![]() |
![]() |
Katalog Monika Pawlik - Liszewska, 2010-10-19 Dzierzgoń Geografia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Informacje personalne: imię i nazwisko nauczyciela: Monika Karolina Pawlik nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w Dzierzgoniu nauczany przedmiot: geografia czas stażu: 05.IX. 2009 – 05.VII. 2012 kompetencje przedmiotowo – metodyczne: - Studia magisterskie – Geografia na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). 2. Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych 4. Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy) październik 2009 październik 2009 wrzesień 2008 - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - zatwierdzony przez Dyrektora szkoły Plan Rozwoju Zawodowego - rejestr przeanalizowanych przepisów - plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły II. Współpraca z opiekunem stażu 1. Ustalenie zasad współpracy 2. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu 4.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Październik 2009 cały okres stażu cały okres stażu czerwiec 2012 - kontrakt - przykładowe scenariusze zajęć, arkusze obserwacji - sprawozdanie III. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy 1. Dokonywanie ewaluacji planów dydaktycznych, PSO 2. Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy 3. Wdrażanie aktywizujących metod nauczania 4.Opracowanie testów kompetencji, sprawdzianów 5. Wykonywanie pomocy dydaktycznych(gazetki, postery, prezentacje multimedialne, testy 6. Starania o zakup nowych pomocy dydaktycznych 7. Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli w miarę potrzeb cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu - plany wynikowe - testy, sprawdziany - scenariusze zajęć - testy sprawdziany - pomoce dydaktyczne - arkusze hospitacyjne III. Popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu 1. Prowadzenie koła geograficznego zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami uczniów. 2. Organizowanie konkursów szkolnych. 3. Urządzanie wystaw prac uczniów z geografii. 4. Organizacja wycieczek turystyczno – krajoznawczych. 5. Przygotowywanie uroczystości szkolnych. cały okres stażu w okresie stażu cały okres stażu cały okres stażu według harmonogramu imprez szkolnych - plan pracy koła - sprawozdania - zbiór fotografii, pomoce dydaktyczne - karty pracy, karty wycieczki - zbiór scenariuszy uroczystości i fotografii IV. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, warsztatach, szkoleniach. 2. udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej 3. Studiowanie na bieżąco fachowej literatury. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzania lekcji z geografii. cały okres stażu cały okres stażu - zaświadczenia - wykaz pozycji bibliotecznych - zbiór scenariuszy zajęć § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów 1. Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. 2. rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami, 3. Aktywna współpraca z wychowawcami klas 4. Aktywna współpraca z pedagogiem szkolnym Według terminarza szkolnego w zależności od potrzeb. - potwierdzenie od wychowawców i pedagoga o współpracy, wpis w dzienniku. II. Obserwacja i analiza możliwości uczniów 1. Zbieranie informacji na temat uczniów 2. Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce 3. Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie planu pracy z uczniem zdolnym cały kres stażu - bieżąca dokumentacja - opracowanie planu wynikowego z dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim - plan wynikowy - plan pracy - przygotowanie w ramach własnych kompetencji do konkursów i olimpiad III. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach 1. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły (hospitacje diagnozujące) według harmonogramu hospitacji -adnotacje w dziennikach, arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć IV. Współpraca z innymi nauczycielami: wychowawcami klas, nauczycielami 1. Współorganizowanie wycieczek, wyjść kulturalnych 2. Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów na bieżąco na bieżąco - sprawozdanie, karty wycieczki - sprawdziany, karty pracy V. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych na bieżąco -sprawozdanie, scenariusze przedstawień VI. Praca w szkolnych komisjach powołanych przez dyrektora szkoły Praca w komisjach egzaminacyjnych i konkursowych według potrzeb -protokoły VII. Współpraca z pedagogiem szkolnym Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga wspólne rozwiązywanie problemów cały okres stażu Rozmowy indywidualne, sprawozdanie, karta spotkań z pedagogiem. § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Udział w kursach komputerowych 2. Publikacja mojego Planu Rozwoju Zawodowego na stronach internetowych. 3. Wykorzystywanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej. 4. Gromadzenie materiałów, przechowywanie i przetwarzanie danych, wypełnianie i opracowywanie kart pracy, testów, sprawdzianów ilustracji, gazetek szkolnych, materiałów na spotkania z rodzicami itp. techniką komputerową. 5. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach geografii, na zajęciach koła geograficznego oraz w pracy z uczniem słabym, dla którego zostało zorganizowane nauczanie indywidualne w domu rodzinnym. 6. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. 7. Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki. Listopad 2009 cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu w miarę potrzeb i możliwości - zaświadczenie o uczestnictwie - zaświadczenie o publikacji, adres strony www - zbiór opracowanych materiałów - scenariusze zajęć - potwierdzenie nawiązania współpracy, zbiór scenariuszy, zbiór fotografii z przeprowadzonych zajęć § 7 ust. 2. pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Rozwijanie własnych kompetencji z wymienionych dziedzin Udział w kursach i szkoleniach cały okres stażu - zaświadczenia II. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych 1. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację 2. Praca w zespole modyfikującym statut szkoły 3. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych cały okres stażu -Statut szkoły III. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów 1. Wdrażanie zdobytej wiedzy do diagnozowania i kierowania uczniów do Poradni Psychologiczno Pedagogicznej cały okres stażu -program pracy a uczniem o obniżonym poziomie intelektualnym § 7 ust. 2. pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Analiza aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli 1. Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego 2. Udział w konsultacjach indywidualnych czerwiec 2012 w okresie stażu - Sprawozdanie II. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa oświatowego Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego na bieżąco - biblioteczka, notatki III. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego 1. Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne 2. Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych do obowiązujących przepisów 3. Udział w pracach różnorodnych komisji egzaminacyjnych, konkursowych 4. Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść na bieżąco cały okres stażu cały okres stażu - zapisy w protokołach - plany wynikowe - dokumentacja z przebiegu - karty wycieczek szkolnych IV. Dogłębna analiza dokumentacji szkoły Znajomość WSO, statutu szkoły, regulaminów, programów i planów cały okres stażu - biblioteczka, notatki Zatwierdzam do realizacji: ………………………………………… ……………………………………... data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 2168
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |