Katalog

Aneta Rzeczycka, 2011-01-29
Mała

Przyroda, Scenariusze

Scenariusz apelu "Chrońmy przyrodę"

- n +

Inscenizacja : „ Chrońmy przyrodę”

Scenografia: „ las” – namalowane na papierze drzewa, trawa, kwiaty doniczkowe, na środku ognisko.
Na scenę wchodzą uczniowie i uczennice prowadzący.

Prowadzący 1: Przebywając w lesie ludzie czują się szczęśliwsi, nabierają energii i chęci do życia. Jedni lubią spacerować po wilgotnym, uginającym się mchu, drudzy zbierać jagody, grzyby, a jeszcze inni leżeć na polanie i spoglądać w niebo. A jnni – zresztą zobaczcie sami…

Uczeń urywa i schodzi ze sceny. Wchodzi czterech chłopców z plecakami. Siadają wokół ogniska, zapalają je, włączają radio. Rozmawiają głośno, po skończonym posiłku wyrzucają za siebie butelki, papiery. Biorą plecaki i z grającym głośno radiem wychodzą.

Prowadzący 1: A inni palą w lesie ogniska, zostawiają po sobie śmieci i butelki, które mogą stać się przyczyną pożaru.

Prowadzący 2: Przyjeżdżają samochodami parkując w niedozwolonych miejscach – zanieczyszczają wodę i powietrze.

Prowadząca 1: Ludzie uważają, że lasy zawsze były, są i będą. Jest to nieprawda. Powierzchnia lasów, tak jak i liczba roślin i zwierząt, ciągle się zmniejsza.

Prowadząca 2: Od zarania dziejów człowiek niszczył i podporządkowywał sobie przyrodę. Ludzie wycinają lasy, osuszają bagna, polują bez potrzeby na zwierzęta, zanieczyszczają powietrze, wodę i glebę.

Prowadzący 2: Na szczęście niektórzy ludzie zdają sobie sprawę z zagrożenia przyrody i dlatego chronią ją w różny sposób w celu zachowania dla przyszłych pokoleń

Prowadzący 1: Tworzą parki narodowe i krajobrazowe.

Prowadząca 1: Tworzą rezerwaty.

Prowadząca 2: Chronią różne gatunki roślin i zwierząt.

Przechodzą uczniowie trzymając w rękach plakaty z chronionymi zwierzętami i roślinami: paź żeglarz, traszka, ropucha zielona, perkoz, sowa, kraska, storczyk, kosaciec, przylaszczka – jednocześnie prowadzący wymieniają ich nazwy.
Prowadzący 1: Środowisko jest sprawą wszystkich i każdego z osobna. Drobne codzienne czynności umożliwiają zachowanie naszych bogactw naturalnych. Jak najszybciej powinny ugruntować się dobre obyczaje.

Prowadzący 2: To co niechętnie wykonujemy dzisiaj, może nam zostać narzucone za 20 lat. A wystarczy pamiętać o podstawowych zasadach.

Wchodzą uczniowie z wielkim workiem. Podnoszą śmieci i wymieniają jednocześnie zasady:


1. Wychodząc z domu gaszę światło i zmniejszam oświetlenie.


2. Korzystam z pojemników na szkło i makulaturę.


3. Unikam stosowania talerzyków, sztućców i kubeczków jednorazowego użytku.


4. Zakręcam kran podczas mycia zębów.


5. Stosuję dezodoranty w sztyftach zamiast aerozoli.


6. najchętniej używam zeszytów z papieru z makulatury.


7. Nie pozostawiam odpadków po biwaku.


8. Nie zrywam roślin pod ochroną.


9. Korzystam z koszy na śmieci.


Gdy jest już czysto uczniowie ustawiają się w szeregu i mówią chórem;

Bądź przyjacielem przyrody!!!
Wyświetleń: 1780


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.