Katalog Aleksandra Smolec, 2011-01-12 Krępa Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Mgr ALEKSANDRA SMOLEC NAUCZYCIEL MIANOWANY I. Podstawowe dane personalne: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 Cały okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2011 Zajmowane stanowisko: nauczyciel Nauczany przedmiot: język angielski Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy Data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: 30.09.2008 Gołcza, 1 września 2008 r. II. Zagadnienia organizacyjne L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami • sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego sierpień/wrzesień 2008 - wniosek o rozpoczęcie stażu, - zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • zbieranie informacji o realizacji zadań gromadzenie materiałów, zaświadczeń, sprawozdań i innych dokumentów cały okres stażu - zaświadczenia, programy, scenariusze, zdjęcia, nagrania, opracowane materiały, kserokopie, załączniki do planu, 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju. • opracowanie zgromadzonej dokumentacji • przygotowanie sprawozdania • autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków, ewaluacja maj 2011 - sprawozdanie . 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. • poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne • uzyskanie oceny dorobku zawodowego maj 2011 - wniosek o postępowanie kwalifikacyjne III. Zadania wynikające z rozporządzenia § 8. ust. 2. pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. • aktywny udział w różnych zewnątrzszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły • udział w warsztatach metodycznych cały okres stażu - zaświadczenia o udziale w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego. 2. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, rady szkoleniowe, warsztaty zgodnie z planem pracy szkoły • aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach zorganizowanych w ramach WDN cały okres stażu (zgodnie z terminami rad szkoleniowych, warsztatów i szkoleń) - poświadczenie Dyrektora szkoły o udziale w szkoleniach - dokumentacja z posiedzeń Rady Pedagogicznej (księga protokołów) 3. Doskonalenie warsztatu pracy. • systematyczne wzbogacanie biblioteczki i videoteki anglisty • opracowanie plansz, tablic gramatycznych, ankiet • gromadzenie obrazków i plakatów do nauki języka angielskiego cały okres stażu - wykaz literatury - spis pomocy audiowizualnych, książek, płyt, plansz 4. Zorganizowanie pracowni językowej. • zaadaptowanie sali lekcyjnej na pracownię językową poprzez wyposażenie jej w pomoce metodyczne: plakaty, , słowniki i inną literaturę językową, gry planszowe, sprzęt RTV (telewizor, odtwarzacz DVD, radioodtwarzacz) filmy na DVD, itd. • dbałość o sprzęt, wystrój i estetykę utworzonej pracowni językowej na bieżąco przez cały okres stażu - zdjęcia pracowni językowej - spis zgromadzonych materiałów 5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. • studiowanie literatury metodycznej • wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębienia i aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów • współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictwa: Longman, na bieżąco przez cały okres stażu - spis przeczytanych pozycji i stron internetowych - potwierdzenie współpracy 6. Tworzenie lub współtworzenie dokumentów regulujących prawne podstawy funkcjonowania szkoły Praca nad stworzeniem i aktualizowaniem: a) Statutu Szkoły b) Regulaminu Wycieczek Szkolnych • na bieżąco przez cały okres stażu - Gotowe dokumenty - Poświadczenie Dyrektora szkoły 7 Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. • Podnoszenie atrakcyjności zajęć poprzez prezentowanie materiałów, zdjęć i wiadomości nabytych podczas corocznych wyjazdów do Wielkiej Brytanii. na bieżąco przez cały okres stażu - przykłady wykorzystania nabytej wiedzy w nauczaniu języka 8. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów • aktywny udział we wdrażaniu WSO. • opracowanie wymagań z j.angielskiego • opracowanie i przeprowadzanie sprawdzianów poziomu wiadomości i umiejętności językowych w klasie VI i opracowanie planu naprawczego cały okres stażu - wymagania z j.angielskiego - wyniki sprawdzianów, ich analiza oraz plan naprawczy § 8. ust. 2. pkt 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej. • ukończenie kursu komputerowego z zakresu praktycznego zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej 2010/2011 - zaświadczenie o ukończeniu kursu 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej. • opracowywanie testów i sprawdzianów oraz scenariuszów lekcji • dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy użyciu technik komputerowych • przygotowywanie pomocy i materiałów dydaktycznych na zajęcia, spotkania z rodzicami, • przygotowywanie dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, • komputerowe wypisywanie świadectw oraz wyników próbnych sprawdzianów z języka angielskiego • pisanie protokołów z RP w formie komputerowej • wykorzystanie drukarki i skanera w codziennej pracy cały okres stażu - przykładowe pomoce dydaktyczne, testy, sprawdziany i scenariusze lekcji, zaproszenia, dokumenty szkolne - poświadczenie Dyrektora szkoły - protokoły RP 3. Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej. • praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi • wyszukiwanie informacji w Internecie (angielskie wyszukiwarki) • nawiązywanie kontaktów z innymi szkołami za granicą, za pośrednictwem poczty elektronicznej, 2010/2011 - wykaz przeprowadzonych lekcji - przykładowe scenariusze lekcji - adresy WWW 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła aktualnej informacji • udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich • bieżące zapoznawanie się z przepisami prawa oświatowego • wykorzystanie serwisów edukacyjnych z zakresu języka angielskiego i wyszukiwanie informacji o krajach anglojęzycznych. Cały okres stażu - adresy WWW 5. Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, dostępnych programów edukacyjnych • udział w warsztatach: ‘Sztuka tworzenia dydaktycznych prezentacji multimedialnych’ • przygotowywanie i pokazy prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem projektora • wspomaganie uczniów w przygotowaniu prezentacji multimedialnych cały okres stażu - poświadczenie Dyrektora szkoły - przykładowe materiały - płyty z prezentacjami 6. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. • opracowywanie materiałów informacyjnych i przekazywanie ich administratorowi strony do umieszczenia na stronie szkoły • przygotowanie do umieszczenia na stronie informacji o szkole w języku angielskim • przekazywanie do umieszczenia na stronie dodatkowych materiałów do nauki języka angielskiego na bieżąco - poświadczenie administratora strony - wykaz umieszczonych materiałów informacyjnych oraz materiałów do nauki języka angielskiego 7. Dokumentacja życia szkoły w postaci zdjęć. • obsługa fotograficzna imprez, wycieczek i uroczystości szkolnych • przekazywanie zdjęć do umieszczenia na szkolnej stronie internetowej • umieszczanie zdjęć na gazetkach ściennych cały okres stażu - przykładowe zdjęcia, - zdjęcia gazetek ściennych § 8. ust. 2. pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. • prowadzenie otwartych lekcji dla nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych • funkcja opiekuna praktyki studenckiej (nauczyciel pracujący w szkole i studiujący) cały okres stażu - scenariusze lekcji - poświadczenie dyrektora szkoły o prowadzeniu lekcji - poświadczenie opieki nad praktyką studencką i sprawozdanie z wykonanych zadań 2. Prowadzenie i organizacja szkoleń dla grona pedagogicznego w ramach WDN. • przygotowywanie referatów szkoleniowych o tematyce metodycznej i wychowawczej cały okres stażu - referaty szkoleniowe - protokoły RP 3. Udostępnianie własnych materiałów do wykorzystania w bibliotece szkolnej • opracowanie materiałów (scenariusze zajęć,, scenariusze uroczystości szkolnych, konkursów, testów, referatów, itd.) i przekazanie ich bibliotece szkolnej cały okres stażu - wykaz udostępnionych materiałów - poświadczenie bibliotekarza 4. Współpraca z innymi nauczycielami. • udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń • współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych • konsultacje z nauczycielami języka angielskiego, wymiana poglądów • współpraca z innymi nauczycielami przy realizacji projektu „English – step by step” • współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych • cały okres stażu - scenariusze lekcji - scenariusze imprez - poświadczenie dyrektora - poświadczenia nauczycieli współpracujących 5. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. • publikacja artykułów dotyczących efektów pracy na łamach prasy • opublikowanie na edukacyjnych portalach internetowych swoich planów rozwojów oraz sprawozdań z ich realizacji • zamieszczanie w Internecie własnych opracowań i materiałów • dzielenie się swoją wiedzą poprzez nauczycielskie fora internetowe cały okres stażu - artykuły w gazecie - wykaz adresów WWW, na których są zamieszczone moje materiały § 8. ust. 2. pkt 4. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja programu pracy dla „Koła Miłośników Języka Angielskiego” • opracowanie planu pracy dla „Koła Miłośników Języka Angielskiego” • przygotowanie pomocy dydaktycznych i prowadzenia lekcji 2010/2011 - program pracy § 8. ust. 2. pkt 4. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach i olimpiadach językowych • udział w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach z języka angielskiego: BIG CHALLENGE, TEST OXFORD PLUS, OLIMPUS i inne • organizowanie szkolnych i gminnych konkursów z języka angielskiego zgodnie z harmonogramami konkursów 2008-2011 - spis przeprowadzonych i zorganizowanych konkursów i olimpiad, - zaświadczenia udziału w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach, - poświadczenia Dyrektora szkoły - regulaminy konkursów - testy językowe - zdjęcia 2. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych • przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych cały okres stażu - scenariusze imprez - zdjęcia -podziękowania - artykuły prasowe 3. Założenie i prowadzenie teatrzyku wystawiającego przedstawienia w języku angielskim • zorganizowanie grupy chętnych uczniów • wybór scenariuszy przedstawień • wystawianie przedstawień dla uczniów i rodziców • organizacja Gminnych Międzyszkolnych Festiwali Małych Form Teatralnych cały okres stażu - scenariusze przedstawień - poświadczenie dyrektora szkoły - zdjęcia 4 Organizacja i współorganizacja wycieczek szkolnych • zorganizowanie wycieczek krajowych i zagranicznych, • wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc cały okres stażu - dokumentacja wycieczek - poświadczenie dyrektora szkoły 5. