Katalog

Jolanta Szlachcic, 2010-09-22
Przemyśl

Język angielski, Projekty edukacyjne

Wykorzystanie metody projektów na lekcjach j. angielskiego - projekt

- n +

‘SCHOOL MAGAZINE’

I. Czas realizacji - 4 XI 2007 r. – 27 II 2008r.
II. Adresaci – uczniowie klasy VI ZS w Stubnie
III. Koordynator – nauczyciel języka angielskiego : Jolanta Szlachcic
IV. Cele
wiadomości:
- pogłębianie wiedzy w zakresie słownictwa i gramatyki języka angielskiego
umiejętności:
- rozwijanie umiejętności pisania w języku angielskim
- kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacyjnych
- rozwijanie umiejętności organizowania pracy i określania zasad opracowywania materiałów
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie, podejmowania decyzji, oceniania i komunikowania się
- rozwijanie umiejętności jasnego wyrażania swoich myśli
- rozwijanie fantazji i kreatywności
- kształtowanie dbałości o estetykę wypowiedzi
postawy:
- rozbudzanie pozytywnej postawy i motywacji do nauki języka angielskiego
- rozwijanie odpowiedzialności za wykonana pracę
- rozwijanie tolerancyjnej postawy wobec odmiennych opinii
- kształtowanie postawy poznawczej, dociekliwości i samodzielności myślenia
V. Etapy realizacji projektu
1. Zapoznanie uczniów z celami projektu oraz szczegółową instrukcją.
2. Podział uczniów na zespoły pracy i ustalenie podziału pracy w poszczególnych zespołach.
3. Zawarcie z uczniami kontraktu na wykonanie projektu.
4. Ustalenie terminów konsultacji.
5. Zbieranie i selekcja informacji.
6. Opracowywanie tekstów i przedstawienie ich nauczycielowi do korekty.
7. Opracowywanie ostatecznej formy gazetki.
8. Opracowanie sprawozdania.
9. Prezentacja projektów.
10. Ocena projektów.
VI. Źródła, z których można korzystać
Książki, czasopisma, internet
VII. Terminy konsultacji i realizacji zadań cząstkowych
- wybór treści, tematy artykułów, tytuł gazetki – 20 XI
- opracowane teksty w języku angielskim – 15 I
- opracowane gazetki, prezentacja w klasie – 27 II
VIII. Prezentacja wyników pracy
Efektem projektu mają być gazetki szkolne oraz ich prezentacja w klasie.
IX. Ocenie podlegać będą:
a) zrozumienie problemu badawczego,
b) korzystanie z różnych źródeł informacji,
c) stopień rozwinięcia i wyczerpania tematu,
d) organizacja pracy w grupie,
e) poprawność językowa,
f) walory estetyczne pracy,
g) pomysłowość, twórcze rozwiązania,
h) zaangażowanie,
i) sposób i forma prezentacji wyników.

opracowała: Jolanta Szlachcic
Wyświetleń: 4108


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.