Katalog Karolina Jakubiak, 2010-06-10 Rozprza Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców. Szanujemy zieleń.SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW GRUPY 3 PRZEPROWADZONYCH PRZEZ STAŻYSTKĘ KAROLINĘ JAKUBIAK W DNIU 30.04.2010 Temat zajęć: Szanujemy zieleń. Cele główne: - zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o rośliny, które są źródłem tlenu; - poznanie drzew iglastych i liściastych, rozwijanie umiejętności kojarzenia faktów, logicznego myślenia, wyobraźni i uwagi; - zwrócenie uwagi na poprawne wypowiadanie się, zamykanie myśli w granicach zdania. Cele operacyjne: Dziecko: - wie, z jakich elementów składa się drzewo; - wie, dlaczego należy dbać o rośliny; - zna drzewa iglaste i liściaste; - rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania wobec poszanowania zieleni; - potrafi interpretować ruchem drzewa na wietrze; - potrafi w pracy grupowej ułożyć drzewo z kartonu; - wypowiada z różną intonacją tekst rymowanki; - potrafi przeliczać w zakresie 6 i odtworzyć liczebność zbioru za pomocą klaskania i podskoków. Metody: - słowna: rozmowa, objaśnienia; - oglądowa: pokaz, obserwacja, ilustracje, sylwety; - praktyczna: zadań stawianych do wykonania. Forma organizacyjna: - praca z całą grupą, - praca indywidualna. Środki dydaktyczne: zagadka, szablon drzewa do ułożenia, wiersz R. Pisarskiego „Zielone serce”, ilustracje do wiesza, nagranie z wiosenną muzyką, tekst rymowanki, kolorowe kwiatki z papieru, pytania i ilustracje do „Spaceru po lesie”, drzewo do zasadzenia na terenie przedszkola. PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Powitanie: „Witam tych, którzy lubią …”: - … zieleń; - … wycieczki do lasu; - … wiosnę; Dzieci, które zgadzają się z pytaniem, machają na powitanie. 2. Rozwiązanie zagadki: Ma koronę, choć królem nie jest. Pięknie szumi, gdy wiatr wieje. W lecie chłodzi cię przyjemnie. Zimą stoi nagie, ale nadal piękne. ( drzewo ) 3. Z czego składa się drzewo? Nazywanie i wskazywanie poszczególnych elementów drzewa. Określanie, które części rosną pod ziemią, a które nad nią. 4. Słuchanie wiersza R. Pisarskiego „Zielone serce” z wykorzystaniem ilustracji. Na skwerku rosło drzewko, szeroko, rozłożyście. srebrzystą miało korę, zielonosrebrne liście . Słuchali chętnie ludzie, przechodząc koło drzewa, jak wietrzyk wśród gałązek wesołe piosnki śpiewa. Lecz przyszedł mały urwis, ukradkiem wyjął nożyk, bo napis chciał wyskrobać w srebrzystej miękkiej korze. Wycinał powolutku, literkę po literce. Nie wiedział, że pod korą zielone płacze serce. Rozmowa dotycząca treści wiersza; wypowiedzi dzieci na temat wyglądu drzewka, zachowania urwisa, odczuć okaleczonego drzewa. 5. Zabawa ruchowa przy muzyce – naśladowanie drzew na wietrze. 6. Ćwiczenia graficzne „Wspólne drzewo” – układanie drzewa z brązowego i zielonego kartonu. 7. Wykonywanie wraz z rodzicami ćwiczeń logorytmicznych z rymowanką: My kochamy drzewa, my kochamy słońce, kwiaty kolorowe i żaby skaczące. 8. Wykonanie „Wiosennych drzewek” – naklejenie na zieloną koronę drzewa kolorowych kwiatów. 9. „Spacer po lesie” – pokonywanie w dwóch grupach toru przeszkód, odpowiadanie na pytania. Rozpoznawanie drzew z ilustracji na końcu toru, określenie, w jakiego rodzaju lesie rosną. I grupa – dziewczynki: 1) Jak się nazywamy? (ilustracje zwierząt) 2) Jaki ptak jest symbolem mądrości – nauczycielką wszystkich zwierząt (sowa)? 3) Połącz kropeczki i powiedz co z nich powstało (wiewiórka). 4) Policz ile tu listków (chłopcy tyle razy podskakują). II grupa – chłopcy: 1) Jak się nazywamy? (ilustracje zwierząt) 2) Jak się nazywa lekarz drzew (dzięcioł)? 3) Połącz kropeczki i powiedz co z nich powstało (lis) 4) Policz ile tu szyszek (dziewczynki tyle razy klaszczą). 10. Zabawa „Dokończ zdanie”; odpowiedzi rodziców: Dbamy o drzewa, bo …. 11. Zaproszenie dzieci oraz rodziców do wspólnego sadzenia drzewa. Wyświetleń: 2325
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |