Katalog

Hanna Mazurek, 2010-09-22
Puławy

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593).

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp.
Zadania
do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie z procedurami awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli).
• Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
• Gromadzenie dokumentacji.

• Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. VIII – IX 2008 r.



Cały okres stażu.

czerwiec 2011r. • Przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu.

• Znajomość prawa
oświatowego.



• Opracowanie planu
rozwoju zawodowego .
• Złożona dokumentacja.

• Sprawozdanie
z realizacji .
2. Przeanalizowanie
i korekta zasad funkcjonowania
i organizacji szkoły. • Wnikliwa analiza dokumentów:
- Statut Szkoły
- WSO
- PSO
- Plan Wychowawczy
- Plan Profilaktyki i inne.
• Aktualizacja tych
dokumentów. Na bieżąco. • Notatka.
3. Zapoznanie się z rozporządzeniami
i komunikatami MEN i Kuratorium Oświaty. • Analiza rozporządzeń i komunikatów wydawanych przez MEN i Kuratorium Oświaty. Cały okres stażu. • Notatki.
4. Dokonywanie diagnozy
„Na wejściu”. • Opracowywanie wyników sprawdzianu absolwentów szkoły podstawowej. Zawsze w klasie I. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
5. Analiza egzaminu
w części humanistycznej. • Analiza samodzielna wyników
egzaminu i sporządzenie
raportu.
• Konstruowanie programu naprawczego po egzaminach w oparciu o analizę wyników egzaminacyjnych. Cały okres stażu • Raport.
6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.
• Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych.
• Samodzielne studiowanie literatury fachowej o tematyce polonistycznej.
• Gromadzenie filmoteki, albumów ze sztuką. Systematycznie w okresie całego stażu • Zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć.
• Notatka.
7. Praca w komisjach egzaminacyjnych. • Praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
8. Praca w komisji maturalnej. • Praca w komisji egzaminacyjnej maturalnego egzaminu ustnego z języka polskiego. Cały okres stażu. • Potwierdzenie dyrektora szkoły.
9. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego. • Wewnętrzne formy doskonalenia zawodowego.
• Zewnętrzne formy doskonalenia zawodowego.
• Ukończenie studiów podyplomowych. Cały okres stażu. • Zaświadczenia
10. Organizowanie szkolnych konkursów. • Opracowanie tekstów na konkursy, np.: konkursy ortograficzne, recytatorskie literackie, plastyczne, czy też dotyczące wiedzy.
• Przeprowadzenie konkursów i ogłoszenie wyników. Cały okres stażu. • Tekst przygotowany na konkurs.
• Sprawozdanie z przebiegu konkursu.
11. Przygotowywanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach. • Udział uczniów w konkursie przedmiotowym, „Alfiku humanistycznym”, „Omnibusie humanistycznym, Konkursie Poprawnej Polszczyzny, konkursach recytatorskich, ortograficznych i innych. Cały okres stażu • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
12. Organizowanie wycieczek. • Organizowanie wycieczek krajoznawczych i przedmiotowych, wyjazdów do teatru. Cały okres stażu. • Karta wycieczek.
• Potwierdzenia dyrektora szkoły.
13.






Współpraca z rodzicami.









• Pedagogizacja rodziców.
• Zorganizowanie spotkania z udziałem przedstawicieli Policji a dotyczącym bezpieczeństwa
( zasady odpowiedzialności
karnej, pomoc w przypadku
braku bezpieczeństwa).
• Pomoc ze strony rodziców
w organizowaniu imprez
klasowych i uroczystości
szkolnych.
• Udział rodziców w zebraniach. Na bieżąco.

2008/2009








• Notatki w dzienniku
lekcyjnym.
• Potwierdzenie dyrektora szkoły.








14. Promocja szkoły w środowisku. • Spotkania z rodzicami i uczniami szkoły podstawowej i gimnazjum. Cały okres stażu. • Potwierdzenie przez Dyrekcję.
15. Poszerzenie wiedzy pedagogiczno-psychologicznej. • Studiowanie literatury. Cały okres stażu. • Skuteczna pomoc mającym problemy.





§8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej
i informacyjnej. • Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
• Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej).
• Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze.
• Opracowanie dokumentacji szkolnej ( np. planów wynikowych, Przedmiotowego Systemu Oceniania, itp.).
• Dokumentowanie przebiegu stażu. Cały okres stażu. • Potwierdzenie opracowania dokumentów szkolnych przez dyrekcję szkoły.
2. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej.
• Przygotowywanie artykułów do zamieszczenia na stronach internetowych portali edukacyjnych. Cały okres stażu. • Strony internetowe (wydruki).
3. Lekcje w pracowni komputerowej. • Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu. Cały okres stażu • Scenariusze zajęć.
4. Tworzenie prezentacji komputerowych. • Samodzielne tworzenie prezentacji do lekcji. Cały okres stażu.
• Prezentacja na CD.














§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Opracowywanie , udostępnianie i publikowanie w szkole scenariuszy imprez uroczystości w szkole, testów , kart pracy. • Przedstawienie scenariuszy
imprez, testów, kart pracy.
Cały okres stażu. • Scenariusze.
• Testy.
• Karty pracy.
2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Rozmowy z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy pedagogicznej.
• Pomoc młodym nauczycielom. Cały okres stażu. • Potwierdzenie
Dyrektora Szkoły.
3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. • Opiekun stażu nauczyciela kontraktowego. 2008/2009 • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
4. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
• Scenariusze zajęć.
5. Konsultacje z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. • Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. Cały okres stażu. • Notatka.




















§8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Opracowanie indywidualnego programu nauczania do pracy z uczniem zdolnym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń.
2008/2009
2009/20010 • Plan.
2. Opracowanie indywidualnego programu nauczania do pracy z uczniem słabym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń.
2008/2009
2009/20010 • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
3. Praca z uczniem dyslektycznym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów gimnazjach. • Opracowanie i wdrożenie programu do działań. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
5. Prowadzenie dodatkowych zajęć. • Przygotowanie uczniów do olimpiady przedmiotowej . Cały okres stażu. • Potwierdzenie przez Dyrekcję.
7. Współpraca w zorganizowaniu uroczystości szkolnych. • Współorganizacja różnych uroczystości i imprez szkolnych. cały okres stażu • potwierdzenie przez Dyrekcję




















§8 ust. 2 pkt 4b

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych.

1.













Wykonywanie zadań egzaminatora części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego i maturalnego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie ( nr egzaminatora: 321006410 i 3310007624) • Poprawa testów gimnazjalnych z zakresu przedmiotów humanistycznych.









Cały okres stażu.











• Zaświadczenie.











§8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Pełnienie funkcji Koordynatora ds. zdrowego stylu życia. • Integrowanie działania mających na celu wypromowanie zdrowego stylu życia. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
2. Współpraca z Puławskim Centrum Trzeźwości i Promocji Zdrowego Stylu Życia. • Spotkania, pogadanki wg potrzeb
• Organizowanie imprez, szkoleń. Cały okres stażu. • Potwierdzenie poradni.
3. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Puławach. • Zaproszenie przedstawicieli Policji na zebranie z rodzicami i na spotkania z uczniami. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora.
4. Współpraca
z Biblioteką Publiczną
w Puławach. • Organizowanie wyjść na lekcje biblioteczne, imprezy organizowane prze bibliotekę.
Cały okres stażu. • Zaświadczenie BP
w Puławach.
5.
Współpraca z Domem Chemika. • Aktywny udział w imprezach organizowanych przez Dom Chemika. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora szkoły.
6. Współpraca Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną
W Puławach • Spotkania, pogadanki wg potrzeb. Cały okres stażu. • Potwierdzenie poradni.
7. Współpraca Ośrodkiem Kultury w Puławach. • Aktywny udział w imprezach organizowanych przez Dom Kultury. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Domu
Kultury.
8. Współpraca
z muzeum. • Organizowanie lekcji muzealnych. Cały okres stażu. • Potwierdzenie muzeum.











§8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Opis i analiza dwóch
przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. • Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych.
• Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
• Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu.
• Podsumowanie i wnioski. Cały okres stażu. • Opis i analiza dwóch przypadków.









Jednocześnie nadmieniam i informuję, że plan może być modyfikowany i zmieniany. Realizacja niektórych założeń niezależnie ode mnie może być utrudnione ( np. formy doskonalenia) i będę je realizować w miarę możliwości. Równocześnie zastrzegam sobie możliwość organizowania i prowadzenia innych zadań, których realizacja wynikać będzie z bieżących potrzeb i warunków szkoły.



Plan rozwoju zawodowego opracowała: Zatwierdzam do realizacji od 1 września 2008 r.
mgr Hanna Mazurek


...........................................................................
pieczęć i podpis dyrektora szkoły


Wyświetleń: 2667


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.