Katalog

Katarzyna Suchecka, 2010-06-24
Bolesławiec

Biologia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko nauczyciela
odbywającego staż: mgr Katarzyna Suchecka
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Nowej Wsi
Adres szkoły: Nowa wieś 26a, 59-730 Nowogrodziec
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009 r.
Opiekun stażu: mgr Urszula Kril

Nauczany przedmiot: biologia

Kwalifikacje zawodowe: studia magisterskie na kierunku biologia
podyplomowe studia pedagogiczne





GŁÓWNE CELE DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU:
I. Aktywny udział w realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych
i opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły.
II. Umiejętność wykorzystywania różnorodnych metod i form w pracy oraz ich analiza i ocenianie skuteczności.
III. Znajomość podstawowych przepisów prawa oświatowego.
IV. Poznanie problemów społeczności szkolnej i włączenie się w ich rozwiązywanie.
V. Praktykowanie metod aktywizujących w nauczaniu.
VI. Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki.
VII. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA STAŻYSTY
na rok szkolny 2008/2009
Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Zadania do realizacji Formy realizacji Dokumentacja Termin realizacji
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

§6 ust.2 pkt 1

Zapoznanie się
z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Plan rozwoju zawodowego. wrzesień
Zapoznanie się problemów obowiązkami nauczyciela , tygodniowym planem zajęć
w szkole, dyżurami, zastępstwami poprzez udział w Radzie Pedagogicznej oraz rozmowę
z Dyrektorem i nauczycielami. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień
Analiza dokumentacji szkoły: Statutu, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktycznego, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. Poznanie przepisów BHP. Notatki własne,
zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień
Poznanie i opanowanie zasad prowadzenia dokumentacji szkolnej (dzienników lekcyjnych i pozalekcyjnych, arkusza ocen, świadectw, protokoły z posiedzeń rady pedagogicznej). Prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania. sukcesywnie,
w miarę potrzeb podczas trwania stażu
Poznanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania i w oparciu o niego przygotowanie przedmiotowego systemu oceniania. Zatwierdzony PSO. wrzesień
Przygotowanie programu wychowawczego dla klasy I gimnazjum. Zatwierdzony plan wychowawczy. wrzesień
Poznanie dotychczasowego planu wynikowego nauczania biologii. Opracowanie nowych planów nauczania. Zatwierdzone plany wynikowe. wrzesień

Ustalenie harmonogramu spotkań
z opiekunem stażu.
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. wrzesień
Umiejętność prowadzenia zajęć
w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły

§6 ust.2 pkt 2
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Konspekty lekcji,
zapisy w dzienniku hospitacji. według ustalonego harmonogramu
Przygotowywanie konspektów lekcji.
Analiza przygotowanych konspektów przez opiekuna stażu.
Analiza przeprowadzonych lekcji pod względem efektywności.
Przygotowywanie środków dydaktycznych. Konspekty lekcji,
adnotacje po przeprowadzonych zajęciach.
według ustalonego harmonogramu
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, nauczycieli przedmiotu lub dyrektora szkoły. Prowadzenie dziennika hospitowanych zajęć, w którym notowane są spostrzeżenia oraz wnioski (omawiane podczas rozmowy pohospitacyjnej).
Dziennik hospitacji,
notatki własne. według ustalonego harmonogramu
Aktywne uczestnictwo w WDN. Potwierdzone uczestnictwo w formach doskonalenia. według ustalonego planu WDN
Uczestnictwo w kursach doskonalących.

Niekonwencjonalne metody pracy na lekcji wyzwalające kreatywność ucznia
Wychowywać ucząc - jak radzić sobie podczas lekcji z trudnościami wynikającymi z procesu grupowego. Potwierdzone uczestnictwo w formach doskonalenia według planu PCEiKK w Bolesławcu
Zastosowanie w przebiegu lekcji nabytej wiedzy o metodach aktywizujących. Konspekty lekcji,
adnotacje po przeprowadzonych zajęciach. cały rok szkolny
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów biologicznych dla zainteresowanych uczniów. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
według harmonogramów organizatorów konkursów
Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów nt. zajęć biologii. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
koniec I i II semestru
Nawiązanie kontaktu z instytucjami wspierającymi proces wychowawczy (Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna). Notatki własne,
zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
cały rok szkolny
Realizacja planu wychowawczego w klasie I.
Omawianie na bieżąco problemów wynikających w trakcie pracy z dziećmi. Wpisy w dzienniku lekcyjnym,
zapis w dokumentacji przebiegu stażu. cały rok szkolny
Organizacja imprez klasowych. Pomoc
w organizacji imprez szkolnych. Wycieczki. Wpisy w dzienniku lekcyjnym,
zapis w dokumentacji przebiegu stażu. według ustalonego harmonogramu

Przygotowanie scenariuszy spotkań
z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Notatki własne po spotkaniach z rodzicami. Utrzymywanie stałego kontaktu telefonicznego
z opiekunami dzieci.
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu,
scenariusze,
notatki własne. według ustalonego harmonogramu
Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz nauczycielami. Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
cały rok szkolny
Umiejętność omawiania prowadzonych
i obserwowanych zajęć
§6 ust.2 pkt 4

Analiza obserwowanych i prowadzonych zajęć z opiekunem stażu.
Zapisy w dzienniku hospitacji. według ustalonego harmonogramu

Obserwacja zajęć pod kątem realizacji zamierzonych celów.
Próba oceny własnych umiejętności
i efektywności nauczania.
Zapisy w dzienniku hospitacji,
notatki własne. po obserwacji zajęć przez
cały rok szkolny


Opracowała:
Katarzyna Suchecka
Wyświetleń: 1939


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.