![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Tadeusz Karpowicz, 2010-11-22 Głogów Wychowanie fizyczne, Plany metodyczne Plan lekcji w ujęciu czynnościowym - nowego typuTadeusz Karpowicz doradca metodyczny Ośrodka Doradztwa Metodycznego w Głogowie Plan lekcji w ujęciu czynnościowym ( nowego typu ) w porównaniu do konspektu lekcyjnego - Zmiana jaka nastąpiła w planie metodycznym lekcji - to określenie zadań docelowych czyli perspektywicznych w powiązaniu z aktualnymi (bieżącymi) czynnościami wykonywanymi przez uczniów podczas realizacji celów. - Realizacja zadań w planie nie jest obwarowane czasowym określeniem do wykonania określonych czynności, nauczyciel decyduje na bieżąco w jakim stosunku poświęcić czas lekcji, na co szczególnie zwrócić uwagę zwiększając liczbę powtórzeń w zależności od zaawansowania i poziomu sprawności motorycznej grupy lub indywidualnych predyspozycji podopiecznych. - W czasie jednostki lekcyjnej zawsze powinno być miejsce na przekazanie określonych informacji związanych z celowością zadań i wymianę poglądów z uczniami, związanymi z wykonywaniem i opanowaniem określonych działań ruchowych - Nauczyciel ma za zadanie ukierunkowywać i przekazywać jak osiągać cele operacyjne jednostki lekcyjnej, przekazać jak najwięcej informacji o kierunkach wykonywanych działań i stymulować do samodzielnego korzystania z zasobów wiadomości i umiejętności w osiągnięciu celu. - Docelowe wychowanie fizyczne - zadania: zaszczepienie obecnie wśród młodzieży i pielęgnowanie w przyszłości - prozdrowotnego oraz aktywnego stylu życia, dbałości o własne zdrowie, korygowanie estetyki ruchów i sylwetki, harmonijny rozwój fizyczny i intelektualny, rozwój osobniczy, przygotowanie do cało życiowej aktywności życiowej, umiejętności samooceny, relacje interpersonalne, umiejętności rozwiązywania problemów, korzystania z infrastruktury sportowej naszych miejscowości w celu wypełnienia czasu wolnego i regeneracji oraz rewitalizacji zdrowia, docenienia uroków natury i dbania o nią. Świadomość ucznia, kształtowanie odpowiednich postaw, ma bardzo ważne miejsce w edukacji i rozwoju psychofizycznym. Przekazanie podstawowych informacji z dziedziny anatomii, fizjologii, socjologii, historii, biologii oraz akcenty wychowawcze - mają wykreować świadomego obywatela, który żyje w otwartym świecie i nie zapomina o swojej lokalnej społeczności. Zgłoś błąd Wyświetleń: 1191
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |