![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Kaźmierska, 2010-09-22 Rybnik Przyroda, Scenariusze ScenariuszKONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ PRZYRODY W KLASIE SZÓSTEJ TEMAT: Różnorodność roślin i zwierząt w lesie równikowym Cele: 1. Wiadomości A. Zapamiętanie wiadomości Uczeń: - wie jakie rośliny występują w lesie równikowym -wymienia zwierzęta występujące w lesie równikowym - przypomina kontynenty i miejsca gdzie występuje las równikowy - potrafi przypomnieć warunki panujące w lesie równikowym B. Rozumienie wiadomości: Uczeń: - określa wpływ klimatu na rośliny i zwierzęta - rozróżnia rośliny i zwierzęta lasów równikowych - zna znaczenie lasów równikowych - wyjaśnia wpływ człowieka na las równikowy 2. Umiejętności Uczeń: - potrafi zauważyć przystosowania zwierząt i roślin do warunków panujących w lesie równikowym - przyporządkuje przystosowania do określonych roślin i zwierząt - proponuje sposoby ochrony lasów równikowych - rozpoznaje rośliny i zwierzęta lasów równikowych Metody pracy: pokaz, dyskusja, gra dydaktyczna – tropikalny Piotruś Formy pracy: grupowa Środki dydaktyczne: własna prezentacja multimedialna, multimedialna encyklopedia przyrody, film z płyty CD do podręcznika, karty do tropikalnego Piotrusia, film ze strony internetowej ETAPY LEKCJI: 1.Zaangażowanie (10 min): Przebieg lekcji: przypomnienie wiadomości z lekcji poprzedniej o położeniu i klimacie lasów równikowych podczas pokazu prezentacji multimedialnej zapoznanie się z kartami gry Czynności nauczyciela: pomaga przypomnieć wiadomości podczas przeprowadzania pokazu organizuje pary do gry wyjaśnia zasady gry Metoda dydaktyczna: pokaz, pogadanka 2. Przekształcanie (10 min): Przebieg lekcji: przeprowadzenie gry Czynności nauczyciela: pomaga, nadzoruje, motywuje Metoda dydaktyczna: gra dydaktyczna 3. Prezentacja (10 min): prezentacja wyników gry Czynności nauczyciela: słucha, dyskutuje, w razie potrzeby poprawia Metoda dydaktyczna: pokaz, prezentacja 4. Refleksja (15 min) Przebieg lekcji: analiza tekstu o znaczeniu i ochronie lasów równikowych dyskusja na w/w temat temat Czynności nauczyciela: Ocenia aktywność uczniów pomaga w formułowaniu wniosków Metoda dydaktyczna: dyskusja Bibliografia: WWW.naszaekologia.pl WWW.smog.pl Gra dydaktyczna – tropikalny Piotruś Należy przyporządkować określenia zwierząt do nazwy, czyli połączyć to w pary. Najczęściej zwisam grzbietem w dół z gałęzi drzew. Służą mi do tego długie przednie kończyny zakończone hakowatymi pazurami Posiadam mocny dziób o ostrych krawędziach. Używam go do rozłupania nasion. Mam kolorowe pióra Nie mam nóg, dlatego tylko pełzam. Swoje ofiary zabijam jadem za pomocą długich zębów jadowych Posiadam długi cienki dziób do spijania nektaru z kwiatów. Bardzo szybko poruszam skrzydełkami. Potrafię zmieniać barwy w zależności od otoczenia. Moje oczy mogą poruszać się w różnych kierunkach Posiadam bardzo sprawne pięciopalczaste kończyny przednie z przeciwstawnym kciukiem, dlatego potrafię wykorzystać kamienie jako narzędzia Mam długie, przednie zęby – siekacze,które rosną mi przez całe życie, jestem największym gryzoniem Moja mocna szczęka i ostre kły czynią mnie najlepszym z drapieżców. Oprócz tego jestem bardzo szybki. Natura wyposażyła moją skórę w mocne barwy. W ten sposób ostrzegam inne zwierzęta: „nie jedz mnie- jestem trująca” Najczęściej zwisam grzbietem w dół z gałęzi drzew. Służą mi do tego długie przednie kończyny zakończone hakowatymi pazurami Posiadam mocny dziób o ostrych krawędziach. Używam go do rozłupania nasion. Mam kolorowe pióra MAMBA PAPUGA ARA KOLIBER KAMELEON GORYL KAPIBARA JAGUAR DRZEWOŁAZ LENIWIEC Wyświetleń: 1946
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |