Katalog Krzysztof Kowalczyk, 2011-01-18 Kcynia Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciel zawoduPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Krzysztof Kowalczyk Nazwa szkoły: Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zakładzie Poprawczym w Kcyni Adres szkoły: ul. J. Kantego 1 89-240 Kcynia Stanowisko: nauczyciel praktycznej nauki zawodu Posiadane wykształcenie: zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. Data ukończenia stażu: 31.05.2011 r. Opiekun stażu: Ryszard Gąsiorowski Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i ich omawianie. 6. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY (§ 6 ust. 2 pkt 1) LP. ZADANIE,FORMA REALIZACJI,TERMIN REALIZACJI,DOWODY REALIZACJI,UWAGI 1.Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego •Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli, - Rozporządzenie MEN z dnia 14.11.2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli, - Karta Nauczyciela ustawa z dnia 26.01.1982r.z późniejszymi zmianami. • Napisanie własnego planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2010r. • Znajomość wymienionych aktów prawnych. • Poprawne opracowany plan rozwoju zawodowego. 2. Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu • Bezpośrednia rozmowa na temat awansu zawodowego oraz współpracy w trakcie odbywania stażu. • Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu określająca zasady współpracy w czasie odbywania stażu i pomocy ze strony opiekuna w realizacji planu rozwoju Wrzesień 2010r. • Kontrakt. 3. Zapoznanie się z ustawami i rozporządzeniami Analiza : - Ustawy o systemie oświaty z dnia 7.09.1991r., - Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich z dnia 26.10.1982r., - Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich z dnia 17 października 2001r. z późniejszymi zmianami. Grudzień 2010r. • Znajomość poznanych aktów prawnych. 4. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania Zakładu Poprawczego w Kcyni, w szczególności szkoły i warsztatów szkolnych • Analiza następujących dokumentów: - Regulamin Zakładu Poprawczego w Kcyni, - Plan Ochrony Zakładu Poprawczego w Kcyni, - Statut Szkoły, - Program Wychowawczy, - Wewnątrzszkolny System Oceniania, - Zakładowy System Resocjalizacji. Październik 2010r. • Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania zakładu poprawczego, szkoły. • Stosowanie się do odpowiednich przepisów w codziennej pracy. • Przestrzeganie obowiązujących procedur. 5. Poznanie zasad prowadzenia obowiązującej dokumentacji ; tworzenie dokumentów szkolnych • Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji: - dziennik lekcyjny, - arkusze ocen, - dziennik zajęć pozalekcyjnych, - protokoły Pady Pedagogicznej i Rady Zakładu, - dokumentacja osobopoznawcza wychowanka(IPR). • Opracowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania i planów wynikowych. Wrzesień 2010r. • Przestrzeganie procedur związanych z procesem oceniania. • Posiadanie planów wynikowych. • Prawidłowo prowadzona dokumentacja osobopoznawcza wychowanka i inna dokumentacja szkolna. 6. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. • Udział w szkoleniu. • Lektura obowiązujących przepisów. • Stosowanie zasad BHP w codziennej pracy. Okres stażu • Zaświadczenie o ukończeniu kursu. 7. Uczestnictwo w pracach organów zakładu poprawczego, związanych z realizacją jego podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Rady Zakładu. • Udział w zespołach oceniających postępy wychowanków w procesie resocjalizacji . Okres stażu • Listy obecności. 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy lekcji itp. Okres stażu • Teczka stażysty. 9. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Autoanaliza i autorefleksja. • Opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2011 • Sprawozdanie z realizacji stażu. 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego • Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Maj 2011 • Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu. UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ SZKOŁY (§ 6 ust. 2 pkt 2) 1. Wstępna ocena własnych umiejętności • Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności dydaktyczno-wychowawczej. • Analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju. Wrzesień 2010r. • Wdrożenie wniosków do planu rozwoju. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Lektura czasopism pedagogicznych oraz książek o tematyce pedagogiczno- psychologicznej i literatury zawodowej. Okres stażu • Lista obecności • Notatki własne • Zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w warsztatach. 3. Tworzenie własnego warsztatu pracy • Tworzenie zestawów testów, konspektów( scenariuszy zajęć) • Gromadzenie pomocy dydaktycznych Okres stażu • Pomoce dydaktyczne 4. Doskonalenie technik multimedialnych • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu. • Wykorzystanie komputera do przygotowania zajęć. • Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Okres stażu • Płyta z zapisem elektronicznym. • Konspekty zajęć. 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela • Obecność na lekcjach opiekuna stażu i innych nauczycieli. • Krótkie omówienie spostrzeżeń. Jeden raz w miesiącu • Arkusze obserwacji lekcji. • Wnioski z obserwacji. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora • Opracowanie konspektu (scenariusza) zajęć. • Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zająć. Jeden raz w miesiącu • Konspekty z zajęć. • Wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość. ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM UCZNIÓW (§ 6 ust. 2 pkt 3) 1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów. • Współpraca z zespołem diagnostyczno-korekcyjnym, wychowawcami prowadzącymi, wychowawcami klas. Okres stażu • Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy prowadzącego i klasy. 2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb opiekuńczo-wychowawczych uczniów • Czytanie literatury pedagogicznej. • Rozmowy w zespole oceniającym postępy w resocjalizacji wychowanka. Okres stażu • Spis przeczytanych książek i uwagi do ich treści. • Notatki własne. 3. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Gromadzenie informacji o uczniach na podstawie obserwacji. • W razie konieczności dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej. Okres stażu • Wdrażanie wniosków do codziennej pracy. 4, Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych • Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień. • Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mających trudności w nauce. Okres stażu • Zapis w dokumentach przebiegu stażu. UMIEJĘTNOŚĆ OMAWIANIA PROWADZONYCH I OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ (§ 6 ust. 2 pkt 4) 1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć obserwowanych i prowadzonych • Opracowanie terminów i tematyki zajęć. Wrzesień 2010r. • Potwierdzenie opiekuna stażu. 2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub nauczyciela • Obserwacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi. • Omówienie i zapisanie wniosków. Jeden raz w miesiącu • Arkusze obserwacji. • Wnioski z obserwacji. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub kierownika warsztatów • Opracowanie scenariuszy zajęć. • Konsultacja z opiekunem stażu. • Omówienie zajęć i ewaluacja. Jeden raz w miesiącu • Scenariusze zajęć. • Arkusze obserwacji prowadzonych przez opiekuna. • Wnioski i uwagi do realizacji. 4. Analiza i samoocena prowadzonych lekcji • Analiza prowadzonych lekcji. • Analiza notatek i rozmów pohospitacyjnych. • Wnioski do dalszej pracy. Jeden raz w miesiącu • Dokumenty pohospitacyjne. • Arkusze obserwacji lekcji. 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego • Samoocena, wnioski na przyszłość Maj 2011 • Dokumentacja stażysty. .................................... Wyświetleń: 2441
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |