Katalog

Agnieszka Rutkowska, 2010-07-28
Oława

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Zapoznanie z ćwiczeniami kształtującymi wytrzymałość siłową - forma stacyjna.

- n +

KONSPEKT LEKCJI

KL. III B gim MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH: 16 osób

TEMAT: ZAPOZNANIE Z ĆWICZENIAMI KSZTAŁTUJĄCYMI WYTRZYMAŁOŚĆ SIŁOWĄ – FORMA STACYJNA.

ZAD. USAMODZIELNIAJĄCE: umiejętność samokontroli.
ZAD. SZCZEGÓŁOWE:
Motoryczność: siła mm nóg poprzez skipy w miejscu z obciążeniami
Umiejętności: uczeń potrafi wykonać przewrót w przód
Wiadomości: uczeń będzie wiedział, co to jest forma stacyjna
Formy metody organizacji i intensyfikacji zajęć: zadaniowa-ścisła, stacyjna.
Środki dydaktyczne: 4 piłki lekarskie, materac, ławeczka gimnastyczna, stoper, gwizdek
PRZEBIEG LEKCJI TREŚĆ ZADANIA METODA REALIZACJI ZADANIA
RUCHOWEGO CZAS/
ILOŚĆ
POWT. UWAGI ORGANIZACYJNO –
METODYCZNE
I CZĘŚĆ WSTĘPNA
1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.
2. Zbiórka w szeregu.
3.Raport, sprawdzenie obecności.
4.Podanie tematu zajęć.

II Rozgrzewka.
1. Obustronne krążenie RR w przód, potem w tył.
2. Skip A.
3. Krążenie PR w przód wracając w tył
4. jw. ale LR.
5. Skip C.
6. Wymachy RR w bok.
7. Skip A PN, Skip C LN
8. Naprzemianstronne wymachy RR w przeskokach
9. Krok dostawno-dostawny.
10. Przeplatanka.
Ćwiczenia w miejscu
11. Krążenia szyją.
12. Skłony do PN i wyprost do LN i wyprost
13. Krążenia tułowia i bioder
14 Siad płotkarski
15 Krążenie stawów skokowych i nadgarstków
16. Przebieżki.

II CZĘŚĆ GŁÓWNA
Kształtowanie umiejętności i nawyków doskonalenie sprawności.

Nauczyciel rozdaje kartki z zadaniami na odpowiednich stacjach i omawia zadania.



1. STACJA 1 Skip A w miejscu z piłką lekarska trzymaną w rękach
2. STACJA 2 Brzuszki
3. STACJA 3 Przewroty w przód na materacu.
4. STACJA 4 Zwis tyłem na drabinkach i przyciąganie kolan do klatki piersiowej.
5. STACJA 5 Przysiady z piłką lekarską trzymaną w rękach przed sobą.
6. STACJA 6 Skoki zawrotne przez ławeczkę.
7. STACJA 7 Bieg od pachołka do pachołka z piłką lekarską za każdym razem zostawiamy piłkę przy pachołku.



Pierwsze wykonanie stacji po 40”w wolnym tempie
Drugie po 25”w szybkim tempie


Uczniowie mają rozpisane stacje i sami układają sprzęt.



III CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Uspokojenie organizmu zabawa w „Minutka” przez około minutę, sam muszą trafić kiedy minęła minuta.
2. Czynności porządkowe.Sprzątanie boiska
3. Czynności końcowe.
*Podsumowanie lekcji wyróżnienie aktywnych uczniów
*Pożegnanie klasy



Wyświetleń: 2994


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.