Katalog

Justyna Królak, 2010-06-23
Pszczyna

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego


Strefa rozwoju zawodowego:
I. organizacyjna
Zadania:
1 Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Omówienie zasad współpracy. Sporządzenie kontraktu (dowody realizacji: Plan rozwoju zawodowego. Kontrakt, harmonogram stażu)
3 Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji: statutu, planu edukacyjno-wychowawczego, wewnątrzszkolnego systemu oceniania (dowody realizacji: notatki, indywidualna teczka stażysty)
4 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (udział w pracach zespołów samokształceniowych), konferencjach, współpraca z rodzicami (dowody realizacji: notatki)
5 Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Analiza dokumentów: Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego, Przepisów BHP, Planu Ewakuacji Szkoły (dowody realizacji: zaświadczenie)
6 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentów: świadectw, scenariuszy, programów, zaświadczeń (dowody realizacji: konspekty, scenariusze, zaświadczenia)
7 Przygotowanie projektu sprawozdania. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju (dowody realizacji: projekt sprawozdania)


II. dydaktyczno-osobista
Zadania:
1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. Hospitacja lekcji, analiza zajęć, omawianie wybranych zagadnień z opiekunem (dowody realizacji: notatki)
2 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna. Opracowanie konspektów zajęć, dobieranie odpowiednich form i metod stosownie do celów zajęć i umiejętności uczniów, analiza i omówienie zajęć z opiekunem (dowody realizacji: konspekty, wnioski i uwagi z przeprowadzonych zajęć, notatka z hospitacji lub kopia arkusza hospitacyjnego)
3 Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Korzystanie z Internetu, sprzętu i oprogramowania multimedialnego, programów edukacyjnych, programów-testów (dowody realizacji: notatki, konspekty, zajęcia prowadzone przy pomocy wcześniej sporządzonych testów i przygotowanego oprogramowania)
4 Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
Udział w formach doskonalenia, warsztatach metodycznych, gromadzenie pomocy naukowych i środków dydaktycznych. Czytanie lektury fachowej z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języka niemieckiego (dowody realizacji: zaświadczenia, notatki, środki dydaktyczne)
5 Realizacja ścieżek edukacyjnych. Organizowanie pogadanek mających na celu przybliżenie uczniom wizerunku Niemiec: obowiązujących tam obyczajów, panującej kultury niemieckiej, istniejącego systemu edukacji i szkolnictwa, realiów polityki i gospodarki. Kierowanie rozwojem humanistycznym uczniów (dowody realizacji: konspekty, notatki)
6 Określenie dalszej drogi rozwoju nauczyciela stażysty. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego (dowody realizacji: plan rozwoju zawodowego na kolejny stopień awansu nauczyciela)


III. wychowawczo-opiekuńcza
Zadania:
1 Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły Lektura programu, konsultacje z opiekunem i wychowawcami (dowody realizacji: notatki.
2 Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. Rozmowy z uczniami i rodzicami.
3 Utrzymywanie stałych kontaktów z rodzicami. Indywidualne spotkania z rodzicami w miarę potrzeb.
4 Aktywna realizacja zadań opiekuńczych. Kontakt z pedagogiem szkolnym.

autor: Justyna Królak

Wyświetleń: 1907


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.