Katalog

Karolina Leja, 2010-06-10
Nowy Targ

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO


Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Karolina Leja

Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 4 w Nowym Targu,

Niwa 18, 34-400 Nowy Targ

Czas trwania stażu: 1.09.2009-25.06.2009

Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. Awansu zawodowego. Zapoznanie się z powinnościami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego. Wrzesień 2009 Zakres wymagań kwalifikacyjnych na stopnień nauczyciela kontraktowego.
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli , śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. Wrzesień 2009 Rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole .
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu.
Wrzesień 2009 oraz na bieżąco.
Współpraca z opiekunem stażu.
Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: statut szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania.
Październik 2009 oraz na bieżąco.
Zapisy w dziennikach, konspekty, notatki własne.
Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach rady pedagogicznej. Wrzesień 2009 Organizacja własnych zajęć.
Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami uczniów. Na bieżąco Organizacja zajęć własnych.
Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zadań praktycznych. Wrzesień 2009 Oświadczenie o znajomości przepisów.
Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu rozwoju szkoły, regulaminu. Na bieżąco Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach.
Uczestniczenie w pracach organu szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w działalności Rady Pedagogicznej. Współpraca z rodzicami. Na bieżąco Listy obecności.
Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie i opis dokumentów , działań, programów, scenariuszy. Na bieżąco Dokumenty załączone.
Przygotowanie planu rozwoju. Napisanie planu rozwoju zawodowego. Do 15 września 2009 Sprawozdanie z realizacji planu.
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Czerwiec 2009 Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.



Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, doskonalenie i podwyższanie jakości własnej pracy.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY
Zapoznanie się z propozycjami oraz zasadami wyboru programu nauczania. Analiza podstawy programowej. Wrzesień 2009 Notatki własne.
Wstępna samoocena Autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju, wnioski Na bieżąco Wdrażanie wniosków do planu rozwoju .
Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Omawianie i analizowanie obserwowanych zajęć lekcyjnych. Cały rok Arkusze obserwacji
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych w Internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom Na bieżąco portale internetowe
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. Studia drugiego stopnia w Wyższej Szkole Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. Od października 2009 Zaświadczenie o kontynuowaniu nauki.
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz publikacji dostępnych w Internecie. Cały okres stażu. Notatki własne.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obserwacja lekcji, omówienie jej celu i przebiegu. Cały okres stażu. Arkusze obserwacji lekcji, wnioski z obserwacji.
Powadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja i analiza. Cały okres stażu. Wnioski i uwagi do realizacji.
Analiza swoich zachowań. Ocena własnych umiejętności. Analiza własnych lekcji, notatek. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Na bieżąco. Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć.



Stałe i czynne uczestnictwo w pracach szkoły związane z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, przygotowanie referatów, prowadzenie zajęć koleżeńskich. Cały okres stażu. Notatki własne, listy obecności.
Podejmowanie dodatkowych zadań wykraczających poza obowiązki służbowe. Wykonywanie dekoracji i pomocy do zajęć. Cały okres stażu.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia; szkolenia. Cały okres stażu. Zaświadczenia o odbytych kursach.




Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów.

Rozpoznanie problemów środowiska uczniów. Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym. Kontakty z rodzicami uczniów. Indywidualne kontakty z dziećmi. Na bieżąco. Notatki własne.
Motywacja ucznia do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem Rozmowy, metody pracy, wsparcie duchowe dla uczniów,

Lekcje poświęcone wszelkim dostępnym źródłom i formom samodzielnej nauki języka Na bieżąco Konspekty
Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej oraz tolerancji i odpowiedniej postawy społecznej wobec innych ludzi, również obcokrajowców Lekcje obejmujące zagadnienia z kultury krajów anglojęzycznych, rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych Na bieżąco Konspekty ,świadomość

kulturowa uczniów
Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji każdego ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami, udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce. Na bieżąco Wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dziennik zajęć wyrównawczych.




Wyświetleń: 2524


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.