![]() |
![]() |
Katalog Ania Ramczykowska, 2010-11-29 Lębork Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Stażysty - język angielskiPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : Anna Kaczmarczyk Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 3 w Lęborku Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Bożena Brzeska Prowadzone zajęcia edukacyjne: Język angielski Terminarz: 1. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: 09.2007 3. Przewidziany termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: 06.2008 4. Przewidziany termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego: 06.2008 5. Przewidziany termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: 06.2008 6. Data zakończenia stażu: 31.05.2008 Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. 1. Poszerzenie wiedzy o prawie oświatowym. Analiza Karty Nauczyciela. 09.2007 2. Zapoznanie się z planem wychowawczym szkoły. Analiza planu. 09.2007 3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: statut szkoły i regulaminy. na bieżąco 4. Uaktualnianie wiedzy dotyczącej Karty Praw Dziecka. Analiza dokumentów. na bieżąco 5. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów. na bieżąco Systematyczne przedstawienie dokumentacji opiekunowi stażu 6 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym szkoleniu. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje metodyczne, szkolenia. na bieżąco 7. Podjęcie studiów magisterskich na kierunku filologia angielska. Uczestnictwo w zjazdach. na bieżąco Zaświadczenie z WSHE w Gdańsku. § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły. Analiza dokumentów. 09.2007 2. Propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci w szkole i poza nią. Uczestnictwo w wycieczkach szkolnych. na bieżąco dokumentacja 3. Dodatkowy kontakt z uczniami- pełnienie funkcji opiekuna. Wycieczki, ogniska. na bieżąco dokumentacja 4. Analiza prasy metodycznej oraz dotyczącej zagadnień dydaktycznych, metodyki i teorii wychowania. Przegląd i lektura najnowszych publikacji. na bieżąco 5. Współpraca z Samorządem Szkolnym. Współudział i pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (Dzień Nauczyciela, Mikołajki, Jasełka) na bieżąco 6. Wykorzystanie techniki komputerowej na lekcjach i podczas przygotowania się do zajęć. Dziennik elektroniczny, pisanie planów wynikowych, konspektów i rozkładów materiału. na bieżąco 7. Pomoc w organizowaniu konkursów języka angielskiego. Przygotowanie uczniów do konkursów, sprawdzanie ich wiedzy i przeprowadzanie prób. 04.2008 § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów. 1. Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami Spotkania z nauczycielami, rady pedagogiczne. na bieżąco 2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie potrzeb indywidualnych uczniów. Indywidualne rozmowy z uczniami i rodzicami, kontakt z wychowawcami i pedagogiem szkolnym. na bieżąco 3. Wolontariat w świetlicy środowiskowej. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego, uczestnictwo w imprezach kulturowych. na bieżąco Zaświadczenia. § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. 09.2007 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. 2. Wstępna ocena własnych umiejętności. Autorefleksja, określenie formy oceny. 09.2007 Określenie rzeczywistej długości stażu odpowiednio do swoich możliwości i umiejętności. 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa, zawarcie kontraktu. 09.2007 Ustalenie zasad współpracy. 4. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego. Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów. na bieżąco Systematyczne przedstawienie dokumentacji opiekunowi stażu. 5. Obserwacja zajęć prowadzona przez opiekuna stażu. Hospitacja, omówienie wyników. raz w miesiącu Analiza zajęć. 6. Dokonywanie analizy wyników uczniów, wyciąganie wniosków, praca nad poszerzaniem ich umiejętności. Bieżąca analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów. Dostosowanie wymagań do możliwości uczniów. na bieżąco 7. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych szkoleniach. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje metodyczne, szkolenia. na bieżąco 8. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy. na zakończenie stażu 9. Analiza, określenie mocnych i słabszych stron własnej pracy. Dokumentacja wyników własnej działalności. na bieżąco Omówienie efektów pracy z opiekunem stażu. 10. Przygotowanie planu sprawozdania. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. na zakończenie stażu Systematyczne dokumentowanie własnych działań. Zatwierdzenie planu: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Lęborku: ………………………………. Opiekun stażu: .……………………………… Nauczyciel stażysta: ……………………………............ Wyświetleń: 1992
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |