Katalog Piotr Ostrowski, 2010-06-16 Nowy Staw Geografia, Konspekty Konspekt lekcji geografii: Metody przedstawiania zjawisk na mapach.KONSPEKT LEKCJI • Hasło programowe: Metody przedstawiania zjawisk na mapach. • Obowiązkowe ćwiczenia: wyszukiwanie informacji w podręczniku na temat metod przedstawiania zjawisk i rzeźby terenu na mapach, wykonywanie ćwiczeń polegających na przyporządkowaniu określonym zjawiskom odpowiednich metod, wykonywanie prostych szkiców polegających na wykorzystaniu poznanych metod, rozpoznawanie metod na mapach w atlasie geograficznym • Wykaz literatury: podręcznik dla klasy I gimnazjum, atlas geograficzny • Cele lekcji: - poznawcze: uczeń zna metody przedstawiania zjawisk i rzeźby terenu na mapach, zna ich zastosowanie oraz sposoby konstruowania map w oparciu o te metody - praktyczne: uczeń potrafi rozpoznać na mapie metody wykorzystane do jej konstrukcji, potrafi wykonywać proste szkice polegające na wykorzystaniu poznanych metod - wychowawcze: uczeń twórczo prezentuje swoje pomysły, sprawnie współpracuje z kolegą z ławki oraz rozwija w sobie dociekliwość poznawczą świata Plan lekcji: 0-5 Czynności organizacyjne, sprawdzenie przygotowania do lekcji 5-10 Różnorodność metod prezentacji zjawisk i rzeźby terenu Nauczyciel wyjaśnia konieczność stosowania różnych metod do prezentacji określonych zjawisk geograficznych Podręcznik, tablica Metoda informacyjna, pogadanka Podanie informacji 10-20 Rodzaje metod prezentacji zjawisk i rzeźby terenu Nauczyciel podaje najważniejsze rodzaje metod prezentacji zjawisk i rzeźby terenu oraz wyjaśnia sposób ich konstrukcji Podręcznik, tablica, zeszyt Metoda informacyjna, problemowa Podanie informacji 20-30 Identyfikacja metod prezentacji zjawisk na mapach Uczniowie odnajdują w atlasie różne mapy i określają metody ich konstrukcji, nauczyciel kontroluje pracę uczniów i wyjaśnia wątpliwości Podręcznik, zeszyt, atlas geograficzny Metoda problemowa Praca samodzielna uczniów 30-40 Konstruowanie szkicu polegającego na wykorzystaniu jednej z poznanych metod Nauczyciel przypomina sposób konstrukcji izolinii i zadaje uczniom pracę samodzielną polegającą na wykonaniu prostego szkicu, kontroluje pracę uczniów i wyjaśnia wątpliwości Podręcznik, tablica, zeszyt ćwiczeń Metoda problemowa Praca samodzielna uczniów 40-45 Czynności końcowe Podsumowanie lekcji, wyjaśnienie pracy domowej Tablica, zeszyt ćwiczeń Pogadanka Wyświetleń: 4240
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |