Katalog DOROTA KAWAŁKO, 2010-09-23 Ełk Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO N-LA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO DOROTY KAWAŁKO NAUCZYCIELA JĘZYKA NIEMIECKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ NR 5 IM. KAROLA BRZOSTOWSKIEGO W EŁKU UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO OKRES TRWANIA STAŻU: 2 LATA 9 MIESIĘCY DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2008R. Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli i zawartymi tam wymaganiami planuję zrealizować przedstawione poniżej zadania. § 8 ust. 2 pkt 1 “uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” Zadania: aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły samodzielne studiowanie literatury fachwej aktywne i twórcze uczestnictwo w pracach przedmiotowego zespołu humanistycznego obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli prowadzenie zajęć pozalekcyjnych współpraca z wychowawcami klas (przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce oraz zachowania uczniów) dokonywanie analizy własnej pracy (hospitacje prowadzonych zajęć przez Dyrektora Szkoły) rozpoczęcie prowadzenia zajęć również z języka angielskiego po ukończeniu dodatkowych studiów licencjackich § 8 ust. 2 pkt 2 “wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” Zadania: stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną pokazywanie uczniom, jakie możliwości w zakresie zdobywania i poszerzania wiedzy językowej niesie ze sobą komputer i Internet wykorzystywanie komputera oraz Internetu jako pomocy w nauczniu języka obcego § 8 ust. 2 pkt 3 “umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” Zadania: prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli opublikowanie w portalu internetowym “planu rozwoju zawodowego” dzielenie się doświadczeniem oraz spostrzeżeniami z innymi nauczycielami języka niemieckiego, wymiana poglądów aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i pracach zespołu przedmiotowego § 8 ust. 2 pkt 4a “opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” Zadania: opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka niemieckiego praca z uczniem posiadającym zalecenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej § 8 ust. 2 pkt 4b “wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych” Zadania: praca w charakterze egzaminatora OKE § 8 ust. 2 pkt 4c “poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Zadania: uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły aktywna realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wychowawcy udział w organizowaniu wycieczek, imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zorganizowanie szkolnego konkursu języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt 4d “uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych- uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym” Zadania: doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim po ukończonych studiach licencjackich na kierunku filologia angielska § 8 ust. 2 pkt 5 “umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” Zadania: zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych. Ustalenie metod pracy z młodzieżą i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Opis i analiza tych dwóch przypadków Wyświetleń: 1637
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |