Katalog Anita Kanwal, 2011-01-20 Łódź Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji geografii przeprowadzonej w języku angielskim. Plant and animal life on our planet. Zróżnicowanie świata zwierzęcego i roślinnego na lądachScenariusz zajęć z języka angielskiego Lekcja przeprowadzona w ramach innowacji programowej „Angielski nie tylko na lekcjach angielskiego” Temat: Plant and animal life on our planet – Zróżnicowanie świata zwierzęcego i roślinnego na lądach Klasa: I gimnazjum grupa zaawansowana Czas trwania: 45 min. Cel główny: • Poznanie nazw różnych stref występowania roślin i zwierząt na świecie • Podanie przykładów zwierząt charakterystycznych dla danych obszarów Ziemi • Ćwiczenie komunikacji – wskazywanie odpowiednich stref na mapie Cele operacyjne: I. Poziom wiadomości 1. Uczeń poznaje nowe słownictwo dotyczące stref występowania roślin i zwierząt na świecie 2. Uczeń poznaje przykłady zwierząt charakterystycznych dla danych obszarów Ziemi 3. Uczeń poznaje charakterystyczne cechy poszczególnych obszarów Ziemi II. Poziom umiejętności 1. Uczeń uzupełnia tabelkę o przykłady zwierząt charakterystycznych dla poszczególnych obszarów Ziemi 2. Uczeń potrafi wskazać ww. strefy Ziemi na mapie 3. Uczeń potrafi dopasować obrazki różnych obszarów Ziemi do ich nazw w języku angielskim Metody / Formy pracy: • Praca z mapą • Uzupełnianie tabelki • Dopasowywanie obrazków do nazw ww. obszarów • Praca w parach Środki / pomoce dydaktyczne: • Mapa z zaznaczonymi strefami występowania roślin i zwierząt • Tabelka z charakterystyką poszczególnych obszarów • Obrazki przedstawiające poszczególne strefy PRZEBIEG ZAJĘĆ I. FAZA ORGANIZACYJNA: powitanie, kontrola obecności, zapis tematu do dziennika II. REKAPITULACJA WTÓRNA: wyjaśnienie celu lekcji, zapisanie tematu zajęć, sprawdzenie pracy domowej III. WŁAŚCIWY TOK LEKCJI: 1. Zapoznanie z nazwami poszczególnych stref występowania roślin i zwierząt na świecie 2. Zaznaczanie występowania ww. stref na mapie 3. Scharakteryzowanie poszczególnych obszarów Ziemi pod wg klimatycznym, roślinnym i zwierzęcym 4. Uzupełnianie tabelki z charakterystyką ww. obszarów o własne przykłady zwierząt 5. Dopasowanie obrazków do nazw poszczególnych stref IV. REKAPITULACJA PIERWOTNA: podsumowanie zajęć – charakterystyka poszczególnych obszarów Ziemi z ich pokazaniem na mapie V. PRACA DOMOWA: 1. Nauczyć się nowego słownictwa 2. Podać jeszcze inny przykład zwierzęcia do każdej ze stref Wyświetleń: 1126
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |