Katalog Agnieszka Krzyżanska - Stańko, 2010-09-02 Międzychód Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO AGNIESZKI KRZYŻAŃSKIEJ - STAŃKO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § WYMAGANIA KWALI KWALIFIKACYJNE OKREŚLONE PRZEZ MEN CO Z TEJ DZIEDZINY ZNALAZŁO SIĘ W MOIM PLANIE ROZWOJU ZAWODOWEGO? CO ZOSTAŁO ZREALIZOWANE? JAKIE EWENTUALNE MODYFIKACJE WPROWADZONO? DODATKOWO WYKONANE ZADANIA. POTWIERDZENIE REALIZACJI ZADAŃ. § 8 ust.2 pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, 1.Udział w warsztatach dla specjalistów pracujących w Sali Doświadczania Świata „Snoezelen-droga współpracy”. Zdobycie wiedzy i umiejętności, które pozwoliły na otwarcie Sali Doświadczania Świata w Ośrodku. 2.Udział w kursie pierwszej pomocy – „Resuscytacja krążeniowo-oddechowa”. 3.Uzyskanie certyfikatu „Warsztaty z podstaw dogoterapii”. 4.Ukończenie doskonalenia zawodowego nauczycieli- „Kierownik wycieczek szkolnych i obozów wędrownych”. 5. Udział w spotkaniach szkoleniowych dotyczących zakażeń meningokokowych oraz profilaktyki HIV/AIDS Opracowanie pomocy dydaktycznych dla innych nauczycieli. 6.Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego w szkole podstawowej: - opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego - opracowanie regulaminu SU - organizacja apeli organizacyjno- porządkowych - przeprowadzanie wyborów do SU - opracowanie regulaminu dyżurów pełnionych przez uczniów 7 Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego klasy zgodnego z Programem Wychowawczym Ośrodka. 8. Współpraca przy projekcie „Trzymaj Formę”. 9 Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań: -przygotowanie prezentacji multimedialnej -opracowywanie planów edukacyjnych dostosowanych do umiejętności uczniów, -opracowanie planu indywidualnego nauczania dla dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. 10.Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu matematyczno-przyrodniczego. Opracowanie planu pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego oraz planu naprawczego Wymiana poglądów, dyskusje, 11 .Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu ds. promocji Ośrodka 12.Prace w zespole ds. przepisów oświatowych 13 Opracowanie testów diagnozujących poziom wiadomości i umiejętności z przyrody kl.IV-V 14.Opracowanie innych materiałów związanych z wykonywaną pracą- opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z przyrody - opracowanie kryteriów oceniania 15.Udział w realizacji programów edukacji zdrowotnej. 16 .Realizacja programu- „Każdy uczeń wie, co zrobić z ZSEE”. 17 .Opracowanie i wdrożenie ścieżek edukacyjnych a) ścieżka ekologiczna b) ścieżka prozdrowotna 18. Udział w opracowaniu i przeprowadzeniu ankiety, przedstawienie wyników „Ocena sytuacji wychowawczej w szkole”. 19. Opracowanie zestawu ćwiczeń do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla dzieci z upośledzeniem w stopniu lekkim.- zamieszczenie na stronie internetowej Ośrodka 20.Pogłębianie wiedzy- studiowanie nowości wydawniczych dotyczących wychowania, pracy z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis analiza Zaświadczenie Opis i analiza Zaświadczenie Opis i analiza Certyfikat Opis i analiza Certyfikat Opis i analiza Zaświadczenie Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza. Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza § 8 ust.2 pkt2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Zastosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy przy prowadzeniu Samorządu Uczniowskiego: -pisanie planów pracy, regulaminów, sprawozdań, zadań na dany miesiąc- zamieszczanie ich na stronie internetowej Ośrodka, wyszukiwanie informacji z internetu. 2. Wykonywanie pomocy dydaktycznych. Opracowanie narzędzi do : - nauczania przyrody , - prowadzenia godzin wychowawczych, - prowadzenia zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym m.in. pisanie scenariuszy, referatów, kart pracy, sprawdzianów, sporządzanie ankiet, wzorów dyplomów, podziękowań, wyróżnień . 3. Opracowanie materiałów do prowadzenia zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim ( zamieszczenie ich na stronie internetowej Ośrodka) oraz indywidualnych planów nauczania dzieci z upośledzeniem umiarkowanym. 4. Dokumentowanie przebiegu stażu. 5.Zamieszczenie planu SU, planu rozwoju zawodowego na stronach portali edukacyjnych . Zamieszczanie scenariuszy imprez na stronie Ośrodka. Pozyskiwanie informacji o zmianach w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN i KO. 6..Przygotowanie prezentacji multimedialnej na RP dotyczącej SDŚ 7.Współudział w opracowaniu broszur informacyjnych, wizytówki multimedialnej dotyczących naszej szkoły. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Opis i analiza.. Opis i analiza. Opis i analiza Opis i analiza -zaświadczenia Opis i analiza Opis i analiza § 8 ust.2 pkt3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły 1.Przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych: a)”ABC terapeuty Sali Doświadczania Świata” b) „Podstawy udzielania pierwszej pomocy w przypadku krwotoków, resuscytacja krążeniowo-oddechowa”. 2.Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli 3.Udział w szkoleniu zespołu przedmiotowego nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym-Alternatywne sposoby porozumiewania się- piktogramy 4.Wygłoszenie referatu na temat zakażeń meningokokowych. 5. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela stażysty i kontraktowego. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza § 8 ust2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych, związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Opracowanie i wdrożenie programu Kółka Ekologicznego- prowadzenie zajęć z uczniami klas IV, V, VI 2. Opracowanie programu Terapii SNOEZELEN prowadzonej w Sali Doświadczania Świata. 3. Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-wychowawczych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Rozwijanie zainteresowań dzieci i młodzieży poprzez: a) organizowanie wyjazdów do kina, teatru muzycznego, wyjścia do muzeum, wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych b)koordynowanie akcją ’ Sprzątanie Świata”, c) koordynowanie kampanią antynikotynową, d)sadzenie drzew i krzewów ozdobnych na terenie Ośrodka i ich całoroczna pielęgnacja e) praca leśnika- Szkółka Leśna Kaplin 3.Przygotowywanie i prowadzenie konkursów przyrodniczych, ekologicznych a) wewnątrzszkolnych b)zewnętrznych 1.Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym do Wojewódzkiego Przeglądu Grup Kolędniczych 2.Współorganizowanie pedagogizacji dla rodziców uczniów na temat „Uczeń w świetle prawa karnego”- spotkanie z kuratorem sądowym. 3. Przygotowanie uczniów I klasy gimnazjum do międzyszkolnego konkursu „Nie bój się pomagać”. 4.Opracowanie regulaminu powoływania Rady Rodziców i jej kompetencji w SOSzW w Międzychodzie. 5. Przeprowadzenie zajęć z psem- z zakresu dogoterapii. 6.Prowadzenie kroniki Ośrodka. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza §8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1 Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. poprzez :organizowanie uroczystości szkolnych, udział w różnych imprezach organizowanych. na terenie Ośrodka. 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej poprzez - prowadzenie zebrań - spotkania indywidualne z rodzicami -prowadzenie wywiadów środowiskowych poprzez rozmowy z rodzicami w szkole lub w domach rodzinnych. 3.Przeprowadzenie akcji charytatywnej ”Góra grosza”. 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem oraz kuratorami sądowymi uczniów. 5. Współpraca z Międzychodzkim Domem Kultury, Muzeum Regionalnym . 6.Współpraca z Powiatową Komendą Policji -udział w akcjach „Bezpieczne ferie”. „Bezpieczne wakacje”. 7.Współpraca z Nadleśnictwem Międzychód-systematyczna współpraca, pozyskiwanie ozdobnych krzewów i drzew na rzecz Ośrodka. 8. Współpraca z uczelnią- pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich. Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza Opis i analiza § 8 ust.2 pkt 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. 1.Uzyskanie podziękowania za dzielenie się wiedzą i materiałami z zakresu Terapeuty SDŚ z nauczycielami ze Szkoły Specjalnej nr 101 w Poznaniu. 2. Uzyskanie Nagród Dyrektora. Zrealizowano Zrealizowano Opis i analiza Podziękowanie Kserokopia nagród §8 ust.2 pkt5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Zrealizowano Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów. Wyświetleń: 3476
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |