AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Piecha, 2010-06-09
Bielsko-Biała

WOS, Konspekty

Konspekt lekcji z Wiedzy o społeczeństwie w klasie I: Człowiek i jego potrzeby.

- n +

Prowadzący: Małgorzata Piecha

Temat: Człowiek i jego potrzeby.
CELE:
Ogólny: Zapoznanie uczniów z ogólną klasyfikacją potrzeb wg Maslowa.
Szczegółowe:
- Uczeń potrafi podać definicję, czym jest potrzeba,
- uczeń wie jak dokonać podziału na potrzeby: biologiczne, materialne,
psychologiczne,
- uczeń rozumie, jaki wpływ ma praca na zaspokajanie potrzeb i kształtowanie się
osobowości człowieka.

Metody: podająco – aktywizujące, formy pracy: pogadanka, praca z podręcznikiem, praca w grupach, burza mózgów.

Środki dydaktyczne: podręcznik wiedza o społeczeństwie kl. 1, materiały przygotowane przez nauczyciela schemat wg Maslowa.

TOK LEKCJI
Wstęp: sprawy organizacyjne. czas 2 min
Wprowadzenie do tematu zajęć. 4 min
Przypomnienie wiadomości z poprzedniego tematu lekcji:
1. Co to jest egoizm?
2. Jak kształtuje się osobowość człowieka?
3. Co to jest potrzeba? – Próba odpowiedzi na pytanie, pomysły zdefiniowania terminu potrzeba przez uczniów.
Wytłumaczenie terminów, które pojawią się na zajęciach. Podanie definicji do zeszytów: 6 min
Potrzeba – brak czegoś, co wprowadza organizm w niepożądany stan i stanowi motywację do działania zmierzającego do wypełnienia braku.

Afiliacja – potrzeba bliskości, przynależności do drugiego człowieka, akceptacja odmienności, miłość.
Estetyka – nauka o pięknie.

Praca – każda świadoma celowa działalność człowieka mająca na celu zaspokajanie potrzeb.

: 10 min Uczniowie czytają tekst dotyczący tematu zajęć. Podręcznik, str. 34. Dyskusja na temat potrzeb człowieka i ich podział.
Prezentacja podstawowego schematu potrzeb
Potrzeby


biologiczne materialne duchowe


Schemat potrzeb wg Maslowa
Omówienie schematu potrzeb człowieka zaprezentowanego wg. Amerykańskiego socjologa M. Maslowa 6 min
10 min
Podział klasy na grupy. Praca w grupach. Każda z grup otrzymuje jedną kategorię potrzeb wg schematu Maslowa i przyporządkowuje jej odpowiednie potrzeby.
Po ukończeniu pracy grupy prezentują swój podział.

Ewaluacja: 5 min
1. Jak dzielimy ludzkie potrzeby?
2. Czy możemy zróżnicować potrzeby na bardzo ważne i mniej ważne dla człowieka?
3. Jaką rolę w życiu człowieka pełni praca?
Zadanie: 2 min
Napisz krótki esej odpowiadając na pytanie: czy możemy powiedzieć, że ktoś wykonuje mniej ważną pracę.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3537


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.