Katalog Anita Kanwal, 2011-01-20 Łódź Język angielski, Scenariusze Adapt and survive - different types of habitats. Dlaczego jedne gatunki są rzadkie a inne pospolite. Scenariusz zajęć z biologii przeprowadzonej w języku angielskimScenariusz zajęć z języka angielskiego Temat: Adapt and survive – different types of habitats Dlaczego jedne gatunki są rzadkie a inne pospolite? Klasa: II gimnazjum grupa zaawansowana Poziom: III.1 Czas trwania: 45 min. Temat zajęć realizowany w ramach innowacji programowej „Angielski nie tylko na lekcjach angielskiego” obejmuje treść z dziedziny biologii – ekologii i ochrony środowiska Cel główny zajęć: • Poznanie różnych siedlisk wybranych gatunków roślin i zwierząt • Poznanie nazw wybranych gatunków roślin i zwierząt w języku angielskim • Poznanie przykładów łańcucha pokarmowego środowiska lądowego (las) i wodnego (staw) • Poznanie przykładów wpływu różnych czynników na populacje • Ćwiczenie umiejętności rozumienia tekstu czytanego Cele operacyjne: I. Poziom wiadomości 1. Uczeń poznaje nazwy wybranych gatunków roślin i zwierząt 2. Uczeń poznaje siedliska wybranych gatunków roślin i zwierząt – las i staw 3. Uczeń poznaje przykłady łańcucha pokarmowego lasu i stawu 4. Uczeń poznaje przykłady wpływu różnych czynników na populację – czynniki biotyczne i abiotyczne II. Poziom umiejętności 1. Uczeń potrafi odszukać żyjące organizmy w wybranych siedliskach 2. Uczeń potrafi wyszukać w tekście czytanym informacje 3. Uczeń potrafi nazwać w języku angielskim omawiane organizmy żywe 4. Uczeń potrafi określić producentów i konsumentów w omawianych łańcuchach pokarmowych 5. Uczeń potrafi wyjaśnić zależności pomiędzy producentami a konsumentami w łańcuchu pokarmowym 6. Uczeń potrafi wymienić przykłady czynników wpływających na populację Metody / formy pracy: • Metoda komunikacyjna • Praca z tablicą interaktywną – gra online Habitats http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/8_9/habitats.shtml • Praca z tekstem – wyszukiwanie informacji w tekście • Praca w grupach 3-4 osobowych Środki / pomoce dydaktyczne: • Tablica interaktywna i gra Habitats • Kserokopie tekstów z gry Habitats • Słowniczek PRZEBIEG ZAJĘĆ I. FAZA ORGANIZACYJNA: powitanie, kontrola obecności, zapis tematu do dziennika, podzielenie uczniów na grupy 3-4 osobowe II. REKAPITULACJA WTÓRNA: wyjaśnienie celu lekcji, zapisanie tematu na tablicy III. WŁAŚCIWY TOK LEKCJI: 1. Wytłumaczenie znaczenia tematu i podanie nowego słownictwa 2. Wyszukanie 8 żyjących organizmów – praca z tablicą interaktywną z grą Habitats 3. Szybkie czytanie tekstu z gry Habitats i wyszukanie odpowiedzi w tekście na pytania nauczyciela – praca w grupach 4. Wysłuchanie z jednoczesnym czytaniem tekstu gry Habitats - praca z tablicą interaktywną 5. Podzielenie poznanych organizmów pod względem środowiska życia – lasu i stawu 6. Przedstawienie łańcucha pokarmowego. Wyjaśnienie zależności pomiędzy producentami i konsumentami 7. Dopasowanie organizmów do przykładowego łańcucha pokarmowego lasu i stawu - praca z tablicą interaktywną z grą Habitats 8. Wytłumaczenie wpływu różnych czynników na populację – czynniki biotyczne i abiotyczne IV. REKAPITULACJA PIERWOTNA: podsumowanie zajęć – quiz gry Habitats Wyróżnienie i nagrodzenie najaktywniejszych uczniów Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej V. PRACA DOMOWA 1. Napisać inny łańcuch pokarmowy składający się z minimum 3 elementów 2. Nauczyć się nowego słownictwa Wyświetleń: 1292
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |