Katalog

Karolina Szynkarek, 2011-01-05
Wrocław

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr Karolina Szynkarek

Przedszkole nr 97 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 8 we Wrocławiu


Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010
Data ukończenia stażu: 31.05.2013

Opiekun stażu: mgr Beata Lorencik - Ilska
Dyrektor placówki: mgr Grażyna Urban



§ 7 ust. 2 pkt 1

UMIEJETNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH

L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji,
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich analiza.

2 razy w roku
2 razy w roku

Karty obserwacji zajęć, konspekty, karty pracy, scenariusze zajęć




2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
• Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach z zakresu wychowania przedszkolnego oraz pedagogiki specjalnej organizowanych przez WCDN oraz inne instytucje i wydawnictwa:
- Warsztaty edukacyjne na temat ADHD, realizowane w ramach programu „Dziecko i świat za pan brat” – 13 września 2010r.,
- Konferencja otwarcia roku szkolnego „Od obserwacji do diagnozy” – 20 września 2010r.,
- „Gry i zabawy na koncentrację uwagi” – warsztaty, listopad 2010r.,
- „O emocjach dzieci młodszych” – DODN
- 2011/2012 - kursy związane z regionalizmem – „Moja mała ojczyzna. Edukacja regionalna dla najmłodszych”, „Spacery wrocławskie – aktywne zwiedzanie miasta”.
- 2012/2013 – kursy związane z prawami dziecka – „Edukacja o prawach człowieka – od przedszkola do matury”, „Jak uczyć o prawach człowieka?”.

Według terminarza kursów

Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., zgromadzone materiały, notatki


3.Opracowanie autorskich projektów:
- „Nadodrzańskie skrzaty”
- „My wrocławianie”
- „Przedszkolak w kuchni”
• Opracowanie projektów:
- „Nadodrzańskie skrzaty” – 2010/2011 – projekt związany z nadaniem imienia Przedszkolu,
- „My wrocławianie” – 2011/2012 – projekt regionalny, związany z poznaniem Wrocławia,
- „Przedszkolak w kuchni” – 2012/2013 – projekt związany z poznaniem krajów Unii Europejskiej i praw dzieci, w krajach UE.
• Zorganizowanie wystawy prac dzieci,
• Podsumowanie i ewaluacja.

Rok szkolny:
2010/2011
2011/2012
2012/2013
projekt „Nadodrzańskie Skrzaty”, „My wrocławianie” oraz „Przedszkolak w kuchni”, materiały pomocnicze, karta ewaluacyjna, sprawozdanie z odbytej wystawy, udział w konkursach wewnątrz przedszkolnych oraz po za terenem przedszkola

4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
• Wprowadzanie nowych pomocy dydaktycznych, ciekawych metod i form pracy:
- zajęcia w plenerze – malowanie palcami, zajęcia ruchowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy z chustą animacyjną Klanzy,
- zajęcia z wykorzystaniem pedagogiki Marii Montessori,
• Śledzenie na bieżąco nowości pedagogicznych,
• Śledzenie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli,
• Ustawiczne pogłębianie swojej wiedzy oraz poszerzanie swoich umiejętności,
• Tworzenie kart pracy, scenariuszy spotkań z rodzicami (zajęcia otwarte), scenariuszy imprez okolicznościowych, pomocy dydaktycznych.

Na bieżąco podczas stażu
Zbiór materiałów, zaświadczenia, zgromadzona literatura, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne.


5. Publikowanie własnych prac

• Zamieszczanie scenariuszy, konspektów, planu rozwoju w portalach internetowych.

Na bieżąco podczas stażu
Adresy internetowe stron

7 ust. 2 pkt 2

UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH DZIECI, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH

L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej
- Pisemna informacja dla rodziców o osiągnięciach dziecka w I i II półroczu
- Kontakty indywidualne z rodzicami.
Raz na semestr

Wg potrzeb
Zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne, wykorzystanie zdobytych informacji
w pracy z wychowankiem

2. Podjęcie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę przedszkola
• Zorganizowanie spotkań z przedstawicielami Policji i Straży Pożarnej,
• Zorganizowanie cyklicznych spotkań z pielęgniarką i stomatologiem szkolnym (zajęcia profilaktyczne),
• Współpraca z ludźmi wykonującymi ciekawe zawody,
• Kontynuowanie współpracy z biblioteką szkolną.
Na bieżąco według potrzeb
Sprawozdania z odbytych spotkań, zapisy w dzienniku zajęć, zdjęcia



3. Współorganizowanie i udział w konkursach, imprezach i uroczystościach wewnątrz przedszkolnych oraz organizowanych przez inne przedszkola i instytucje.
• Włączenie się do organizacji imprez wewnątrz przedszkolnych:
- „Rodzinna gimnastyka”
-„Pożegnanie jesieni, przywitanie zimy”,
- Mikołajki,
-„Kiermasz bożonarodzeniowy”,
- Bal karnawałowy,
- Dzień Babci i Dziadka,
-„Ruch to zdrowie” W. Sherbourne,
- Kiermasz wielkanocny,
-„Pożegnanie zimy, przywitanie wiosny”;
- Dzień Rodziny,
- Pożegnanie 6-latków.
• Włączenie się do udziału w imprezach organizowanych przez inne instytucje:
- „Ruch, ćwiczenia i muzyka to wesoła gimnastyka” – Przedszkole nr 119,
-„Przegląd Piosenki Ekologicznej” – Przedszkole nr 64,
-Przedszkolny Kalendarz Misia Haribo,
-Dzielnicowy Przegląd Piosenki Przedszkolnej – MDK „Śródmieście”,
-„Cały Wrocław czyta dzieciom” – WCDN
- „Kino Edukacji Filmowej” – MDK „Śródmieście”,
-Pomagamy zwierzętom ze schroniska przetrwać zimę.
Według kalendarza imprez Scenariusze imprez, zdjęcia, notatki
z uroczystości Włączanie rodziców do przygotowań

4. Organizacja współpracy z rodzicami
• Spotkania i współpraca
z rodzicami - dydaktyczne zajęcia otwarte dla rodziców dotykające problemy wychowawcze:
• agresja,
• nadpobudliwość psychoruchowa,
• rozwój emocjonalno – społeczny dzieci 5-6-letnich,
• rola rodziców w wychowaniu dziecka,
• wykorzystywanie seksualne,
• zagrożenia związane z mediami: Internetem i TV.
• Dzielenie się z rodzicami wiedzą i doświadczeniem - opracowanie informacji i materiałów.
• Organizowanie imprez i zajęć otwartych dla rodziców,
• Angażowanie rodziców w sprawy przedszkola,
• Przeprowadzenie ankiet wśród rodziców.
Raz na semestr
Wg potrzeb
Protokoły z zebrań, scenariusze spotkań, referaty, ankiety



§ 7 ust. 2 pkt 3

UMIEJETNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ


L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki


1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
• Udział w kursie organizowanym przez WCDN – „Pakiet biurowy: Word, Exel, Power Point”.


Listopad 2010
Zaświadczenie o ukończonym kursie


2. Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela.
• Przygotowanie konspektów zajęć, programów, planów, scenariuszy, pomocy dydaktycznych,
• Przygotowanie ulotek, informacji dla rodziców,
• Projektowanie zaproszeń, podziękowań, dyplomów,
• Koordynacja informacji na stronie internetowej Przedszkola,
• Korzystanie z edukacyjnych programów komputerowych.






Podczas stażu

Konspekty zajęć, referaty
itd.
www.zsp8.strefa.pl
Notatki



3. Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu,
• Publikowanie swoich prac, scenariuszy, referatów na stronach www.
• Przygotowywanie nowych pomocy, gromadzenie ich i wykorzystywanie na zajęciach.


Podczas stażu
Według potrzeb
Wykaz portali stron www
Zdjęcia


4. Podnoszenie swoich umiejętności interpersonalnych.
• Udział w kursach, szkoleniach,
• Wykorzystanie pozyskanej wiedzy w praktyce.

Według potrzeb
Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń.


§ 7 ust. 2 pkt 4

UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ POSTEPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ


L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych
• Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego z zakresu pedagogiki, psychologii lub dydaktyki,
• Stosowanie nowych metod wychowania i nauczania (metody aktywizujące, zabawy interakcyjne, drama) w pracy,
• Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej,
• Korzystanie z publikacji i portali internetowych dla nauczycieli.
• Wykorzystywanie poznanych metod w pracy nauczyciele.

Podczas stażu
Zaświadczenia, notatki własne, zgromadzone materiały,
Literatura przedmiotu, zestawy ćwiczeń, zabaw.

2. Realizowanie zadań wychowawczych podczas pracy z dziećmi.
• Objęcie szczególną pomocą dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
• Promowanie dzieci zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach,
• Stosowanie zabaw interakcyjnych w celach polepszenia komunikacji w grupie.

Podczas stażu
Zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, otrzymane dyplomy.

3. Dzielenie się wiedzą z rodzicami uczniów oraz z innymi nauczycielami.
• Prezentowanie opracowań podczas spotkań z rodzicami oraz na posiedzeniach Rady Rodziców,
• Organizowanie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców.
• Organizowanie WDN:
• ADHD,
• Metody pracy z zastosowaniem pomocy Marii Montessori,
• Zagrożenia płynące z Internetu.

Podczas stażu
Raz w roku Opracowania, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karta obserwacji zajęć, scenariusze spotkań z nauczycielami.




§ 7 ust. 2 pkt 5

UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ STAŻ


L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Działalność zmierzająca do wzbogacania przez rodziców wiedzy pedagogicznej. Dostarczanie rodzicom wiadomości o celach, zadaniach, treściach, metodach, środkach i uwarunkowaniu procesu wychowania.


• Dydaktyczne spotkania z rodzicami, dotyczące:
- agresji,
- nadpobudliwości psychoruchowej,
- rozwoju emocjonalno – społecznego dzieci 5-6-letnich,
- roli rodziców w wychowaniu dziecka,
- wykorzystywania seksualnego,
- zagrożeń związanych z mediami: Internetem i TV.
• Rozmowy indywidualne z rodzicami.
• Udzielanie rodzicom porad z zakresu prawa oświatowego i pedagogiki specjalnej.
• Pomoc w zdobywaniu orzeczeń i orzeczeń z Poradni Pedagogicznej.
Raz na semestr

Scenariusze rozmów, notatki ze spotkań indywidualnych i grupowych.
Opracowała: mgr Karolina Szynkarek


Zmiany i poprawki mogą być nanoszone do niniejszego planu rozwoju zawodowego w formie aneksów, po uzgodnieniu z dyrektorem placówki.




…………………………………



Wyświetleń: 1570


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.