Katalog Anna Bolechowska, 2010-10-07 Międzylesie Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego ubiegajacego się o awans na stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO. Imię i nazwisko: Anna Bolechowska Szkoła: Samorządowa Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2007 – 31.05.2010) Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Irena Trytek Dyrektor Szkoły: mgr Roman Boos Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 1 grudnia 2004 1. § 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim: - Współorganizacja zabaw (dyskotek) dla dzieci oraz konkursów, - Współpraca podczas organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez. 3. Współpraca z Radą Rodziców: - Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Rodziców dotyczących współpracy ze szkołą i niesienia jej pomocy w sprawach wychowawczych jak i materialnych. - Współorganizowanie imprez środowiskowych: - XVI Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, - Kulig w Gajniku, - Marsz Ekologiczny z okazji Święta Ziemi, - Dzień Babci i Dziadka - przedstawienie, - Dzień Mamy i Taty – montaż słowno-muzyczny, - Dzień Dziecka- turniej zabaw. 4. Uczestnictwo w tworzeniu i realizacji programu pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej Samorządowej Szkoły Podstawowej w Goworowie. 5. Współpraca z Dyrektorem Szkoły, gronem pedagogicznym: - Współorganizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych: - Powiatowy Konkurs Matematyczny, - Gminny Konkurs Matematyczny „Orły”, - Międzynarodowy Konkurs Matematyczny „Kangur”, - Konkurs „Alfik Matematyczny”, - Konkurs Matematyczny „Olimpus”. 6. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych wynikających z programu szkoły: - Dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców, - organizowanie klasowych imprez, - Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych, - Realizacja programu w ramach godzin wychowawczych, - Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów: wywiadówki, konsultacje, spotkania indywidualne. 7. Realizacja ścieżek edukacyjnych ( ).: - Uwzględnienie treści ścieżek edukacyjnych w nauczaniu matematyki, informatyki i techniki, - Edukacja prozdrowotna – prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych. 8. Współpraca z biblioteką szkolną i wiejską: - Przekazanie ciekawych scenariuszy zajęć i uroczystości: - Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Odzyskanie Niepodległości. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady 2. § 7.1.2. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych w sposób samodzielny lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Zdobycie dyplomu ukończenia studiów. 2. Ukończenie kursu dla opiekunów pracowni internetowej „Administrator szkolnej pracowni internetowej”. 3. Ukończenie szkolenia komputerowego w ramach Projektu MEN „Pracownia komputerowa dla szkół”- edycja 2007. „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”. 4. Ukończenie kursu „Motywowanie uczniów do nauki”. 5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu: - Udział w pracach zespołu wychowawczego S. S. P. - Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 6. Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach matematycznych i informatycznych. 7. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki: - Biblioteczka metodyczno – przedmiotowa. 8. Tworzenie własnego warsztatu pracy: - Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism pedagogicznych, - Tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi. Spis zebranych pozycji. Testy, czasopisma. Baza łączy. 3. § 7.1.3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty. 1. Analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. - Karta Nauczyciela. - Rozporządzenie MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, - Ustawa o systemie oświaty, - Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały DODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. W okresie trwania stażu Potwierdzenia, notatki. 4. § 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu: - Zawarcie kontraktu, - Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego, - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu, - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji, - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza, - Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: - Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości, - Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki, informatyki i techniki, - Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania, - Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, pokazy, prezentacje w Power Poincie itp., - Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania, 3. Publikowanie własnych prac: - Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego Nauczyciela na stronie www, - Publikacja scenariuszy lekcji. 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen. 5. § 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Promowanie szkoły poprzez obsługę strony internetowej oraz poczty elektronicznej. 2. Przygotowanie uroczystości szkolnych. 3. Przygotowanie ściennych gazetek szkolnych o tematyce matematycznej i informatycznej. 4. Współorganizowanie i udział w realizacji programów profilaktyki i projektów edukacyjnych. 5. Współorganizowanie gminnego konkursu „Orły 2007”, „Orły 2008”, „Orły 2009”, 6. Organizowanie warsztatów matematycznych: - Wielcy matematycy. 7. Organizowanie Meczy Matematycznych. 8. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów promujących najbliższą okolicę. 9. Członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Miłośników Goworowa „Dziewięćsił”. W ciągu całego stażu 6. § 7.2.3. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Opieka nad stroną www: - Aktualizacja szkolnej strony www, - Obsługa szkolnej poczty elektronicznej, - Administrowanie szkolną pracownią internetową. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Wykorzystanie w swojej pracy Internetu. 4. Działanie na rzecz upowszechnienia wśród uczniów posiadania kont poczty elektronicznej. 5. Przygotowanie uczniów do konkursów. 6. Organizowanie dodatkowych zajęć z technologii informacyjnej dla klas I – III. 7. Pisanie konspektów, scenariuszy, sprawozdań oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 8. Wykonywanie pomocy dydaktycznych. Cały okres stażu 7. § 7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: - Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe i czasopisma), - Znajomość aktualnego rozwoju ucznia, - Aktywna praca nad samokształceniem Przez cały okres stażu Notatki 8. § 7.2.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego, uczestnictwo w przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji: Statutu Szkoły, Planu dydaktyczno – wychowawczego szkoły, Planu Rozwoju Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania uczniów. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego. Wyświetleń: 2613
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |