Katalog Agnieszka Maślińska, 2010-12-27 nieborzyn Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć z serii "Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato"SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z SERII „ POCZYTAJ MI MAMO, POCZYTAJ MI TATO” Grupa wiekowa- 5 latki Prowadząca- Agnieszka Maślińska Data- 21.10.2010 r Temat zajęcia: "Kopciuszek" - czy warto być miłym dla innych ludzi? Cele ogólne: - budzenie zainteresowania literaturą dziecięcą. - nabywanie umiejętności wyrażania własnych emocji związanych z przeczytanym tekstem , ocenienia postawy bohaterów Cele operacyjne: -rozpoznaje i nazywa podstawowe stany emocjonalne (radość, smutek) -współpracuje w grupie -wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w zabawie -rozpoznaje i nazywa figury geometryczne (koło, kwadrat) – liczy do 2 -bawi się przy muzyce -rozumie i odpowiednio reaguje na wezwania i polecenia Nauczycielki -umie wyrazić swoje spostrzeżenia w pracy plastycznej -dba o jej estetyczny wygląd -cieszy się z efektu swojej pracy Metody: -Podająca -Problemowa -Aktywizująca -Praktyczna Formy: -indywidualna -grupowa Środki dydaktyczne: - tekst bajki pt. „ Kopciuszek” - ilustracje do bajki „ Kopciuszek” - „ minka” smutna – wesoła - pojemniki do segregowania z grochem i fasolą - plansza przedstawiająca zamek oraz figury geometryczne (koło, kwadrat) - zegar - skakanki - płyta CD z podkładem muzycznym - słoneczka dla każdego dziecka - materiał plastyczny: plansza przedstawiająca poszczególne elementu ubioru dla Kopciuszka, skrawki materiałów, klej, nożyczki Przebieg zajęcia; 1.Powitanie przy piosence: „Wszyscy są”. Zabawa integracyjna „ Iskierka przyjaźni”. 2. Przeczytanie przez rodzica bajki Pt. „Kopciuszek”. 3.Ocena zachowania się bohaterów bajki pt. „Kopciuszek”. Dzieci odpowiadają na pytania N-lki: „Kto jest bohaterem bajki?” – „Który bohater jest zły, a który dobry?”. 4.Minka smutna – minka wesoła. Nauczycielka rozdaje dzieciom koperty w których znajdują się 2 rodzaje „minek”. Dzieci nazywają je odpowiednio i pokazują: minka wesoła i smutna. N-lka czyta odpowiedni tekst, a zadaniem dzieci wskazują odpowiednią „minkę”. a)„Macocha zabroniła Kopciuszkowi pójść na bal”. b)„Kopciuszek dzięki dobrej wróżce znalazła się na balu u królewicza”. c)„Siostry wyśmiewały się z Kopciuszka, że chodzi w podartej i brudnej sukience”. d)„Królewicz poślubił Kopciuszka, żyli długo i szczęśliwie”. 5. Zabawa: "Wyjazd Kopciuszka na bal"- dzieci dobierają się parami, nauczycielka rozdaje im skakanki (po jednej na parę), dzieci ustalają kto jest koniem, a kto woźnicą (później zmiana): konie - kląskają, woźnice krzyczą: "wio! prr!", na hasło nauczycielki: "Pałac" wszyscy stają. 6..Zabawa „Kopciuszek”- segregowanie przy stoliczkach do dwóch pojemników grochu i fasoli. 7.„Zamek Kopciuszka i królewicza” – dzieci siadają wraz z rodzicami w kole. Nauczycielka wskazuje na tablicy figury geometryczne tj. 2 koła i 2 kwadraty. Dzieci nazywają figury geometryczne i je przeliczają. Następnie otrzymują kartę pracy przedstawiającą zamek oraz koperty z figurami geometrycznymi. Ich zadaniem jest nakleić w odpowiednich miejscach figury geometryczne tj. 2 koła i 2 kwadraty. 8.Zabawa przy piosence „Magiczna liczba12”. Kopciuszek musiał opuścić bal o północy czyli o godz. 24. (Nauczycielka pokazuje dzieciom tę godzinę na zegarze). Była to magiczna liczba. W naszej zabawie będzie „Magiczna liczba12.”, przy której będziecie wykonywać odpowiednie ruchy. 9.„Strój na bal dla Kopciuszka” – praca plastyczna. -Dzieci podzielone są na 4 zespoły. Każdy zespół wykleja element stroju dla Kopciuszka używając różnego rodzaju materiałów przyniesionych przez dzieci. -Naklejenie na duży arkusz poszczególnych elementów stroju. -Umieszczenie pracy dzieci na wystawce. 10. Podsumowanie zajęć. Nauczyciel pyta: - Czy postępowanie macochy i jej córek było dobre wobec Kopciuszka? - Dlaczego lepiej być dobrym i miłym dla innych? 11. Zakończenie- pochwalenie dzieci za aktywny udział w zajęciach, za miłą i wspólna zabawę, za to że są dobrymi kolegami wobec siebie. Wręczenie dzieciom słoneczek. Wyświetleń: 2053
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |