![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Piecha, 2010-06-09 Bielsko-Biała WOS, Konspekty Konspekt lekcji z Wiedzy o społeczeństwie w klasie I: Człowiek i jego potrzeby.Prowadzący: Małgorzata Piecha Temat: Człowiek i jego potrzeby. CELE: Ogólny: Zapoznanie uczniów z ogólną klasyfikacją potrzeb wg Maslowa. Szczegółowe: - Uczeń potrafi podać definicję, czym jest potrzeba, - uczeń wie jak dokonać podziału na potrzeby: biologiczne, materialne, psychologiczne, - uczeń rozumie, jaki wpływ ma praca na zaspokajanie potrzeb i kształtowanie się osobowości człowieka. Metody: podająco – aktywizujące, formy pracy: pogadanka, praca z podręcznikiem, praca w grupach, burza mózgów. Środki dydaktyczne: podręcznik wiedza o społeczeństwie kl. 1, materiały przygotowane przez nauczyciela schemat wg Maslowa. TOK LEKCJI Wstęp: sprawy organizacyjne. czas 2 min Wprowadzenie do tematu zajęć. 4 min Przypomnienie wiadomości z poprzedniego tematu lekcji: 1. Co to jest egoizm? 2. Jak kształtuje się osobowość człowieka? 3. Co to jest potrzeba? – Próba odpowiedzi na pytanie, pomysły zdefiniowania terminu potrzeba przez uczniów. Wytłumaczenie terminów, które pojawią się na zajęciach. Podanie definicji do zeszytów: 6 min Potrzeba – brak czegoś, co wprowadza organizm w niepożądany stan i stanowi motywację do działania zmierzającego do wypełnienia braku. Afiliacja – potrzeba bliskości, przynależności do drugiego człowieka, akceptacja odmienności, miłość. Estetyka – nauka o pięknie. Praca – każda świadoma celowa działalność człowieka mająca na celu zaspokajanie potrzeb. : 10 min Uczniowie czytają tekst dotyczący tematu zajęć. Podręcznik, str. 34. Dyskusja na temat potrzeb człowieka i ich podział. Prezentacja podstawowego schematu potrzeb Potrzeby biologiczne materialne duchowe Schemat potrzeb wg Maslowa Omówienie schematu potrzeb człowieka zaprezentowanego wg. Amerykańskiego socjologa M. Maslowa 6 min 10 min Podział klasy na grupy. Praca w grupach. Każda z grup otrzymuje jedną kategorię potrzeb wg schematu Maslowa i przyporządkowuje jej odpowiednie potrzeby. Po ukończeniu pracy grupy prezentują swój podział. Ewaluacja: 5 min 1. Jak dzielimy ludzkie potrzeby? 2. Czy możemy zróżnicować potrzeby na bardzo ważne i mniej ważne dla człowieka? 3. Jaką rolę w życiu człowieka pełni praca? Zadanie: 2 min Napisz krótki esej odpowiadając na pytanie: czy możemy powiedzieć, że ktoś wykonuje mniej ważną pracę. Zgłoś błąd Wyświetleń: 3537
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |