Katalog Katarzyna Suchecka, 2010-06-24 Bolesławiec Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela kontraktowego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Katarzyna Suchecka Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Nowej Wsi Adres szkoły: Nowa wieś 26a, 59-730 Nowogrodziec Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 r. Opiekun stażu: mgr Urszula Kril Nauczany przedmiot: biologia Kwalifikacje zawodowe: studia magisterskie na kierunku biologia podyplomowe studia pedagogiczne GŁÓWNE CELE DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU: I. Aktywny udział w realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły. II. Umiejętność wykorzystywania różnorodnych metod i form w pracy oraz ich analiza i ocenianie skuteczności. III. Znajomość podstawowych przepisów prawa oświatowego. IV. Poznanie problemów społeczności szkolnej i włączenie się w ich rozwiązywanie. V. Praktykowanie metod aktywizujących w nauczaniu. VI. Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. VII. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA STAŻYSTY na rok szkolny 2008/2009 Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Zadania do realizacji Formy realizacji Dokumentacja Termin realizacji Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły §6 ust.2 pkt 1 Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Plan rozwoju zawodowego. wrzesień Zapoznanie się problemów obowiązkami nauczyciela , tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami poprzez udział w Radzie Pedagogicznej oraz rozmowę z Dyrektorem i nauczycielami. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień Analiza dokumentacji szkoły: Statutu, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktycznego, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. Poznanie przepisów BHP. Notatki własne, zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień Poznanie i opanowanie zasad prowadzenia dokumentacji szkolnej (dzienników lekcyjnych i pozalekcyjnych, arkusza ocen, świadectw, protokoły z posiedzeń rady pedagogicznej). Prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania. sukcesywnie, w miarę potrzeb podczas trwania stażu Poznanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania i w oparciu o niego przygotowanie przedmiotowego systemu oceniania. Zatwierdzony PSO. wrzesień Przygotowanie programu wychowawczego dla klasy I gimnazjum. Zatwierdzony plan wychowawczy. wrzesień Poznanie dotychczasowego planu wynikowego nauczania biologii. Opracowanie nowych planów nauczania. Zatwierdzone plany wynikowe. wrzesień Ustalenie harmonogramu spotkań z opiekunem stażu. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły §6 ust.2 pkt 2 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Konspekty lekcji, zapisy w dzienniku hospitacji. według ustalonego harmonogramu Przygotowywanie konspektów lekcji. Analiza przygotowanych konspektów przez opiekuna stażu. Analiza przeprowadzonych lekcji pod względem efektywności. Przygotowywanie środków dydaktycznych. Konspekty lekcji, adnotacje po przeprowadzonych zajęciach. według ustalonego harmonogramu Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, nauczycieli przedmiotu lub dyrektora szkoły. Prowadzenie dziennika hospitowanych zajęć, w którym notowane są spostrzeżenia oraz wnioski (omawiane podczas rozmowy pohospitacyjnej). Dziennik hospitacji, notatki własne. według ustalonego harmonogramu Aktywne uczestnictwo w WDN. Potwierdzone uczestnictwo w formach doskonalenia. według ustalonego planu WDN Uczestnictwo w kursach doskonalących. Niekonwencjonalne metody pracy na lekcji wyzwalające kreatywność ucznia Wychowywać ucząc - jak radzić sobie podczas lekcji z trudnościami wynikającymi z procesu grupowego. Potwierdzone uczestnictwo w formach doskonalenia według planu PCEiKK w Bolesławcu Zastosowanie w przebiegu lekcji nabytej wiedzy o metodach aktywizujących. Konspekty lekcji, adnotacje po przeprowadzonych zajęciach. cały rok szkolny Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów biologicznych dla zainteresowanych uczniów. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. według harmonogramów organizatorów konkursów Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów nt. zajęć biologii. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. koniec I i II semestru Nawiązanie kontaktu z instytucjami wspierającymi proces wychowawczy (Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna). Notatki własne, zapis w dokumentacji przebiegu stażu. cały rok szkolny Realizacja planu wychowawczego w klasie I. Omawianie na bieżąco problemów wynikających w trakcie pracy z dziećmi. Wpisy w dzienniku lekcyjnym, zapis w dokumentacji przebiegu stażu. cały rok szkolny Organizacja imprez klasowych. Pomoc w organizacji imprez szkolnych. Wycieczki. Wpisy w dzienniku lekcyjnym, zapis w dokumentacji przebiegu stażu. według ustalonego harmonogramu Przygotowanie scenariuszy spotkań z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Notatki własne po spotkaniach z rodzicami. Utrzymywanie stałego kontaktu telefonicznego z opiekunami dzieci. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu, scenariusze, notatki własne. według ustalonego harmonogramu Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz nauczycielami. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. cały rok szkolny Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć §6 ust.2 pkt 4 Analiza obserwowanych i prowadzonych zajęć z opiekunem stażu. Zapisy w dzienniku hospitacji. według ustalonego harmonogramu Obserwacja zajęć pod kątem realizacji zamierzonych celów. Próba oceny własnych umiejętności i efektywności nauczania. Zapisy w dzienniku hospitacji, notatki własne. po obserwacji zajęć przez cały rok szkolny Opracowała: Katarzyna Suchecka Wyświetleń: 1939
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |