Katalog Iwona Buszek, 2010-06-30 Dębica Awans zawodowy, Plany pracy Plan pracy wychowawcy klasowego.PLAN PRACY WYCHOWACY KLASOWEGO DLA KLASY ….. –Iwona Buszek ROK SZKOLNY ………….. CELE: 1.ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁŻYCIA W GRUPIE I ŚRODOWISKU RÓWIEŚNICZYM. 2.KSZTAŁTOWANIE ŚWIADOMOŚCI OBYWATELSKIEJ I POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI. 3.NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI ODPOWIEDZIALNEGO KORZYSTANIA Z PRAW I PRZESTRZEGANIA OBOWIĄZKÓW KODEKSU UCZNIA. 4.ROZWIJANIE MYŚLENIA TWÓRCZEGO I KREATYWNEGO. 5.DOSTRZEGANIE WAŻNOŚCI,WARTOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI W PODEJMOWANIU DECYZJI I DOKONYWANYCH WYBORACH W ŻYCIU KAŻDEGO CZŁOWIEKA. ZADANIA WYCHOWAWCZE FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI Kształtowanie samorządności, przywiązania do tradycji i obrzędowości szkoły. 1.Wybór samorządu klasowego. Przydział dodatkowych funkcji i obowiązków zgodnie z uwagami uczniów i ich potrzebami. 2.Przypomnienie regulaminu MG1oraz Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. Kształtowanie nawyków dyscypliny indywidualnej oraz odpowiedzialności za siebie i innych. 1.Systematyczne rozliczanie uczniów z przestrzegania regulaminu zachowania. 2.Eliminacja spóźnień i godzin nieusprawiedliwionych. 3.Kształtowanie właściwego zachowania się w stosunku do nauczycieli, innych pracowników szkoły i rówieśników. 4.Pogadanki na temat naszego zachowania. 5.Kształtowanie nawyków właściwego współżycia w zespole. 6.Współodpowiedzialność za wyniki w nauce i zachowaniu. Kształtowanie postaw patriotycznych i pielęgnowanie tradycji narodowych. 1.Udział w okolicznościowych apelach, akademiach. 2.Pogłębianie problematyki tradycji narodowej. 3.Zwracanie uwagi na właściwą postawę uczniów w stosunku do hymnu i godła państwowego. Uspołecznienie uczniów i budowanie szacunku dla dobra wspólnego jako postawy życia społecznego 1.Zagospodarowanie i utrzymanie pracowni językowej nr3. 2.Organizowanie pomocy koleżeńskiej. Wszechstronny rozwój osobowy ucznia - w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, estetycznym, moralnym. 1.Rozwijanie aktywności kulturalnej poprzez kontakt z teatrem, kinem, muzeum. 2.Podejmowanie prób zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. 3.Systematyczne zwracanie uwagi na estetyczny wygląd ucznia. 4.Pomoc uczniom w rozpoznawaniu wartości moralnych, w dokonywaniu wyborów i hierarchizacji tych wartości. 6.Kształtowanie ucznia wdzięczności dla rodziców. 7.Kształtowanie postawy dialogu i tworzenie klimatu zaufania. 8.Czynne włączanie się w imprezy połączone z konkursami, organizowane na terenie szkoły i poza nią. Godne reprezentowanie szkoły w konkursach, zawodach szkolnych i międzyszkolnych. 10.Udział w zajęciach sportowych organizowanych na terenie szkoły i poza nią. 11.Umacnianie więzi w zespole-klasa grupą przyjaciół. Nauczyciele wychowanie fizycznego, Wychowawca, Uczniowie Kultura zdrowotna, profilaktyka uzależnień 1.Poznanie aktualnej sytuacji materialnej uczniów i udzielenie pomocy uczniom potrzebującym. 3.Przestrzeganie zasad higienicznego trybu życia w szkole i w domu. 4.Promowanie „zdrowego stylu życia”. 5.Właściwa organizacja dnia pracy i czasu wolnego. 6.Kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole i poza nią. 7.Zapewnienie opieki psychologicznej uczniom poprzez spotkania z pedagogiem i psychologiem. 8.Pogadanki dotyczące chorób XXI wieku, używek, nałogów w dzisiejszym świecie. 10.Wdrażanie do samodzielnego podnoszenia własnej aktywności fizycznej i właściwego organizowania wypoczynku w czasie wolnym. 11.Pogadanki na temat właściwego zachowania się podczas przerw świątecznych, ferii, w czasie wakacji. Współpraca z rodzicami. 1.Zebranie informacyjne, wybór trójki klasowej i zapoznanie rodziców z planowanymi zadaniami wychowawczymi. 2.Zapoznanie rodziców z kryteriami ocen, wymaganiami z poszczególnych przedmiotów oraz z systemem kar i nagród. 3.Systematyczne kontakty rodziców z wychowawcą i uczącymi nauczycielami, informowanie o postępach uczniów w nauce i zachowaniu. 4.Pozyskanie rodziców do współpracy w zakresie organizowania wycieczek, uroczystości klasowych. 5.Współpraca ze środowiskiem rodzinnym ucznia, poznawanie problemów rodzinnych. 6.Współdziałanie rodziców z pedagogiem. 7.Udział i pomoc rodziców w organizowaniu imprez klasowych (Mikołajki, Opłatek, Dzień Dziecka, zakończenie klas trzecich itp.) Ekologia i ochrona zdrowia 1.Rozwijanie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. 2.Budzenie poczucia piękna przyrody i konieczności umiejętnego gospodarowania jej zasobami (wycieczki, rajdy, gazetki, godziny wychowawcze) Orientacja zawodowa 1.Wyrobienie odpowiedzialności, uczciwości, lojalności, obowiązkowości i umiejętności współżycia w grupie. 2.Pomoc w ukierunkowaniu do wyboru szkoły-zawodu, z uwzględnieniem zdolności, talentów i predyspozycji ucznia. 3.Pomoc w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zamierzonych celów. 4.Zapoznanie uczniów z oferowanymi warunkami pracy i wymogami pracodawców w obecnej sytuacji krajowej Opracowała - Iwona Buszek Wyświetleń: 1385
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |