![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Michalik, 2011-01-12 Nowy Sącz Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI Z J.ANGIELKIEGO Easter - WielkanocKLASA: II szkoła podstawowa DATA: 31.03.2010 TEMAT LEKCJI: „Easter”-Wielkanoc CZAS: 45 minut CELE GŁÓWNY: Uczeń zna różnice w obchodzeniu Świąt Wielkiejnocy w Polsce i w Zjednoczonym Królestwie. Zna słówka: Easter, basket, rabbit, Easter eggs. CELE OPERACYJNE - uczeń stara się zapamiętać gdzie na mapie Europy leży Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Iralndii Północnej, - uczeń powtarza i utrwala nazwy kolorów, - uczeń powtarza i utrwala liczebniki 0-10, - uczeń powtarza i utrwala przymiotniki duży/mały, - uczeń poznaje słowa: Easter, basket, rabbit, Easter eggs, - zabawa w „Easter egg hunting” - uczeń ćwiczy umiejetność posługiwania się słownikiem polsko – angielskim/ angielsko – polskim, METODY: - rozmowa, - praca ze słownikiem, - praca z tekstem, FORMY PRACY: - w parach, - indywidualna, - grupowa, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - karty obrazkowe (kolory, liczby, duży/mały, zajączek, pisanki, koszyczek) - karty z wyrazami, - podręcznik - słowniki, - mapa Unii Europejskiej, - magnetofon, PRZEBIEG LEKCJI: 1.Przywitanie się. Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie nazw kolorów, przymiotników duży/mały, liczebników 0-10(dopasowywanie wyrazów do kart obrazkowych, uzupełnianie brakujących literek w wyrazach, pokazywanie przedmiotów znajdujących się w klasie mających kolor wymieniony przez nauczyciela, liczenie przedmiotów znajdujących się w klasie), przypomnienie alfabetu(w j. polskim). 2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji. 3.Podanie nazwy państwa Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i próby odnalezienia przez dzieci tego kraju na mapie jak również Polski. 4.Rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w Polsce. 5.Uczniowie opowiadają o tym jak oni spędzają Wielkanoc. 6.Nauczyciel opowiada dzieciom jak Anglicy obchodzą Wielkanoc. 7.Uczniowie zapisują w zeszytach słowo Easter (Wielkanoc) a następnie rysują co im się kojarzy z tym słowem. 8.Dzieci indywidualnie pracują z podręcznikiem – dopasowywują obrazki do podpisów w razie potrzeby korzystają za słowników. 9.Wspólne powtarzanie nowych słówek. 10.Uczniowie bawią się w angielską zabawę „Easter egg hunting”(nauczyciel chowa przyniesione przez dzieci czekoladowe jajeczka a dzieci ich szukają). 11.Podsumowanie lekcji. Opracowała: Agnieszka Michalik Wyświetleń: 5839
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |