Katalog Jolanta Szlachcic, 2010-09-22 Przemyśl Język angielski, Projekty edukacyjne Wykorzystanie metody projektów na lekcjach j. angielskiego - projekt ‘SCHOOL MAGAZINE’ I. Czas realizacji - 4 XI 2007 r. – 27 II 2008r. II. Adresaci – uczniowie klasy VI ZS w Stubnie III. Koordynator – nauczyciel języka angielskiego : Jolanta Szlachcic IV. Cele wiadomości: - pogłębianie wiedzy w zakresie słownictwa i gramatyki języka angielskiego umiejętności: - rozwijanie umiejętności pisania w języku angielskim - kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacyjnych - rozwijanie umiejętności organizowania pracy i określania zasad opracowywania materiałów - kształtowanie umiejętności pracy w grupie, podejmowania decyzji, oceniania i komunikowania się - rozwijanie umiejętności jasnego wyrażania swoich myśli - rozwijanie fantazji i kreatywności - kształtowanie dbałości o estetykę wypowiedzi postawy: - rozbudzanie pozytywnej postawy i motywacji do nauki języka angielskiego - rozwijanie odpowiedzialności za wykonana pracę - rozwijanie tolerancyjnej postawy wobec odmiennych opinii - kształtowanie postawy poznawczej, dociekliwości i samodzielności myślenia V. Etapy realizacji projektu 1. Zapoznanie uczniów z celami projektu oraz szczegółową instrukcją. 2. Podział uczniów na zespoły pracy i ustalenie podziału pracy w poszczególnych zespołach. 3. Zawarcie z uczniami kontraktu na wykonanie projektu. 4. Ustalenie terminów konsultacji. 5. Zbieranie i selekcja informacji. 6. Opracowywanie tekstów i przedstawienie ich nauczycielowi do korekty. 7. Opracowywanie ostatecznej formy gazetki. 8. Opracowanie sprawozdania. 9. Prezentacja projektów. 10. Ocena projektów. VI. Źródła, z których można korzystać Książki, czasopisma, internet VII. Terminy konsultacji i realizacji zadań cząstkowych - wybór treści, tematy artykułów, tytuł gazetki – 20 XI - opracowane teksty w języku angielskim – 15 I - opracowane gazetki, prezentacja w klasie – 27 II VIII. Prezentacja wyników pracy Efektem projektu mają być gazetki szkolne oraz ich prezentacja w klasie. IX. Ocenie podlegać będą: a) zrozumienie problemu badawczego, b) korzystanie z różnych źródeł informacji, c) stopień rozwinięcia i wyczerpania tematu, d) organizacja pracy w grupie, e) poprawność językowa, f) walory estetyczne pracy, g) pomysłowość, twórcze rozwiązania, h) zaangażowanie, i) sposób i forma prezentacji wyników. opracowała: Jolanta Szlachcic Wyświetleń: 4108
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |