgotnym, uginającym się mchu, drudzy zbierać jagody, grzyby, a jeszcze inni leżeć na polanie i spoglądać w niebo. A jnni – zresztą zobaczcie sami… Uczeń urywa i schodzi ze sceny. Wchodzi czterech chłopców z plecakami. Siadają wokół ogniska, zapalają je, włączają radio. Rozmawiają głośno, po skończonym posiłku wyrzucają za siebie butelki, papiery. Biorą plecaki i z grającym głośno radiem wychodzą. Prowadzący 1: A inni palą w lesie ogniska, zostawiają po sobie śmieci i butelki, które mogą stać się przyczyną pożaru. Prowadzący 2: Przyjeżdżają samochodami parkując w niedozwolonych miejscach – zanieczyszczają wodę i powietrze. Prowadząca 1: Ludzie uważają, że lasy zawsze były, są i będą. Jest to nieprawda. Powierzchnia lasów, tak jak i liczba roślin i zwierząt, ciągle się zmniejsza. Prowadząca 2: Od zarania dziejów człowiek niszczył i podporządkowywał sobie przyrodę. Ludzie wycinają lasy, osuszają bagna, polują bez potrzeby na zwierzęta, zanieczyszczają powietrze, wodę i glebę. Prowadzący 2: Na szczęście niektórzy ludzie zdają sobie sprawę z zagrożenia przyrody i dlatego chronią ją w różny sposób w celu zachowania dla przyszłych pokoleń Prowadzący 1: Tworzą parki narodowe i krajobrazowe. Prowadząca 1: Tworzą rezerwaty. Prowadząca 2: Chronią różne gatunki roślin i zwierząt. Przechodzą uczniowie trzymając w rękach plakaty z chronionymi zwierzętami i roślinami: paź żeglarz, traszka, ropucha zielona, perkoz, sowa, kraska, storczyk, kosaciec, przylaszczka – jednocześnie prowadzący wymieniają ich nazwy. Prowadzący 1: Środowisko jest sprawą wszystkich i każdego z osobna. Drobne codzienne czynności umożliwiają zachowanie naszych bogactw naturalnych. Jak najszybciej powinny ugruntować się dobre obyczaje. Prowadzący 2: To co niechętnie wykonujemy dzisiaj, może nam zostać narzucone za 20 lat. A wystarczy pamiętać o podstawowych zasadach. Wchodzą uczniowie z wielkim workiem. Podnoszą śmieci i wymieniają jednocześnie zasady: 1. Wychodząc z domu gaszę światło i zmniejszam oświetlenie. 2. Korzystam z pojemników na szkło i makulaturę. 3. Unikam stosowania talerzyków, sztućców i kubeczków jednorazowego użytku. 4. Zakręcam kran podczas mycia zębów. 5. Stosuję dezodoranty w sztyftach zamiast aerozoli. 6. najchętniej używam zeszytów z papieru z makulatury. 7. Nie pozostawiam odpadków po biwaku. 8. Nie zrywam roślin pod ochroną. 9. Korzystam z koszy na śmieci. Gdy jest już czysto uczniowie ustawiają się w szeregu i mówią chórem; Bądź przyjacielem przyrody!!! Wyświetleń: 1780
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |