|
|
Katalog Monika Koszalińska, 2011-01-23 Łódź Język angielski, Konspekty Geographical features - continents and oceans. Obecny obraz powierzchni Ziemi - lądy i oceany.KONSPEKT LEKCJI Lekcja przeprowadzona w ramach innowacji programowej „Angielski nie tylko na lekcjach angielskiego” NAUCZYCIEL: Monika Koszalińska TEMAT: Geographical features – continents and oceans. Obecny obraz powierzchni Ziemi – lądy i oceany. KLASA: I POZIOM: III.1 CZAS: 45 min. CEL OGÓLNY: • Poznanie nazw geograficznych. • Poznanie zasad użycia przedimków, z naciskiem na użycie przedimka zerowego oraz the w połączeniu z nazwami geograficznymi. CELE OPERACYJNE: • Uczeń potrafi nazwać i wskazać na mapie wszystkie kontynenty, oceany i kierunki geograficzne. • Uczeń potrafi nazwać i wskazać na mapie wybrane morza, rzeki, jeziora, łańcuchy górskie. • Uczeń zna zasady użycia przedimków określonych i nieokreślonych. • Uczeń potrafi poprawnie zastosować przedimki w połączeniu z nazwami geograficznymi. METODY: pogadanka FORMY PRACY: praca w parach, praca indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: mapa świata (ścienna), kserokopie: mapa świata, materiał własny OGNIWA LEKCJI: I. ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE – powitanie, kontrola obecności, zapis tematu w dzienniku II. REKAPITULACJA WTÓRNA – sprawdzenie pracy domowej III. OGNIWO WIĄŻĄCE – podanie celów lekcji, zapisanie tematu IV. TOK LEKCJI WŁAŚCIWEJ 1. Praca z mapą: • Uczniowie na podstawie mapy i kserokopii zapoznają się z nazwami kontynentów, oceanów i kierunków świata wpisując je w odpowiednie pola. 2. Uczniowie zapisują do zeszytów przymiotniki utworzone od nazw kontynentów i kierunków świata (European, Asian, African, northern, eastern, itd). 3. Pogadanka: • Uczniowie przypominają zasady użycia przedimków nieokreślonych a / an. • Uczniowie poznają zasady użycia przedimka określonego the oraz przedimka zerowego. 4. Praca z kserokopią (materiał własny): • Uczniowie zapoznają się z zastosowaniem przedimka the oraz zerowego z nazwami geograficznymi. • Uczniowie dopasowują przykłady nazw geograficznych do odpowiednich reguł. V. REKAPITULACJA PIERWOTNA – podsumowanie lekcji. VI. KONTROLA I OCENA – sprawdzenie poprawności wykonanych ćwiczeń, ocena pracy uczniów VII. PRACA DOMOWA – napisać w zeszycie 6 zdań z użyciem dowolnych nazw geograficznych. Monika Koszalińska ZAŁĄCZNIK 1 PRZEDIMEK OKREŚLONY THE / PRZEDIMEK ZEROWY PRZED NAZWAMI GEOGRAFICZNYMI Przedimek określony the stawiamy przed nazwami: • Oceanów, mórz, rzek i pustyń the ____________ (Sea) - Bałtyk the Mediterranean (Sea) - Morze Śródziemne the Nile (River) - Nil the ____________ (River) - Wisła the Sahara (Desert) - Sahara • Regionów the ___________ of Poland, ALE northern Poland the Arctic - Arktyka • Łańcuchów górskich the __________ (Mountains) / the____________ - Góry Skaliste the Himalayas (Mountains) / the Himalayas - Himalaje the Tatra (Mountains) / the___________ - Tatry • Grup wysp the __________ Islands / the Canaries - Wyspy Kanaryjskie the Shetland Islands / the __________ - Szetlandy • Państw dwuwyrazowych zawierających słowo state, kingdom, republic the United _________ - Stany Zjednoczone the _________ Republic - Irlandia Nie stawiamy przedimka (przedimek zerowy) przed nazwami: • Kontynentów • Państw WYJĄTKI: the Netherlands - Holandia the Vatican City - Watykan • Miast WYJĄTEK: the Hague - Haga • Jezior Lake Ontario, Lake ___________, ALE the Great Lakes – Jeziora Wielkie (liczba mnoga!) • Pojedynczych szczytów górskich Mount ___________, Mont Blanc, ALE the Matterhorn (niemiecka nazwa brzmi das Matterhorn) • Pojedynczych wysp Tahiti, Rhodes Wstaw nazwy geograficzne w odpowiednie luki: Rocky States Vistula Shetlands north Baltic Canary Everest Victoria Irish Tatras Rockies Wyświetleń: 1629
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |