Katalog Edyta Ruta, 2010-11-17 Zduńska Wola Zajęcia pozaszkolne, Konspekty scenariusz zajęciaSCENARIUSZ ZAJĘCIA PRZEPROWADZONY DNIA GRUPA WIEKOWA: 3-4 latki DATA: 29.01.2009 TEMAT: „TRÓJKATNA BAJKA” - teatrzyk CELE OGÓLNE: doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole; odpowiedni dobór materiału i wykonanie rekwizytów w książce CELE OPERACYJNE: dz. rozróżniają koła i trójkąty; znają utwór D. Wawiłow” Trójkatna bajka”; wykonują pracę w małym zespole; METODY: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dzieciom do wykonania, obserwacji, pokazu, rozmowa, objaśnienia ŚRODKI DYDAKTYCZNE: różnej wielkości figury geometryczne: koło, trójkąt, kredki, klej, postacie z bajek, koszyczek, teatrzyk – kukiełki PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1.Nauczycielka wprowadza dzieci w świat bajek włączając płytę z muzyką „czarowanie”. 2.TAJEMNICZY KOSZYK- wybrane dzieci wyciągają z koszyka obrazek przedstawiający postać z bajki. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie z jakiej bajki postać pochodzi. 3.Nauczycielka czyta dzieciom bajkę D. WAWIŁOW” TRÓJKĄTNA BAJKA”na podstawie teatrzyku kukiełkowego. „Była raz sobie skała, bardzo dziwna, trójkątna, stał na tej skale pałac, bardzo dziwny, trójkątny. W pałacu tym na tronie, bardzo dziwnym, trójkątnym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, trójkątnej i patrzył z okien wieży, bardzo dziwnej, trójkątnej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych trójkątnych. Aż kiedyś raz dworacy, na szczerozłotej tacy, przynieśli mu śniadanie, wykwintne niesłychanie, a było to nieduże, zwyczajne jajko kurze, bardzo dziwne, okrągłe! I krzyknął król: „No wiecie! Toż to prawdziwa bajka! Pomyślcie, że na świecie, są takie cudne jajka! Więc niech mi odtąd wszędzie, okrągłym wszędzie będzie!” Dworacy – nieboracy, zabrali się do pracy i w ciągu jednej chwili, jak kazał tak zrobili. I odtąd stała skała, bardzo dziwna, okrągła, na tej skale pałac, bardzo dziwny, okrągły, w pałacu zaś na tronie, bardzo dziwnym, okrągłym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, okrągłej i patrzył z okna wieży, bardzo dziwnej okrągłej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych okrągłych”. Rozmowa na temat dwóch królestw z bajki. Dzieci potrafią powiedzieć z jakich figur zbudowane było jedno i drugie królestwo, potrafią powiedzieć które im się bardziej podobało. 4.ZABAWA RUCHOWA przy muzyce. Dzieci na przerwę w muzyce ustawiają się przy figurach z papieru: kołach, trójkątach. Nauczycielka pokazuje dzieciom na przerwę w muzyce przy jakiej figurze mają się ustawić. 5.Tworzenie wielkiej „TRÓJKĄTNEJ BAJKI” przez dzieci. Dz. przyklejają na kartkach papieru rozłożone na stolikach figury: koła i trójkąty, tak aby stworzyć swój wymyślony obrazek bajki. Wspólnie spinają wszystkie prace w całość i próbują oglądając po kolei kartki opowiedzieć bajkę, którymi autorami są dzieci z grupy IX. opracowała: EDYTA RUTA Wyświetleń: 2176
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |