Katalog

Ania Ramczykowska, 2010-11-29
Lębork

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Stażysty - język angielski

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO




Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : Anna Kaczmarczyk
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 3 w Lęborku
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Bożena Brzeska
Prowadzone zajęcia edukacyjne: Język angielski


Terminarz:

1. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007

2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: 09.2007

3. Przewidziany termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: 06.2008

4. Przewidziany termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego: 06.2008

5. Przewidziany termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: 06.2008

6. Data zakończenia stażu: 31.05.2008



Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi
§ 6 ust. 2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.

1. Poszerzenie wiedzy o prawie oświatowym. Analiza Karty Nauczyciela. 09.2007

2. Zapoznanie się z planem wychowawczym szkoły. Analiza planu. 09.2007
3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: statut szkoły i regulaminy. na bieżąco
4. Uaktualnianie wiedzy dotyczącej Karty Praw Dziecka. Analiza dokumentów. na bieżąco
5. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów. na bieżąco Systematyczne przedstawienie dokumentacji opiekunowi stażu
6 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym szkoleniu. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje metodyczne, szkolenia. na bieżąco
7. Podjęcie studiów magisterskich na kierunku filologia angielska. Uczestnictwo w zjazdach. na bieżąco Zaświadczenie z WSHE w Gdańsku.

§ 6 ust. 2 pkt 2
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły. Analiza dokumentów. 09.2007
2. Propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci w szkole i poza nią. Uczestnictwo w wycieczkach szkolnych. na bieżąco dokumentacja
3. Dodatkowy kontakt z uczniami- pełnienie funkcji opiekuna. Wycieczki, ogniska. na bieżąco dokumentacja
4. Analiza prasy metodycznej oraz dotyczącej zagadnień dydaktycznych, metodyki i teorii wychowania. Przegląd i lektura najnowszych publikacji. na bieżąco
5. Współpraca z Samorządem Szkolnym. Współudział i pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (Dzień Nauczyciela, Mikołajki, Jasełka) na bieżąco
6. Wykorzystanie techniki komputerowej na lekcjach i podczas przygotowania się do zajęć. Dziennik elektroniczny, pisanie planów wynikowych, konspektów i rozkładów materiału. na bieżąco
7. Pomoc w organizowaniu konkursów języka angielskiego. Przygotowanie uczniów do konkursów, sprawdzanie ich wiedzy i przeprowadzanie prób. 04.2008

§ 6 ust. 2 pkt 3
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.

1. Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami Spotkania z nauczycielami, rady pedagogiczne. na bieżąco
2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie potrzeb indywidualnych uczniów. Indywidualne rozmowy z uczniami i rodzicami, kontakt z wychowawcami i pedagogiem szkolnym. na bieżąco
3. Wolontariat w świetlicy środowiskowej. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego, uczestnictwo w imprezach kulturowych. na bieżąco Zaświadczenia.





§ 6 ust. 2 pkt 4

Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. 09.2007 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego.
2. Wstępna ocena własnych umiejętności. Autorefleksja, określenie formy oceny. 09.2007 Określenie rzeczywistej długości stażu odpowiednio do swoich możliwości i umiejętności.
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa, zawarcie kontraktu. 09.2007 Ustalenie zasad współpracy.
4. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego. Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów. na bieżąco Systematyczne przedstawienie dokumentacji opiekunowi stażu.
5. Obserwacja zajęć prowadzona przez opiekuna stażu. Hospitacja, omówienie wyników. raz w miesiącu Analiza zajęć.
6. Dokonywanie analizy wyników uczniów, wyciąganie wniosków, praca nad poszerzaniem ich umiejętności. Bieżąca analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów. Dostosowanie wymagań do możliwości uczniów. na bieżąco
7. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych szkoleniach. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje metodyczne, szkolenia. na bieżąco
8. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy. na zakończenie stażu
9. Analiza, określenie mocnych i słabszych stron własnej pracy. Dokumentacja wyników własnej działalności. na bieżąco Omówienie efektów pracy z opiekunem stażu.
10. Przygotowanie planu sprawozdania. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. na zakończenie stażu Systematyczne dokumentowanie własnych działań.



Zatwierdzenie planu:

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Lęborku: ……………………………….

Opiekun stażu: .………………………………

Nauczyciel stażysta: ……………………………............
Wyświetleń: 1992


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.