Katalog Magdalena Jastrzębska Język polski, Konspekty Ekranizacje dzieł polskiej literatury
Konspekt lekcji języka polskiego
Lekcja jest przykładem realizacji ścieżki czytelniczej i medialnej na lekcjach języka polskiego.Cele lekcji: Uczeń potrafi: - czytać ze zrozumieniem - analizować przekazy niewerbalne - samodzielnie oceniać zjawiska i problemy - wyszukiwać i porządkować informacje - stosować odpowiednie słownictwo związane z filmem - sięgać do różnorodnych źródeł informacji Metody pracy: Praca w grupach 5-6 osobowych, praca indywidualna Pomoce dydaktyczne: kserokopie fotosów z filmów, zdjęcia, plakaty, informacje prasowe, informacje ze stron internetowych np.: www.quo-vadis.pl; www.pan-tadeusz.pl; www.przedwiosnie.com; www.stopklatka.pl. Uczniowie zostają podzieleni na grupy 5-6 osobowe. Każdy zespół otrzymuje inne zadanie.
ZADANIA DLA GRUP: Grupa A Przygotujcie notatkę prasową "Czy wiesz, że..." na temat filmu " Pan Tadeusz". W waszej notatce musi się znaleźć informacja o reżyserze, odtwórcach głównych ról, scenografii, muzyce, a także ciekawostki z planu. Grupa B Przygotujcie wywiad z Jerzym Hoffmanem o jego filmach "Potop" i "Pan Wołodyjowski". Grupa C Przygotujcie recenzję filmu "Ogniem i mieczem", która zachęca do obejrzenia filmu Hoffmana. Grupa D Przygotujcie notatkę prasową "Czy wiesz, że..." na temat filmu " Przedwiośnie" F.Bajona. Grupa E Przygotujcie dyskusję dwóch krytyków filmowych, którzy rozmawiają na temat filmu "Quo vadis". Krytycy prezentują dwie odmienne postawy. Praca domowa Który z omawianych (prezentowanych) filmów jeszcze dziś byś obejrzał? Uzasadnij pisemnie swój wybór.
Opracowanie: Magdalena Jastrzębska Wyświetleń: 2961
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |