Katalog

Magdalena Czaja, 2010-09-22
Wiśniowa

Matematyka, Plany pracy

Program zajęć wyrównawczych-kl.V

- n +


PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH DLA UCZNIÓW KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ

WPROWADZENIE:
Program przeznaczony jest dla uczniów klasy V, mających wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem materiału. W proponowanym programie nauczania treści programowe, służące osiąganiu celów, są oparte na treściach podstawy programowej. Program będę realizować w wymiarze 1 godzina tygodniowo .
CELE DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
- uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych,
- rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia,
- praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,
- kształtowanie pozytywnej motywacji do podejmowania zadań wymagających wysiłku i radzenia sobie z nimi,
- rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem.
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
Osiąganie stawianych celów następuje poprzez:
- tworzenie możliwości odkrywania i tworzenia „własnej” matematyki,
- nawiązywanie do doświadczeń uczniów związanych z kręgami matematycznymi,
- rozwijanie wyobraźni matematycznej,
- stosowanie metod aktywizujących,
- stosowanie odpowiednich do omawianego zagadnienia środków dydaktycznych.
METODY I FORMY PRACY
- podająca,
- eksponująca,
- praca indywidualna,
- praca w grupach,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- podręczniki dla klasy V,
- książki z prywatnej biblioteki nauczyciela,
- plansze matematyczne,
- programy komputerowe

TREŚCI KSZTAŁCENIA


LICZBY I DZIAŁANIA
1. Ćwiczenia w pisemnym dodawaniu i odejmowaniu liczb.
2. Ćwiczenia w pisemnym mnożeniu i dzieleniu liczb.
3.Ćwiczenie kolejności wykonywania działań.
4.Rozwiązywanie zadań tekstowych jednodziałaniowych.
WŁASNOŚCI LICZB NATURALNYCH
1. Wielokrotności liczb naturalnych.
2. Dzielniki liczb naturalnych.
3. Cechy podzielności przez 2,5.
4. Cechy podzielności przez 10,100.
5. Cechy podzielności przez 3 ,9.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKLYCH
1. Skracanie i rozszerzanie ułamków.
2. Porównywanie ułamków.
3. Dodawanie i odejmowanie ułamków.
4. Mnożenie ułamków przez liczby naturalne.
FIGURY NA PŁASZCZYŹNIE
1. Kreślenie prostych prostopadłych i prostych równoległych.
2. Mierzenie katów.
3. Rozpoznawanie trójkątów.
4. Rozpoznawanie czworokątów.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
1.Zapisywanie liczb dziesiętnych.
2. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
3.Mnożenie ułamków dziesiętnych.
4. Dzielenie ułamków dziesiętnych.
POLA FIGUR
1. Obliczanie pola prostokąta i kwadratu.
2. Obliczanie pola równoległoboku.
3. Obliczanie pola trójkąta.
4. Obliczanie pola rombu.
5. Obliczanie pola trapezu.
LICZBY CAŁKOWITE
1. Poznajemy liczby ujemne.
2. Dodawanie liczb całkowitych.
3. Odejmowanie liczb całkowitych.
4. Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.
GRANIASTOSŁUPY
1. Rozpoznawanie prostopadłościanów.
2. Rozpoznawanie graniastosłupów prostych.
3. Kreślenie siatek prostopadłościanów.
4. Obliczanie pola powierzchni prostopadłościanu.


PRZEWIDYWANE EFEKTY
- wyrównywanie braków edukacyjnych w zakresie treści programowych,
- wyrobienie poczucia własnej wartości,
- chętne podejmowanie wysiłku intelektualnego,
- umiejętność zastosowania wiedzy matematycznej w różnych sytuacjach życiowych.
EWALUACJA PROGRAMU
Program zajęć wyrównawczych jest przeznaczony do realizacji w ramach zajęć dodatkowych i nie przewiduje się sprawdzania kompetencji uczniów poprzez ocenianie stopniami szkolnymi. Formą oceny programu z punktu widzenia przydatności i atrakcyjności będzie ankieta przeprowadzona na zakończenie zajęć.






Wyświetleń: 4570


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.