Katalog Anna Izdebna, 2010-08-09 Zagórów Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęcia zintegrowanego: "Wakacje tuz, tuż..."Scenariusz zajęcia zintegrowanego Grupa: VI-6- latki Prowadząca: Anna Izdebna Temat kompleksowy: Bezpieczne wakacje Temat zajęcia: „Wakacje tuz, tuż…”- zabawy utrwalające wiadomości i umiejętności dzieci z zakresu pojęć matematycznych oraz rozwoju mowy i myślenia. Cele: - dzieci rozwiązują krzyżówkę różnymi zmysłami; - wypowiadają się na temat wiersza; - odszukują po śladzie obrazek; - posługują się liczebnikami porządkowymi, prawidłowo stosują określenia prawa strona, lewa strona, prawa ręka, lewa ręka - wykonują działania matematyczne (+,-); - prawidłowo stosują określenia: wysoko, nisko, w przód, w tył Metody: słowna- wiersz, rozmowa, objaśnienia; czynna- rozwiązywanie zagadek, udział w zabawie „Pociąg”, elementy metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, elementy pedagogiki zabawy, wykonywanie czapek, karta pracy; oglądowa- plansze, ilustracje; Formy pracy: indywidualna- wypełnienie kart pracy, wykonywanie czapki; zbiorowa- zabawy ruchowe; Pomoce: krzyżówka z litrami, rekwizyty do krzyżówki, magnetofon, płyta, wiersz, plansza „Plątanina”, podpisy, plansza „Plaża”, gazety, chust animacyjna, papierowe statki, karty pracy, frotki; Przebieg zajęcia: 1. Rozpoczęcie zajęcia przy zabawie muzycznej: „Ach jak przyjemnie i jak wesoło Tu razem spotkać się Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa Do tyłu do przodu i raz, dwa, trzy.” 2. Rozwiązywanie krzyżówki różnymi zmysłami- hasło: WAKACJE KAWA LALKA OKNO BANAN KLOCEK JAJKO GWIZDEK 3. Wiersz J. Hocuba pt. „Wakacje”: „Już czerwone otwiera lato bramy a tam czeka nas las w chłodnym mroku lśnią słońca polany i strumyk na kamykach gra już czeka piaszczysta plaża i morskiej wody smak czekają na nas dalekie drogi i bujna zieleń łąk- po prostu świat…” 4. Rozmowa na temat treści wiersza: - Czy lubicie wakacje? - Dlaczego? - Gdzie wyjeżdżacie na wakacje? -Teraz sprawdzimy gdzie na wakacje pojadą Ola, Ala i Tomek. 5. „Plątanina”- plansza Wodzenie palcem po śladzie, odpowiedzi na pytania gdzie dzieci jadą na wakacje, dopasowanie podpisów: Ola jedzie w góry. Tomek jedzie nad jezioro. Ala jedzie nad morze. 6. „Jedziemy pociągiem nad morze”. Krzesła ustawione w dwa szeregi. Dzieci maszerują przy muzyce, na przerwę w muzyce zajmują miejsca, nauczyciel wydaje polecenia: - Dzieci z piątego rzędu licząc ode mnie klasną w ręce; - Dzieci z siódmego rzędu licząc ode mnie tupną nogą; - Dzieci z trzeciego rzędu licząc ode mnie zamienią się miejscami z dziećmi z rzędu szóstego itp.; 7. Wykonanie czapek z gazety. 8. Plansza „Na plaży”: Wykonywanie działań na poszczególnych elementach i dopasowanie elementu do odpowiedniego miejsca na planszy. 9. Zabawy z chustą animacyjną przy muzyce: „Marsz”- dzieci maszerują trzymając chustę w prawej ręce, nauczyciel wydaje polecenie- trzymamy chustę w prawej ręce, wysoko, nisko, w lewej ręce itp.; „Statki”- na chuście znajdują się papierowe statki, dzieci falują chustą tak, aby statki nie spadły; „Pływacy”- dziecko kładzie się na chuście, pływa, pozostałe dzieci falują chustą; 10. Karta pracy „Statek”: Dzieci otrzymują pokratkowaną kartkę pracy na środku znajduje się statek, w narożnikach latarnie morskie. Nauczyciel wydaje polecenia: Statek płynie dwie kratki w górę. Trzy kratki w lewo, jedną kratkę w dół itp. Do której latarni popłynie statek? Autor: Anna Izdebna Wyświetleń: 6422
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |