Katalog

Edyta Ruta, 2010-11-17
Zduńska Wola

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęcia z zakresu aktywności ruchowej

- n +

Scenariusz zajęcia z zakresu aktywności ruchowej
w grupie IX dzieci 3-4 letnich


Prowadząca zajęcie: Edyta Ruta

Data zajęcia: 19.04.2010

Ilość dzieci obecnych:

Temat: „Szukamy Wiosny” zabawy ruchowe z gazetami wg metody R. Labana

Cele ogólne:
wyczucie przestrzeni;
poznanie i wyczucie własnego ciała;
dostosowanie ruchów własnych do partnera i grupy;

Cele operacyjne:
dz. reaguje na sygnały i polecenia n-lki;
prawidłowo maszeruje po kole w rytm muzyki;
potrafi zwijać i zgniatać gazetę;
dostosowuje swój ruch do partnera i grupy, oraz rytmu muzyki;
wykonuje skłony, wyprosty, przysiady, skoki w przód, tył, bok;
doskonali rzut do celu;
improwizuje własny taniec na powitanie Wiosny.

Forma: zajęcie z całą grupą

Wykorzystane metody: R. Labana

Pomoce: gazety, obręcze, kosze, sylwety wiosennych kwiatów, plansza „Pani Wiosny”

Środki dydaktyczne: odtwarzacz Cd, nagranie CD



PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Nauczycielka mówi: Dziś zabieram Was na poszukiwanie Wiosny!
„Chodźcie za mną, poruszając się zgodnie z tym co mówi nam muzyka”
- marsz po obwodzie koła
2.Cisza, muzyka przestała nam mówić- ale rozejrzyjcie się – Co to? To śnieg (gazety rozłożone na podłodze sali) Niech każde z Was weźmie sobie trochę śniegu (gazetę) musimy pożegnać Zimę, bo Wiosna do nas nie przyjdzie.
3.Taniec z gazetą- każde dz. bierze w ręce swą gazetę, obserwując nauczycielkę, tańczy dowolnie w rytm muzyki po całej sali.. Zwracamy uwagę, aby dz. bezpiecznie poruszały się po całej sali.
4.Pożegnaliśmy już Panią Zimę, ale każde z Was trzyma jeszcze w rączkach „śnieg” (gazetę”. Połóżcie ten śnieg na podłodze. Spróbujemy go wygonić. Wykonamy taki taniec- n-lka pokazuje- dz. naśladują
- przeskocz przez śnieg w przód, tył, prawy bok, lewy bok.
- skłoń się i sprawdź czy nadal jest ten śnieg taki sam?
- wyprostuj się, skłoń się weź śnieg i omiń go tak jak ja- masz lornetkę?
- Spójrz czy widać Wiosnę- nie – to przysiądź, przykucnij, a może drugim okiem spójrz!
5.Nic nie widać- nie ma Wiosny, więc gnieciemy nasz śnieg w kulkę (wymienne gazety) i wyrzucamy do tego koszyka.
- dz. celują kulkami do skutku, aż wpadnie.
6.Gdy dzieci celują do kosza- n-lka rozkłada po całej sali sylwety kwiatów wiosennych przykrytych pod chusteczkami, a każdy w obręczy.
7.Posłuchajcie( nagranie CD) to chyba Wiosna- niech każde z Was wybierze sobie miejsce (obręcz) i zdmuchnie tę odrobinę śniegu ( chusteczki higieniczne) o zobaczcie to kwiaty wiosenne(pokazuje planszę), a to Pani Wiosna- wreszcie do nas przyszła. Cieszycie się? Więc weźcie sobie kwiat, pokażcie Pani Wiośnie swym tańcem jak się cieszycie (nagranie, dz. improwizują taniec po całej sali)
8.Nauczycielka – Nasze poszukiwania jeszcze nie skończone- poszukajcie teraz bliźniaka dla swojego kwiatka- dzieci dobierają się parami.
9.Na zakończenie zatańczymy razem dla Pani Wiosny w parach wg instrukcji n-lki.
Wyświetleń: 2461


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.