Katalog Justyna Królak, 2010-06-23 Pszczyna Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego Strefa rozwoju zawodowego: I. organizacyjna Zadania: 1 Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Omówienie zasad współpracy. Sporządzenie kontraktu (dowody realizacji: Plan rozwoju zawodowego. Kontrakt, harmonogram stażu) 3 Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: statutu, planu edukacyjno-wychowawczego, wewnątrzszkolnego systemu oceniania (dowody realizacji: notatki, indywidualna teczka stażysty) 4 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (udział w pracach zespołów samokształceniowych), konferencjach, współpraca z rodzicami (dowody realizacji: notatki) 5 Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Analiza dokumentów: Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego, Przepisów BHP, Planu Ewakuacji Szkoły (dowody realizacji: zaświadczenie) 6 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentów: świadectw, scenariuszy, programów, zaświadczeń (dowody realizacji: konspekty, scenariusze, zaświadczenia) 7 Przygotowanie projektu sprawozdania. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju (dowody realizacji: projekt sprawozdania) II. dydaktyczno-osobista Zadania: 1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. Hospitacja lekcji, analiza zajęć, omawianie wybranych zagadnień z opiekunem (dowody realizacji: notatki) 2 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna. Opracowanie konspektów zajęć, dobieranie odpowiednich form i metod stosownie do celów zajęć i umiejętności uczniów, analiza i omówienie zajęć z opiekunem (dowody realizacji: konspekty, wnioski i uwagi z przeprowadzonych zajęć, notatka z hospitacji lub kopia arkusza hospitacyjnego) 3 Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Korzystanie z Internetu, sprzętu i oprogramowania multimedialnego, programów edukacyjnych, programów-testów (dowody realizacji: notatki, konspekty, zajęcia prowadzone przy pomocy wcześniej sporządzonych testów i przygotowanego oprogramowania) 4 Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Udział w formach doskonalenia, warsztatach metodycznych, gromadzenie pomocy naukowych i środków dydaktycznych. Czytanie lektury fachowej z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języka niemieckiego (dowody realizacji: zaświadczenia, notatki, środki dydaktyczne) 5 Realizacja ścieżek edukacyjnych. Organizowanie pogadanek mających na celu przybliżenie uczniom wizerunku Niemiec: obowiązujących tam obyczajów, panującej kultury niemieckiej, istniejącego systemu edukacji i szkolnictwa, realiów polityki i gospodarki. Kierowanie rozwojem humanistycznym uczniów (dowody realizacji: konspekty, notatki) 6 Określenie dalszej drogi rozwoju nauczyciela stażysty. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego (dowody realizacji: plan rozwoju zawodowego na kolejny stopień awansu nauczyciela) III. wychowawczo-opiekuńcza Zadania: 1 Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły Lektura programu, konsultacje z opiekunem i wychowawcami (dowody realizacji: notatki. 2 Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. Rozmowy z uczniami i rodzicami. 3 Utrzymywanie stałych kontaktów z rodzicami. Indywidualne spotkania z rodzicami w miarę potrzeb. 4 Aktywna realizacja zadań opiekuńczych. Kontakt z pedagogiem szkolnym. autor: Justyna Królak Wyświetleń: 1907
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |