Katalog Julia Kosk, 2010-10-05 Kraków Muzyka, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO na stopień nauczyciela mianowanego w szkole muzycznej II stPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach - § 7, ust. 2, pkt 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne, seminaria i inne formy dokształcania.) • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania. • Udział w warsztatach, seminariach i innych formach dokształcania. • Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej 4. Publikowanie własnych prac. • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW. 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym • Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej • Udział w lekcjach otwartych, warsztatach itp. organizowanych w szkole 6. Samoocena własnej pracy • Ocena skuteczności własnych działań, a w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, notatek itp. • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym 8. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań • Współpraca z rodzicami • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 9. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • Udział w przesłuchaniach półrocznych i końcoworocznych diagnozujących stopień opanowania wiedzy przez uczniów Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - § 7, ust. 2, pkt 2 1. Skoordynowanie własnych działań edukacyjnych i wychowawczych z innymi zaangażowanymi w to osobami • Systematyczny kontakt z kierownictwem sekcji, pozostałymi nauczycielami oraz rodzicami uczniów 2. Uwzględnienie indywidualnych możliwości dydaktyczno -wychowawczych uczniów • Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Indywidualne rozmowy z uczniem. • Dostosowywanie planu pracy z poszczególnymi uczniami. • Podejmowanie działań naprawczych i korygujących w razie problemów uczniów 4. Angażowanie uczniów w organizowanie imprez szkolnych • Udział w przygotowanie uroczystości i koncertów szkolnych. • Organizacja audycji i lekcji otwartych dla rodziców. • Organizacja i przygotowywanie uczniów do różnego koncertów, audycji, warsztatów itp. • Zachęcanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, wspólne przydzielanie zadań i osób odpowiedzialnych, czuwanie nad pracą uczniów Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - § 7, ust. 2, pkt 3 1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Dokumentowanie przebiegu stażu • Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera • Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego tematów egzaminacyjnych, programów, sprawozdań. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych na komputerze • Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową • Wykorzystanie programu Sibelius w przygotowaniu pomocy dydaktycznych oraz materiałów do przesłuchań półrocznych i końcoworocznych 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego • Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym • Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań - § 7, ust. 2, pkt 4 1.Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej • Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły • Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). • Znajomość aktualnego etapu rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych • Udział w radach pedagogicznych • Rzetelne wypełnianie dokumentacji szkolnej • Rozpoznanie sytuacji rodzinnej i zdrowotnej uczniów • Poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie uczniów z trudnościami wychowawczymi Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż - § 7, ust. 2, pkt 5 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego • Zapoznanie się z: - Kartą Nauczyciela, - Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej • Analiza przepisów prawa oświatowego i dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. Wyświetleń: 4458
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |