Katalog Iwona Buszek, 2010-06-30 Dębica Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego.Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego Temat lekcji: Cele główne: - utrwalenie nazw zawodów, - rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem Cele operacyjne: Uczeń umie: - nazwać zawody, - określić główną myśl tekstu oraz wyszukiwać szczegółowych informacji, Pomoce dydaktyczne: arkusze zadań odpowiednio do każdej stacji, arkusze odpowiedzi, arkusze kontrolne, słowniki języka angielskiego, odtwarzacz CD, płyta CD Formy pracy: praca indywidualna. Metody: otwarte formy nauczania („stacje uczenia się”), rysunek jako bodziec (pokaz), określanie głównej myśli tekstu, wyszukiwanie i uzupełnianie informacji (czytanie selektywne, globalne). PRZEBIEG LEKCJI 1. Czynności organizacyjno – porządkowe: Nauczyciel sprawdza obecność, zapisuje temat lekcji oraz wprowadza w tematykę lekcji. 2. Część wprowadzająca: Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji i zadania, które będą mieli do wykonania. Każdy uczeń otrzymuje zbiorczą kartę pracy, w której będzie zapisywał wyniki swojej pracy jak także określi stopień trudności wykonywanych zadań. W klasie znajduje się 6 stanowisk pracy tzw. stacji, 5 z nich jest obowiązkowych a 1 dodatkowa. Uczniowie przechodząc od stacji do stacji wykonują zadania objaśnione na osobnych kartach. Zadania zostały zróżnicowane pod względem trudności. Wyniki swojej pracy zapisują w zbiorczej karcie pracy. Podczas wykonywania zadań nauczyciel nie ingeruje w pracę uczniów, służy jedynie pomocą. 3. Część główna lekcji: Uczniowie wykonują następujące zadania: o Stacja 1 (obowiązkowa): Zadanie polega na przyporządkowaniu obrazków do wypowiedzi dotyczących różnych zawodów. o Stacja 2 (obowiązkowa): Zadanie polega na ułożeniu wyrazów w odpowiedniej kolejności w zdaniu. o Stacja 3 (obowiązkowa): Uczniowie mają za zadanie rozwiązać krzyżówkę i podać hasło. o Stacja 4 (obowiązkowa): Zadanie polega na określeniu głównej myśli tekstu i przyporządkowaniu zdań do odpowiedniego paragrafu. Jedno zdanie jest dodatkowe i nie pasuje do żadnego paragrafu. o Stacja 5 (obowiązkowa): Uczniowie dopisują słowa do wyrażeń przy pomocy słowników. o Stacja 6 (dodatkowa): W diagramie ukryto 16 słów związanych z pracą. Uczniowie zapisuję je na karcie. 4. Podsumowanie lekcji: Po upływie 20 minut uczniowie porównują swoje rozwiązania i oceniają, które było zadania były dla nich najtrudniejsze. 5. Uczniowie słuchają piosenki Abby „Money, money, Money”i wyszukują błędy. I work all kite, I work all day, to pay the bills I have to say Ain't it sad And still there never seems to be a single penny left for tea That's too bad In my creams I have a van If I got me a wealthy man I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball... Money, money, money Must be honey In a rich man's world Money, money, money Always sunny In the rich man's world Aha-ahaaa All the wings I could do If I said a little money It's a rich man's world A man like that is hard to kind but I can't get him off my mind Ain't it slad And if he happens to be tree I bet he wouldn't fancy me That's too bad So I must give, I'll have to show To Las Vegas or Monaco And win a fortune in a game, my wife will never be the same... Wyświetleń: 2564
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |