Katalog Agnieszka Chmielewska, 2010-06-13 Jastków Język angielski, Scenariusze Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego. "At the grocer's".Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego Agnieszka Chmielewska Poziom nauczania: klasa IV szkoły podstawowej Temat lekcji: „At the grocer’s.” Cele ogólne: - utrwalenie poznanego słownictwa, - wykorzystywanie poznanych słów w konwersacji, - doskonalenie umiejętności posługiwania się nowymi wyrażeniami, - prowadzenie kulturalnego dialogu (w sklepie) - wykonywanie poleceń (robienie posiłku według przepisu). Cele szczegółowe: Uczeń umie: - nazwać niektóre warzywa, owoce i produkty spożywcze, - powiedzieć, co chce kupić i zapytać ile to kosztuje, - posługiwać się angielską jednostką monetarną – funt, pens, - podać produkty, o które prosi klient, obliczyć i powiedzieć, ile to kosztuje, - wykonać słyszane polecenia. Forma pracy: grupowa Techniki pracy: - słuchanie i wykonywanie poleceń (TPR), - odtwarzanie krótkich scenek /drama/. Środki dydaktyczne: - rekwizyty – produkty spożywcze, - papierowe pieniądze, - obrazkowe listy zakupów, - talerze, noże, deski do krojenia. Niniejszy materiał przeznaczony jest na 1 godzinę lekcyjną. Przebieg lekcji. 1.Powitanie uczniów i gości. (uczniowie podzieleni na dwie grupy) 2.Podanie tematu i celu zajęć. 3.Przypomnienie nazw produktów spożywczych: - nauczycielka bierze torbę i mówi, że rano zrobiła zakupy, a teraz chce, aby uczniowie bez zaglądania do torby, poprzez dotyk rozpoznali, co zakupiła , - uczniowie podchodzą kolejno i odgadują nazwy. 4.Przypomnienie i zapisanie na tablicy przykładowego modelu dialogu w sklepie. 5.Przypomnienie waluty brytyjskiej i sposobu czytania cen. 6.Wykorzystanie w praktyce powtórzonych umiejętności: -uczniowie w grupach otrzymują pieniądze i obrazkowe listy zakupów, a następnie wcielają się kolejno w role kupujących lub sprzedających, mają 5 min na dokonanie zakupów. -na koniec zadania nauczyciel sprawdza, czy uczniowie w obu grupach wydali tyle pieniędzy, ile trzeba było. 7.Grupy otrzymują instrukcje zrobienia kanapek z niektórych zakupionych produktów. Wskazana przez n-la osoba odczytuje polecenia, a reszta uczniów je wykonuje . 8.Nauczyciel weryfikuje, w jakim stopniu grupy wywiązały się z zadania. Nagrodą dla obu grup jest zjedzenie przygotowanych kanapek. 9.Nauczyciel zadaje pracę domową: napisać 3 dialogi „At the grocer’s.” Wyświetleń: 1759
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |