![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Krzanowska, 2010-10-13 Jarosław Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Nauczyciel: mgr inż. KATARZYNA KRZANOWSKA Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2013 r. Miejsce odbywania stażu: Zespół Szkół Licealnych i Technicznych im. J. Słowackiego w Jarosławiu Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy. Opiekun stażu: Krzysztof Homa. CELE: 1. Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych; 2. Podniesienie jakości pracy szkoły; 3. Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego. §7 ust.1.pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły : - aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w zespołach problemowych, współpraca z gronem pedagogicznym; - udział w spotkaniach zespołu przedmiotów informatycznych (pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu przedmiotowego); - Współpraca z Radą Rodziców; - pełnienie funkcji wychowawcy; - aktywny udział w zespole wychowawców; - udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; Na bieżąco przez cały okres stażu Listy obecności, Sprawozdania ze spotkań zespołu przedmiotów informatycznych; Protokoły RP; Raporty; 2 Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych: - sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych; - uczestnictwo w uroczystościach szkolnych i środowiskowych. Okres stażu Karty wycieczek, zdjęcia §7 ust.1.pkt 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 3 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu: - uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych; - udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności. Okres stażu Listy obecności, Zaświadczenia, uzyskane dyplomy i potwierdzenia udziału. 4 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej: - poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień informatyki w tym z grafiki komputerowej, oprogramowania biurowego; - tworzenie własnego warsztatu pracy (budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism, tutoriali w wersji elektronicznej, itp..) Okres stażu; Baza tutoriali (zwłaszcza angielskojęzycznych) w wersji elektronicznej; Notatki; §7 ust.1.pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 5 Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły: - analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych; - pogłębienie wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego; okres stażu 6 Kontynuowanie poznawania zasad funkcjonowania i zadań szkoły: - analiza dokumentacji: statutu szkoły, Rocznego planu pracy szkoły, WSO, Program wychowawczy szkoły, regulamin wycieczek, regulaminu samorządu uczniowskiego, rady rodziców i rady szkoły. Okres stażu Notatki; 7 Zapoznanie się z prawami ucznia i konwencją praw dziecka: - analiza praw ucznia, karty praw dziecka i powszechnej deklaracji praw człowieka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno - wychowawczej Okres stażu § 7 ust. 2.pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 8 Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli: - analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego (Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami); - napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego; - sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego; Wrzesień 2010 Plan rozwoju zawodowego Wniosek o rozpoczęcie stażu; 9 Współpraca z opiekunem stażu: - omówienie zasad współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć - obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu - wymiana materiałów z zakresu dydaktyki, narzędzi pomiaru; okres stażu Poświadczenie od opiekuna stażu; Karty hospitacji, obserwacji zajęć; 10 Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego: - gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, prac uczniowskich itp. - przygotowywanie sprawozdań cząstkowych (raz na 3 m-ce) oraz sprawozdania końcowego na temat swojej pracy w okresie stażu; okres stażu Teczka stażysty, sprawozdania 11 Rozbudowa własnego warsztatu pracy: - opieka nad pracownią informatyczną; - wykonywanie pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych ; - dbanie o wystrój pracowni; okres stażu Baza pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej; Wygląd klasopracowni; 12 Dokumentowanie własnych działań: - prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy oraz nauczyciela informatyki przez cały okres stażu. okres stażu Dzienniki klas TI oraz dziennik zajęć dodatkowych; 13 Ewaluacja metod pracy: - analiza wyników egzaminów zawodowych. - dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Wrzesień 2010 – 2013r. okres stażu Analiza corocznych wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; Wypracowany program poprawy efektywności pracy; Wnioski, plany wynikowe; § 7 ust. 2.pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 14 Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów: - zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej; - kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców); - konsultacje z innymi nauczycielami; - współpraca z pedagogiem szkolnym; - obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i poza szkolnych. Indywidualne rozmowy z uczniem. Początek roku szkolnego 2010-2013 okres stażu - „zeszyt wychowawcy”; - kopie opinii; - Lista obecności w dzienniku; - Zeszyt dokumentujący spotkania z rodzicami; - zaświadczenie pedagoga szkolnego; 15 Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy: - przygotowywanie uczniów i prowadzenie szkolnych etapów konkursów; - organizacja i współorganizacja wycieczek - upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej – wyjazdy do kina i teatru; - organizowanie uroczystości klasowych; okres stażu okres stażu Regulaminy konkursów, Karty wycieczek 16 Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych: - realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym; - omawianie problematyki zagrożeń społecznych, cywilizacyjnych na godzinach wychowawczych; - podejmowanie problemów współczesnego świata, a także środowiska lokalnego. Poszerzenie wiedzy i uwrażliwienie na zagrożenia społeczne i cywilizacyjne. okres stażu Plan pracy wychowawczej; Tematyka lekcji godziny z wychowawcą; § 7 ust. 2.pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 17 Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej: -dokumentowanie przebiegu stażu; - prowadzenie dokumentacji własnej pracy w formie elektronicznej np. plan rozwoju zawodowego, sprawozdania, testy, sprawdziany; - przygotowywanie materiałów dydaktycznych; - wykorzystanie programów multimedialnych na lekcjach; - przygotowywanie wystroju pracowni klasowej; - prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej z uczniami; okres stażu okres stażu Sprawozdania, plan rozwoju zawodowego; Baza opracowanych pomocy dydaktycznych; 18 Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela: - wykorzystywanie Internetu m. in. jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym; - korzystanie z portali edukacyjnych w samokształceniu; okres stażu 19 Publikacje w Internecie: - umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – plan rozwoju zawodowego, 3 miesięczne sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego; - umieszczenie w Internecie materiałów dydaktycznych (instrukcji, testów, sprawdzianów, prezentacji multimedialnych); okres stażu - publikacje w Internecie, adresy stron WWW; § 7 ust. 2.pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 20 Aktywne realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym: - analiza wyników w nauce; - organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom, mającym trudności w nauce i indywidualna pomoc wychowankom; - opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowaniu prac konkursowych); - zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; - aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych; okres stażu (wg potrzeb) Analizy sprawozdawcze Zajęcia wyrównawcze (dzienniki zajęć dodatkowych); - zaświadczenia uczestnictwa w konkursach; - lista dyżurów; 21 Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywanie problemów: - Przeciwdziałanie konfliktom w klasie, wspólne ich rozwiązywanie, dyskusje, ocena własnych zachowań i postępowania innych; - podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia; - Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej; - Propagowanie wśród uczniów idei szeroko pojętej integracji; - uświadamianie wad i zalet oraz prac nad swoimi słabościami; okres stażu Tematyka lekcji wychowawczych, zeszyt wychowawcy; - imprezy klasowe; § 7 ust. 2pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. L. P. FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 22 Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły: - analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzeń MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów; -opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu; okres stażu¬¬¬¬ Wypracowany plan rozwoju zawodowego; sprawozdania; 23 Uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego: - uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych; - praca w komisji przedmiotów informatycznych (pełnienie funkcji przewodniczącego); - praca w zespołach powoływanych w szkole wg potrzeb (komisja do spraw ewaluacji wewnętrznej, komisja analizy egzaminów maturalnych, zespół analizujący wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe); Okres stażu; Listy obecności;, - plan pracy zespołu przedmiotowego, sprawozdania; Projekt ewaluacji; Analiza egz. Potwierdzającego kwalifikacje zawodowe; analiza wyników egzaminów maturalnych; Zatwierdzam: …………………………………………………………………………………………………. (data i podpis) Wyświetleń: 2073
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |