![]() |
![]() |
Katalog Karolina Leja, 2010-06-10 Nowy Targ Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Karolina Leja Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 4 w Nowym Targu, Niwa 18, 34-400 Nowy Targ Czas trwania stażu: 1.09.2009-25.06.2009 Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. Awansu zawodowego. Zapoznanie się z powinnościami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego. Wrzesień 2009 Zakres wymagań kwalifikacyjnych na stopnień nauczyciela kontraktowego. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli , śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. Wrzesień 2009 Rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole . Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. Wrzesień 2009 oraz na bieżąco. Współpraca z opiekunem stażu. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: statut szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. Październik 2009 oraz na bieżąco. Zapisy w dziennikach, konspekty, notatki własne. Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach rady pedagogicznej. Wrzesień 2009 Organizacja własnych zajęć. Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami uczniów. Na bieżąco Organizacja zajęć własnych. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zadań praktycznych. Wrzesień 2009 Oświadczenie o znajomości przepisów. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu rozwoju szkoły, regulaminu. Na bieżąco Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach. Uczestniczenie w pracach organu szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w działalności Rady Pedagogicznej. Współpraca z rodzicami. Na bieżąco Listy obecności. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie i opis dokumentów , działań, programów, scenariuszy. Na bieżąco Dokumenty załączone. Przygotowanie planu rozwoju. Napisanie planu rozwoju zawodowego. Do 15 września 2009 Sprawozdanie z realizacji planu. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Czerwiec 2009 Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, doskonalenie i podwyższanie jakości własnej pracy. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY Zapoznanie się z propozycjami oraz zasadami wyboru programu nauczania. Analiza podstawy programowej. Wrzesień 2009 Notatki własne. Wstępna samoocena Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju, wnioski Na bieżąco Wdrażanie wniosków do planu rozwoju . Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Omawianie i analizowanie obserwowanych zajęć lekcyjnych. Cały rok Arkusze obserwacji Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych w Internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom Na bieżąco portale internetowe Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. Studia drugiego stopnia w Wyższej Szkole Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. Od października 2009 Zaświadczenie o kontynuowaniu nauki. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz publikacji dostępnych w Internecie. Cały okres stażu. Notatki własne. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obserwacja lekcji, omówienie jej celu i przebiegu. Cały okres stażu. Arkusze obserwacji lekcji, wnioski z obserwacji. Powadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja i analiza. Cały okres stażu. Wnioski i uwagi do realizacji. Analiza swoich zachowań. Ocena własnych umiejętności. Analiza własnych lekcji, notatek. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Na bieżąco. Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. Stałe i czynne uczestnictwo w pracach szkoły związane z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, przygotowanie referatów, prowadzenie zajęć koleżeńskich. Cały okres stażu. Notatki własne, listy obecności. Podejmowanie dodatkowych zadań wykraczających poza obowiązki służbowe. Wykonywanie dekoracji i pomocy do zajęć. Cały okres stażu. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia; szkolenia. Cały okres stażu. Zaświadczenia o odbytych kursach. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów. Rozpoznanie problemów środowiska uczniów. Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym. Kontakty z rodzicami uczniów. Indywidualne kontakty z dziećmi. Na bieżąco. Notatki własne. Motywacja ucznia do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem Rozmowy, metody pracy, wsparcie duchowe dla uczniów, Lekcje poświęcone wszelkim dostępnym źródłom i formom samodzielnej nauki języka Na bieżąco Konspekty Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej oraz tolerancji i odpowiedniej postawy społecznej wobec innych ludzi, również obcokrajowców Lekcje obejmujące zagadnienia z kultury krajów anglojęzycznych, rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych Na bieżąco Konspekty ,świadomość kulturowa uczniów Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji każdego ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami, udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce. Na bieżąco Wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dziennik zajęć wyrównawczych. Wyświetleń: 2524
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |