AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Zep, 2010-09-03
Płoty

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Radzę sobie ze stresem - scenariusz godziny wychowawczej w kl. VI

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI – GODZINA WYCHOWAWCZA

KLASA VI




TEMAT: Radzę sobie ze stresem


CELE LEKCJI:
Uczeń:
- wie, co to jest stres,
- zna oznaki stresu,
- zna sposoby radzenia sobie ze stresem,
- zna skutki negatywnego myślenia.

METODY PRACY:
- miniwykład
- burza mózgów
- praca w grupach

ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- karty pracy: „Moje myśli”
- arkusze papieru

STANDARDY EGZAMINACYJNE:

a) PISANIE
2.1.d Uczeń pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się następującymi formami wypowiedzi: notatka w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia,
2.2 Uczeń formułuje wypowiedź ze świadomością celu: pyta i odpowiada, potwierdza i zaprzecza,
2.4. Uczeń wyraża dane w postaci prostego schematu,
2.5. Uczeń dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu.

b) ROZUMOWANIE
3.4. Uczeń wyraża własne opinie i próbuje je uzasadnić, wyjaśniając swoje stanowisko, używa odpowiednich argumentów.

c) KORZYSTANIE Z INFORMACJI
4.1. Uczeń wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi.

d) WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE
5.1. Uczeń posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotkanych w środowisku,
5.8. c Uczeń rozumie potrzebę stosowania zasad zdrowego trybu życia.



PRZEBIEG LEKCJI

FAZA WPROWADZAJĄCA
1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, uświadomienie uczniom celów lekcji, podanie tematu lekcji.
2. Metodą burzy mózgów uczniowie podają własne określenia pojęcia stres.
Zapisują na tablicy. ( 2.1.d )
3. Uczniowie korzystając ze słownika języka polskiego wyjaśniają pojęcie stres. ( 4.1. )
FAZA REALIZACYJNA

1. Nauczyciel pyta uczniów o podanie sytuacji, w których odczuwali stres i reakcjach, jakie im towarzyszyły. Sytuacje i oznaki stresu zapisywane są na tablicy. ( 2.1. d )
2. Nauczyciel dzieli uczniów na małe grupy. Każda z grup wypisuje na arkuszach papieru najczęściej stosowane przez nich sposoby radzenia sobie ze stresem. ( 2.4, 2.5. 5.8. c )
3. Następuje prezentacja grup. Uczniowie pytani przez nauczyciela wskazują najbardziej skuteczną dla nich metodę opanowania napięcia emocjonalnego. ( 2.2, 3.4., 5.8.c )
4. Uczniowie wypełniają karty pracy odpowiadając na pytanie „Co wtedy myślisz?” ( ZAŁĄCZNIK 1 ) ( 2.2., 2.5., 3.4. )
5. Uczniowie omawiają karty pracy. Nauczyciel pyta uczniów, dlaczego zapisując swoje myśli kierowali się negatywnymi odczuciami ( co jest przyczyną stresu ). ( 2.2., 3. 4., 5.1. )
6. Uczniowie zapisują pod negatywnymi refleksjami pozytywne myśli
( Na karcie pracy - POMYŚL.. ) ( 2.2., 3. 4., 5.1. 5.8.c )

FAZA PODSUMOWUJĄCA

1. Uczniowie redagują w małych grupach przepis ( rady ) na dobre samopoczucie. ( 2.1.d, 2.5, 3.4., 5.8.c )
2. Ewaluacja: Uczniowie kończą zdanie: Na dzisiejszych zajęciach ważne dla mnie było… ( 3.4.)




ZAŁĄCZNIK 1
MOJE MYŚLI
1. Spotykasz na ulicy bliską koleżankę ( kolegę). Uśmiechasz się do niej
( niego ), machasz ręką na powitanie, a ona (on), nie zwracając na Ciebie uwagi, idzie dalej.
Co wtedy myślisz? ......................
…………………………………………………………………………
POMYŚL …………………………………………………………………………

2. Wracasz ze szkoły do domu autobusem. Obok Ciebie stoi grupka chłopców, którzy spoglądając w Twoją stronę, głośno się śmieją.
Co wtedy myślisz? .........................
………………………………………………………………………..
POMYŚL ……………………………………………………………………

3. W kinie właśnie wyświetlają Twój ulubiony film. Prosisz swoją koleżankę
( kolegę ), aby razem z Tobą obejrzała ( obejrzał ) film, ale ona ( on ) odmawia.
Co wtedy myślisz? .............................
……………………………………………………………………………………………..
POMYŚL ………………………………………………………………………………………

4. Twój przyjaciel miał pójść z Tobą na długi spacer, ale w ostatniej chwili zrezygnował ze wspólnej wędrówki.
Co wtedy myślisz? ..................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
POMYŚL ……………………………………………………………………………………………………………………………

Przepis ( rady ) na dobre samopoczucie:
………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………



Na dzisiejszych zajęciach ważne dla mnie było……………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………..



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4119


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.