Katalog

Agnieszka Michalik, 2011-01-12
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

Czasowniki - gry i zabawy leksykalne

- n +


KLASA: II szkoła podstawowa
DATA: 28.04.2010
TEMAT LEKCJI: Czasowniki – gry i zabawy leksykalne
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNY:
Uczeń zna czasowniki: pływać, skakać, biegać, tańczyć, latać, chować się, wspinać się, spacerować. Potrafi je w miarę poprawnie wymówić i zapisać.
CELE OPERACYJNE
- uczeń powtarza i utrwala poznane na wcześniejszej lekcji czasowniki,
- uczeń powtarza i utrwala poprawną wymowę poznanych czasowników,
- uczeń powtarza i utrwala poprawną pisownię

METODY:
- gry leksykalne,
- zabawy ruchowe
FORMY PRACY:
- w parach,
- indywidualna,
- grupowa,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe
- karty z wyrazami,
- podręcznik (English Adventure 2)
- magnetofon,

PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.

2.Sprawdzenie pracy domowej.

3.Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie poznanych lekcję wcześniej czasowników.

4.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.

5.Poukładanie kart obrazkowych w takiej kolejności, w jakiej występują w piosence a następnie podpisanie ich.

6.Wspólne odczytanie słów piosenki a następnie próby jej zaśpiewania.

7.Uczniowie w trakcie śpiewania wykonują czynności, o których w danym momencie jest mowa w piosence.

8.W podręczniku każdy uczeń indywidualnie dopasowywuje obrazki do podpisów.

9.Zabawa w głuchy telefon – ćwiczenie poprawnej wymowy oraz próby zapamiętania znaczenia poszczególnych słów.

10.Nauczyciel głośno wymawia nazwę poznanej wcześniej czynności a uczniowie podnoszą do góry karty z odpowiednim obrazkiem a następnie wykonują tą czynność.

11.Podsumowanie lekcji – kalambury.

12.Zadanie pracy domowej.

Opracowała: Agnieszka Michalik
Wyświetleń: 3262


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.