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych poprzez sprawowanie roli wychowawcy klasowego. • opracowanie i realizacja planu wychowawczego klasy szóstej i klasy piątej • działania na rzecz integracji zespołu klasowego (rozmowy, lekcje wychowawcze, imprezy klasowe, wycieczki) • współpraca z pedagogiem i pielęgniarką • rozwiązywanie bieżących problemów • zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej • rozwijanie współpracy z rodzicami uczniów 2009/2010 2010/2011 - plan wychowawczy - zapisy w dzienniku lekcyjnym - poświadczenie dyrektora szkoły 6. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka obcego. • zorganizowanie i prowadzenie nieodpłatnych zajęć i wyrównawczych dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej mających trudności w nauce języka obcego. 2010/2011 - program zajęć - lista uczestników zajęć - poświadczenie dyrektora szkoły 7. Pozyskiwanie sponsorów. • dofinansowanie organizowanych przeze mnie wycieczek szkolnych • pozyskiwanie darmowych podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów mających trudna sytuację materialną • pozyskanie dodatkowych funduszy poprzez kiermasze przekazanych bezpłatnie kartek świątecznych cały okres stażu - potwierdzenie dyrektora szkoły - spis nagród i otrzymanych funduszy - lista uczniów, którzy otrzymali darmowe podręczniki (poświadczenie dyrektora szkoły o otrzymaniu bezpłatnych podręczników) 8. Nawiązanie kontaktu z szkołą z Wielkiej Brytanii • prowadzenie zajęć rozwijających umiejętność pisania listów w języku angielskim • korespondencja uczniów z rówieśnikami zza granicy 2008/2009 2009/2010 - plan zajęć - tematyka listów § 8. ust. 2. pkt 4. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Współpraca z wydawnictwem językowym ‘Longman’ . • organizowanie nagród dla uczniów • pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych • zorganizowanie lekcji pokazowej z przedstawicielem wydawnictwa Longman cały okres stażu - poświadczenie współpracy - spis otrzymanych nagród - wnioski z lekcji pokazowej 2. Współpraca z pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów. • konsultacje wychowawcy z pielęgniarką • zorganizowanie pogadanek na interesujące uczniów tematy • pozyskiwanie materiałów w zakresie profilaktyki zdrowotnej do lekcji wychowawczej i gazetek ściennych cały okres stażu - poświadczenie współpracy - zdjęcia gazetek 3. Współpraca z Native Speakerem. • nawiązanie kontaktu z Native Speakerem języka angielskiego • zorganizowanie spotkania i zajęć językowych w starszych klasach 2009/2010 - poświadczenie współpracy - tematyka i treść spotkania i zajęć językowych 4. Współpraca z biblioteką szkolną • rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji i wychowawczych , • przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów szkolnej biblioteczki językowej, cały okres stażu - poświadczenie o współpracy, - zapis w dzienniku lekcyjnym - regulamin konkursu 5. Pozyskanie dofinansowania z zewnętrznych funduszy poprzez współpracę z Nidzicką Fundacją Rozwoju NIDA. • opracowanie planu projektu „ENGLISH – STEP BY STEP” i przygotowanie wniosku aplikacyjnego • otrzymanie dotacji dla szkoły w wysokości 11.800 zł na realizację projektu związanego z nauczaniem języka angielskiego w ciekawej, pozalekcyjnej formie • realizacja zadań zawartych w projekcie • rozliczenie i podsumowanie projektu 2009/2010 - dokumentacja dotycząca realizacji projektu - zdjecia 6. Współpraca z Domem Kombatanta w Miechowie. • nawiązanie kontaktu z dyrekcją Domu Kombatanta w Miechowie • zorganizowanie spotkania uczniów klasy szóstej z pensjonariuszami : występ uczniów, rozmowy z pensjonariuszami, zwiedzanie budynku 2009/2010 - poświadczenie współpracy - zdjęcia 7. Współpraca z Państwową Strażą Pożarną • nawiązanie kontaktu z dyrekcją PSP w Miechowie, • zorganizowanie wyjazdu uczniów klasy szóstej do PSP w Miechowie: zapoznanie się z pracą strażaka, pojazdami, sprzętem gaśniczym, konkurencje sprawnościowe 2009/2010 - poświadczenie współpracy - zdjęcia 8. Współpraca z Senatem R.P. • nawiązanie kontaktu z Kancelarią Senatu R.P. • przygotowanie programu wizyty • zwiedzanie budynku Senatu i Sejmu R.P. połączone z symulacją obrad senatu staropolskiego 2009/2010 - poświadczenie współpracy - zdjęcia 9. Współpraca z zespołem tańca irlandzkiego i szkockiego COMHLAN. • nawiązanie kontaktu z zespołem COMHLAN • zorganizowanie występu zespołu dla szkół z terenu gminy Gołcza: pokaz tańców irlandzkich oraz szkockich wraz z animacją publiczności 2009/2010 - poświadczenie współpracy - zdjęcia § 8. ust. 2. pkt 4. f uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Inne osiągnięcia zawodowe • dokumentowanie i gromadzenie innych osiągnięć zawodowych cały okres stażu - nagrody - podziękowania - poświadczenia § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony L.p. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opis i analiza przypadku. • analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi • opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu cały okres stażu - opis i analiza przypadku Podpis nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy ………………………………………………………………………………. Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec zmianom. Wyświetleń: 7635
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |